Автор: Максим
Дата: 13-09-05 13:51
Хич не ми се "аргументира", но щом трябвало.....
jodita , критериите ти са повърхностни.
1.Ефект, който подчертава определени настроения, периоди, мисли и т.н (Тук какво различно има от различните ефекти в цветната фотография? "периоди, мисли" звучи помпозно)
2.Нещо, което е "модерно" и "различно"(Това какво общо има с фотографията? По-скоро има общо с пристрастията на начинаещ днешен любител обкръжен с шаренията по улицата, списанията и ТВ, и с бедна фотографска култура. За него Ч/Б може да е ново или ретро и да изразява нещо си само дори ако е в Ч/Б)
3.Лесно прикриващо някои недостатъци на цветове, контраст, яркост и прочие. (Както ги прикрива, така внася нови изисквания към снимката и особено към Ч/Б виждане на фотографа още в снимачния процес)
4.Гарантираща ми по-висок рейтинг. (Тази точка вижда ли ти се смислена изобщо? Ако ти е целта някъде някакви да ти слагат някакъв си техен рейтинг, тогава да. Това няма нищо общо с фотографията.)
5.Даваща по-големи шансове да бъде погледната от добри фотографи. (И това незнам как го измисли. Добрите фотографи имат добър поглед от които не би убягнала нито цветна, нитоЧ/Б снимка - стига да е добра)
6. (други) Избройте ги.
А ето малко критерии, за "да не ми увисват думите" в предния постинг, нали така.
1. Дава ти относително по-голяма творческа свобода при снимачния процес (Ч/Б филтри, по-голяма фотографска ширина на материала, вкарване в кадър на иначе крещящи цветни мотиви, използване на различно очуствени към цвета и контраста фотоматериали)
2. Дава по-голяма лаконичност на качествата на добрият обектив.(Предполагам повечето ще се чудят що така)
3. Дава по-голяма резолюция на Ч/Б негативният материал, от аналогичен цветен.
4. Изисква по-дълбоко фотографско познание и боравене със светлината. В една снимка трябва да присъстват точно толкова елементи, колкото са нужни за идеята и - нито повече, нито по-малко.Те трябва да са стриктно подредени като линии, форми и петна.Там където с различен цвят можеш да подчертаеш контур, в Ч/Б можеш да го подчертаеш само с различна по интензитет светлина, което е доста по-трудно.Налага се особено удачно да дебнеш естествените светлини и сенки, подходяща гледна точка, оптика, ракурс и разположение и контрол на светлинните источници.
5. Дава много по-широк творчески простор в обработката на материала, особено в позитивната.
Разбира се, фотографа трябва да има доста голям усет кога да използва Ч/Б и кога ЦВЯТ. И двата вида фотография не са взаимно заменяеми, нито изключващи се една друга. За всяка фотографска задача си има ДОБЪР фотоматериал.Това няма нищо общо с факта къде как било модно, къде и как се рейтингува и предпочита и други частни случаи.
Ч/Б фотофилми за процес С-41 обслужват точно такива модни любителски интереси. Те нито имат зърнистоста, нито фотографската ширина на класическите Ч/Б материали, нито позволяват творческа негативно-позитивна обработка. Аналогичен е случаят с преобразуваните във ФШ снимки от ЦВЕТНИ в Ч/Б, независимо дали са сканирани или от дигитален носител. При такива снимки за сметка на удобството липсва качеството на окончателното Ч/Б изображение.
Много повече би могло да се постигне, ако в камерата е зареден подходящият Ч/Б филм. Затова професионалните камери (без репортерските 35 мм.) имат модулна конструкция, дето в различни касети се зареждат различни фотоматериали, за да не се налагат компромиси с качеството или пропускане на добра снимка.![[shtrak]](https://photo-forum.net/forum/smileys/shtrak.gif)
|
|