Автор: Тони-К
Дата: 09-04-05 17:44
Увеличават се тези, които правят разни вариации по вече направени неща. С друга дума - копирачите. Те се превръщат в спортисти, а тези които ги оценяват и гонят в мас-спортисти, абе масовка направо.
Когато опиташ оригинала, нямаш нужда от ментето.
Трябва да се върнеш малко назад, за да се засилиш за скок! (това не значи, че трябва нон-стоп "да твориш" в случая със задна дата).
Нови и оригинални неща винаги е имало и ще има, но малко имат очите, с които да ги видят. За да видиш новото, ти трябва ежедневно да можеш да виждаш онова старо, което не е фалш, случва се покрай тебе и си заслужава да го хванеш. Ако фалшът тържествува - да го изопачиш по оригинален начин. Това е школата за добрия фотограф. Така той ще може за 1/100 с. да улови и новото, когато проблесне пред обектива му. Тези неща не се случват всеки ден, затова са и ценни.
Тържествуващата поп-култура сега определя шоколадените си шампиони и във фотографията, и в киното (където всяка тукашна тема се претъркулва), и в..литературата ако щете. От това се затлъстява и отегчава! Ако фотографът трябва да е поне малко и икономист, то кинорежисьора трябва да е много икономист. Това определя днешния кинопродукт като още по-далечен от идеалните си цели.
Ето, и аз снощи гледах новата версия "Спартак", нищо заслужаващо си, старата блудкава емоция в нова пропагандна украска, във всяка сцена - направо можеш да предсказваш следващата лъжа!
Не можеш да вложиш милиони, ако не си култивирал среда преди това, среда от празни глави, т.е. ако не си си гарантирал възвращаемост и печалба. Не можеш да направиш стоиностен филм, без да вложиш.....хиляди поне
Не можеш да правиш хубави фотографии, и да ги хвърляш на улицата! (освен ако например не си месар, и ги правиш в свободното си време
Добрата фотография изисква своите инвестиции, и те не са сапунерката от 100 -10000 лв.! Инвестицията в добрата фотография е интелекта и умението на създателя и, както и на потенциалните и зрители. Средата ! В противен случай машината работи на празен ход.
Тези които могат, никога не страдат от липса на идеи или оригиналност, от липса на умения за реализацията им. Те страдат от липсата на среда, на място. Те са обречени да творят за единици, в настояще или бъдеще време. Добрата фотография е скарана с финикииските знаци, какво остава за тукашни точки
Фотошопа е един мощен и достъпен инструмент, но покорителите на Еверест все още не ги спускат там от хеликоптер, нали
Фотошопът е една еманация на комунизма във фотографията: "От всеки според способностите, на всеки според потребностите"! Уви, способностите да твориш или възприемаш дори творби са доста ограничени, за разлика от огромните потребности на всеки, които са еднакви, повечето в гонене на фалшива слава, точки, пари, его и т.н. - все далечни на фотографията неща. Тя е само едно средство на себелюбеца.
Надявам се, отговора на въпроса ти да е удовлетворителен:)
|
|