Автор: boni
Дата: 11-10-05 09:18
От няколко дни апарата е у мен и вече съм си изградил впечатления за него.
Няма да показвам тук картинки на самия апарат,в нета има предостатъчно,нито пък ще се спирам подробно на всичките му функции.
Най-важното,което го различава от предишните модели е:
- механично варио
- въртящ се дисплей
- RAW формат (изключително важно за този модел)
- Възможност за пълноценно използване в студио .За разлика от предишните модели FZ30 не затъмнява визьора в режим М ,когато се работи със студийни светкавици и има бленда до 11.
- По-солидно и тежко тяло
- Обектив изцяло скрит в корпуса ,така че размерът на апарата не се променя при зумиране
- Възможност за закрепване на филтри на резбата на обектива
- Сенник на байонет
С камерата се работи леко и приятно ,като всички настройки са разположени интуитивно и доста ДСРЛ-ски. Изцяло механичното варио е голямо удобство и спестява време при включване. Фокусът е с гривна на обектива, но се командва от микромотор и внася известен инерционен момент, макар и пренебрежимо малък. Въртящият дисплей е любима екстра и дава голяма свобода на действие.
За качеството на изображението мога да кажа следното:
Ако искате наистина да извлечете най-доброто от тази камера ,трябва да снимате на RAW и да конвертирате с ACR 3.2.Забравете за оригиналния панасонишки конвертор.
JPEG-a е с много добро качество на 80ИСО, но нагоре започва да се появява хроматичен шум, който разбира се не е дразнещ до 20х30 дори и на 400ИСО, но Панасоник правят някакви опити за шумоподтискане и картината придобива леко неприятен вид ако се гледа на 100% :)
Резултатите при конвертиране с конвертора на фотошоп 9 са невероятно добри.
Резолюцията е убийствена,както при 80 ,така и при 400ИСО.Хроматичен шум практически няма ако се конвертира с правилните настройки и ако някъде видите примери на конвертирани файлове с ACR ,на които има хроматичен шум и watercolour вид на изображението,е добре да знаете,че вероятно не са наистина конвертирани с ACR :)
При 400ИСО на 30х40см ако снимката е конвертирана във фотошоп 9 ,няма и помен от цветен шум ,а вида на изображението е като от филм 400ИСО.
Сега е моментът да ви покажа един такъв кадър как изгелжда на 100% и как би изглеждал ако се отпечата 30х40см.
400ISO, 1/80sec F4, 35mm(equiv):
Това е кадърът:
https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/iogu5463.JPG
http://belfo.photo-forum.net/test/pan_full.jpg
да видим сега какво се случва в сенките при 100% кроп:
http://belfo.photo-forum.net/test/pan_crop1.jpg
шумът е монохромен с вид на филмово зърно и не е повече от филм 400ИСО.
Ако си поиграем малко и с luminance филтъра на конвертора можем да поизчистим зърното така:
http://belfo.photo-forum.net/test/pan_crop2.jpg
Аз лично обаче препочитам първия вариант.
Имайте предвид,че е голяма грешка да се правят сравнения за шум на камери с различна резолюция при 100% отворена картина.
Важно е да се види как стоят нещата при отпечатък с еднакъв размер. При 30х40см снимката от една 8мп камера ще изглежда много по-добре и по-чисто от същата снимка от 5мп камера, дори и шумът да е еднакъв при 100% отворена картина. Тези сравнения можете да си ги правите и сами като използвате "print size" na PS. Ето как ще стои същия кадър отпечатан на 30х40см:
http://belfo.photo-forum.net/test/pana3-print.jpg
Заключението ми дотук,е че камерата е напълно използваема при 400ИСО благодарение на RAW формата и възможността за конвертиране в PS2.
Забравих да кажа,че при снимане в РОУ скоростта на запис и изчакване между кадрите е 3-4 сек.
Очаквайте още много кадри,в студио,на изкуствено осветление ,както и сравнение на резолюцията на Никон Д70 с 50/1.8 (приравнено 75мм)и FZ30 при същото приравнено фокусно разстояние.
