Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Архив
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 dynamic range
Автор: GuruMMX   
Дата:   05-03-05 15:36

Malko razsujdenija otnosno dynamic range
na pro digital body-tatat... :)
Moje da e interesno z anjakoi hora![smilie5]

-----------------------------------------I have done quite a bit of testing the 1DMKII using Imatest and a Stouffer 4110 transmissioin wedge. This wedge is about the only one available for high dynamic range testing.

Using RAW files with Capture One (or RawShooter) I consistantly get 9.5 stops of total dynamic range at ISO 100. The RAW converters were set with no sharpening and lowest setting of noise reduction.

Here is a list at other ISOs for total dynamic range:

ISO 50 - 9.5 stops
ISO 100 - 9.5 stops
ISO 200 - 9.1 stops
ISO 400 - 8.1 stops
ISO 800 - 8.5 stops
ISO 1600 - 7.8 stops
ISO 3200 - 6.0 stops


If you want to consider the dynamic range excluding when the noise is >0.1EV RMS (very high quality output); the resulting dynamic range is:


ISO 50 - 7 stops
ISO 100 - 6.5 stops
ISO 200 - 6 stops
ISO 400 - 5.6 stops
ISO 800 - 4.9 stops
ISO 1600 - 3.8 stops
ISO 3200 - 2.7 stops


I also have dynamic range data for other noise levels ( i.e. 1EV, 0.5EV, and 0.25EV) if you are interested.

As you can see the 1DMKII is top notch. I have two 1DMKII's and they match very closely. There is a weird drop in the total dynamic range at ISO 400 for some reason.



-------------------------------------
"The dynamic range is very close to transparency film particularly velvia. The major advantage to digital is it's linear capture. Look at sensitometry curbes for filma and understand how film captures light. The sholder and toe are non linear captures and the center of the durve on film is a more linear response much like digital. This means that digital if processed from a raw file as a linear process will have the same detail in the deepest shadows and lightest highlights (before reaching solid white or black) that it does in the mid tones. Film on the other hand will have less detail captured as it approaches white in the sholder of the curve and less detail captured in the toe of the curve than it does in the mid tones. This is very evident when shooting white on white like a a white tissue on white paper or a very black obhect on black velvet. Film just can not do this very well and digital can. Dynamic range is only half the story and the other half is the linear response of the chip. For me I would much rather have a linear capture where I can design my own emulsion rather than a non linear film designed by an engineer in Rochester who probably isn't a photographer."

i nakraja edin URL
http://www.imatest.com/

[beer] [beer] [beer] [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: dynamic range
Автор: ivo   
Дата:   05-03-05 15:47

Това ние добре си го знаем[smilie3] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: dynamic range
Автор: GuruMMX   
Дата:   05-03-05 15:48

:)

Ivo, onja den bjah na leglo i za tva nemojah da dojda.. :(
kak mina sbirkata?[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: dynamic range
Автор: boni   
Дата:   05-03-05 17:33

[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: dynamic range
Автор: volokin   
Дата:   05-03-05 17:41

For me I would much rather have a linear capture where I can design my own emulsion rather than a non linear film designed by an engineer in Rochester who probably isn't a photographer."

много, ама много несериозно [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

сигурно дигиталните камери се правят от фотографи [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

и накрая, що ли тоя е избрал да съпоставя точно с Велвията, а не с някой негативен филм или направо с някой чернобял????

Отговора го знаят само по-умните !!!![smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: dynamic range
Автор: volokin   
Дата:   05-03-05 17:42

изобщо в интернет могат да се намерят невероятни глупости, та човек все пак трябва да може да си ги филтрира нещата![smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: dynamic range
Автор: GuruMMX   
Дата:   05-03-05 17:45

e kakto vinagi si naj svetnat haha :)

Отговори на това съобщение
 Re: dynamic range
Автор: volokin   
Дата:   05-03-05 17:49

не бе просто знам!!! Диапозитива има най-малка динамика, е що пък не го сравни с някой друг филм а именно с велвия!
Например с ХП5 на илфорд където е 400 ИЗО или с Ролей 3????
И последното заключение за инженерите от Рочестър, направо ме разби, а този явно не знае, че именно инженерите от Рочестър правят чиповете за Имакон, ай сектир на такива [smilie23] [smilie23] [smilie23] [smilie23] [smilie23] [smilie23] [smilie23] [smilie23]



Публикацията е редактирана (05-03-05 17:51)

Отговори на това съобщение
 Re: dynamic range
Автор: jumbo   
Дата:   05-03-05 19:38

още повече добре е известно че колкото по ниско исо е филма толкова по-малка динамика....
абе верно в нета всеки писхе каквото иска и всеки носи от 9 кладенеца вода за своята теза....

Отговори на това съобщение
 Re: dynamic range
Автор: GuruMMX   
Дата:   05-03-05 20:11

injiner ne e ravno na photograph.. sorry!!!
javno ne si rabral kvo kazva picha :)...
:)
a za tva che diapozitiva ima po malka dinamika ot negativa - jasno,
a jasno li ti e shto dosta hora snimat samo na diapositiv???? :)

heh.. goljama veselba..

ama razbirachi mnooo.. :) [beer] [shtrak]



Публикацията е редактирана (05-03-05 20:12)

Отговори на това съобщение
 Re: dynamic range
Автор: volokin   
Дата:   06-03-05 14:50

Гуру, първо не познавам хора които снимат само на диапозитив, за всяка цел си има и даден филм, Велвията я позлзват изключително за природа заради наситените и цветове и прекрасните контрасти също така заради голямата и острота!!
Но не и заради динамиката и, т.е. нейното слабо място, не само на Велвия, ами изобщо на диапозитива!!!!

И накрая не искам да обръщам темата в спор, явно ти така възприемаш нещата, възмутих се от глупоститте които е написал тоя, а именно, че инженерите от Рочестър не правят умишлено характеристиките на филма нелинейни, а напротив, те се опитват да ги изправят, поне в по-голямата част от спектъра му!!
А това че инженерите не са фотографи да, нали точно това казвам и аз, ама това се отнася и за тези които правят дигитални апарати, или не е така?

''ama razbirachi mnooo.. '' а това не ми харесва, в противен случай ще спра да ти отговарям, щото това ниво на спорене не е в моята компетенция [smilie3]

И накрая, винаги са ме учудвали изказвания като това на горния, ми нали точно затова е тъмната стая, с а различните видове градация на хартията именно да се подобри това което е трудно да се направи! И накрая нека не забравяме, че филма също може да се сканира и там инженерите от Рочестър също нямат влияние върху моята обработка, та такова едностранно изказване при това глупаво ме кара да гледам много скептично на него!
Едва ли не инженерите са му виновни!

Отговори на това съобщение
 Re: dynamic range
Автор: jester   
Дата:   07-03-05 11:54

volokin,

не твърдя, че съм голям разбирач и сигурно нещата, които казваш са верни, но специално по отношение на това, че човекът предпочита linear response, пред най-общо казано "някаква предварително кодирана по дадена крива емулсия", мисля че си има много основание. Дори да сканираш филма, за да можеш да си го манипулираш след това дигитално, ти пак оставаш ограничен от емулсията на филма, нали? Той според мен това е имал предвид.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна