Автор: LUMBERJACK
Дата: 14-01-06 15:09
С по-прости думи това е папка с най-добрите ти проекти. Можеш да я разделиш на дялове по различен признак
- по компании, за (с) които си работила;
- по медия - печат, радио, телевизия, WEB,...;
- по жанрове, видове или както в твоя случай се окаже най-добре.
Хубаво е портфолиото да има печатен вариант, WEB вариант и електронен (CD или DVD) вариант.
Ако, например, си графичен дизайнер, в портфолиото ще включиш най-добрите си рекламни карета, лого, емблеми, корици на книги и списания, графични концепции за вестници, флаери, брошури, каталози и т.н. Ако имаш и снимков материал, включи САМО най-доброто. Ако имаш аудио или видео материал - непременно ги пускай в електронен вид, удобен за плейване не само на PC, но и на MAC, а също и на DVD/DivX player.
Ако имаш журналистически материали, не е лошо освен копията на публикациите, да напишеш кога и в кое издание са публикувани, а също и линк към евентуален on-line вариант.
Един личен съвет - не претрупвай портфолиото с всякакви неща. Първо си изгради представа за клиента, с който ти предстои да се срещнеш (или евентуален работодател) и след това преоформи портфолиото във вид, който би му изглеждал най-солидно.
Един пример - когато трябва да се срещна с клиент от ресторантьорския бизнес, който ще ми иска серия от дизайнерски проекти за рекламни карета в печата, плакати, листовки и флаери, веднага основната част от портфолиото ми се пълни с проектите за други ресторанти, барове и кръчми, които съм правил и напълно изваждам аудио и видеоматериалите - те просто няма да му вършат работа, когато му предлагам първите идеи.
Ако портфолиото ще се показва на евентуален работодател, включи от всичко по малко, но само само само най-доброто.
Идеална работа вършат едни папки-чанти с кожена подвързия и твърди прозрачни пластмасови страници-джобове (но не от онези евтините), които могат да се вмъкват и измъкват по твое желание. Тези папки са проектирани така, че след като ги разгънеш, можеш да ги сглобиш във вид, подобен на малките вертикални календари за бюро - по-удобно е за човека, на когото ще обясняваш за проектите си от портфолиото.
За CD и WEB варианта бъди много внимателна в начина на класифициране на проектите и максимално опрости навигацията.
Като подготвяш всичко това, не бързай и винаги мисли с главата на евентуалния клиент или работодател.
|
|