Автор: Vinsent
Дата: 01-02-05 13:47
Ако разгледаме категориите Портрет, Природа и т.н. ще забележим интересна особеност. Всичките се отнасят до сюжета с изключение на Експеримент, която се отнася до техниката за постигане на резултата. В Тълковния речник на Ст.Буров и др., изд. Елпис, 1995 можем да прочетем: Екперимент – 1. Научен опит. 2. Какъвто и да е опит да се направи, да се предприеме нещо, да се подложи на проверка. Да се направи нещо... Ха, ха... Като например колаж... Доста пренебрежително! А, че имаме великолепни образци, със силно и дълбоко художествено въздействие, в които е използван колаж? Това ли е художествената фотография? Щрак и готово. Почти като “Чук и чао”. Това е аналитичния подход. Нищо че десетки кадри са отишли в кошчето преди да покажем някой? Ами мъката да го озаглавим? Има научна и репортажна фотография, където факта е на първо място. Художествената борави с художествен образ, опит за обобщение, предаване на настроения и т.н. Опитай се да предадеш мечтите си чрез снимка, или онагледи любимото стихотворение! Отричайки постснимачните техники орязваме възможностите. Ами да извикаме “Долу” на Дали, Пикасо, Едуард Мунк, Матис, Анри Русо, Писаро..., защото са създали свои паралелни светове. “Долу” на импровизациите и вариации в джаза! Колко си е добра простичката мелодия. През 60-те – 70-те години наистина някой техники бяха експеримент. Сега, мисля че понятието експеримент е безкрайно остаряло в смисъла, който му предаваме.
Ще ми е интересно де прочета и други мнения.
|
|