Ето и сравнение с Никон Д70 :
Това са пълните кадри ot RAW,можете да си ги дръпнете i da si gledate EXIF-a:
http://belfo.photo-forum.net/test/p1_1.jpg
http://belfo.photo-forum.net/test/n1_1.jpg
Ето и увеличени фрагменти от 12мп интерполация през РОУ конвертора и от 25мп интерполация през РОУ конвертора:
http://belfo.photo-forum.net/test/pn.jpg
Вижда се ясно,че моарето изяжда детайли в буквите при Д70.Разбира се картината на Д70 е много по-чиста и безшумна,но и тази na FZ30 не отстъпва като зърно на обикновен филм 100ИСО.
Това което мога да кажа за сега за FZ30 в сравнение с останалите 8мп камери(с по-голяма 2/3" матрица) e следното:
Апарата има перфектната оптика на Oly 8080 и Canon PRO1 ,но с доста разширен диапазон на вариото и стабилизатор и не по-лоша (да не кажа по-добра резолюция)
Има чудесния въртящ дисплей на PRO1
Има бързия RAW на PRO1 (съвсем малко по-бавен,но използваем)
Има чудесното ръчно варио на Sony828 и Minolta A200
Шумът ! Всяка камера си има някакъв алгоритъм при конвертиране в ДЖЕПЕГ и резултатите са различни. Поради тази причина най-обективен е теста с конвертора на фотошоп 9.Заявявам категорично ,че при конвертиране на РОУ с фотошоп 9 НЯМА разлика в шума с която и да е 8мп камера с 2/3" матрица. Готов съм да го пробвам с всеки собственик на такава камера(аз също съм имал 8080)
И сега да видим какво става при използване на дългия край на вариото.Много хора си купуват подобен апарат заради възможността за папарашки снимки:)
Нека да видим какво се случва при лоши светлинни условия в един мрачен следобед като днешния и снимане от ръка на максимален зум. Снимката е тази:
http://belfo.photo-forum.net/test/nmfull.jpg
С панасоника е снимано от ръка на 1/60сек с включен стабилизатор и макс бленда 3.7 на 420мм приравнено и на 80ИСО .Ето кроп:
http://belfo.photo-forum.net/test/pmcrop.jpg
С никона е снимано на 1/500сек ,на приравнено 450мм(75-300) ,на макс отворена бленда 5.6 от ръка и на 1600ИСО.При по-ниски скорости с никона установих,че не мога или е много трудно да направя рязка снимка и се принудих да вдигна на 1600ИСО
http://belfo.photo-forum.net/test/nmcrop.jpg
Добре е да се има предвид,че ако имах стабилизиран обектив на ДСЛР-а или статив,така че да пусна по-ниска скорост на по-ниско ИСО и да позатворя блендата ,резултата щеше да е по-добър при Никона.Същото важи и ако беше по-добро осветлението .
Също така е добре да се има предвид,че това е статичен обект.Ако снимате хора при подобни условия с 1/60 сек на панасоника ще ви е доста трудно да не ги размажете,тъй като те се движат,а стабилизатора стабилизира само вашата ръка:)При 1/500 на Никона подобен проблем няма.
Ето и още кадри:
Снимките са на ДЖЕПЕГ и не са обработвани цветово ,само ресайз :
1.Това е на 420мм ,бленда 8 и на 1/50 сек от ръка:
http://belfo.photo-forum.net/test/pan01.jpg
2.Същото ,но на макс отворена бленда 3.7:
http://belfo.photo-forum.net/test/pan02.jpg
3. Портрет на улицата от ръка на 420мм ,1/125сек и бленда 3.7:
http://belfo.photo-forum.net/test/pan04.jpg
4.От прозореца на Жоро :
на 35мм :
http://belfo.photo-forum.net/test/pan05.jpg
...и съшото на 420мм 1/50сек от ръка :
http://belfo.photo-forum.net/test/pan06.jpg
5.Пак от прозореца на Жоро ма 420мм ,1/30сек от ръка:
http://belfo.photo-forum.net/test/pan07.jpg
6.На път за вкъщи през прозореца на колата:
http://belfo.photo-forum.net/test/pan08.jpg
7.Айде един пробен в студио:
http://belfo.photo-forum.net/test/pstud.jpg
Ето и нощни на 60сек експонация !:
http://belfo.photo-forum.net/test/pn1.jpg
http://belfo.photo-forum.net/test/pn2.jpg
![[beer]](https://photo-forum.net/forum/smileys/smiley20.gif)
|
|