Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Архив
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: aemon   
Дата:   02-02-05 10:28

Тази тема за динамиката на филмите може и много да е дъвкана, ама се присетих за един стар номер, като четох за динамиката на цифровите апарати от boni. прилагъл съм го на диапозитиви и на ч/б негативи - динамиката се увеличава с 2-3 бленди по посока на сенките (виждат се определено доста повече детайли). мисълта ми е за хиперсензибилизацията - на един и същ кадър (естествено, ако камерата позволява) щракаш на бленда 16-22 и скорост 1000-4000 (зависи от филма и желания ефект) някоя хомогенна повърхност - стена, асвалт, все се намира нещо. след това, пак на същия кадър си снимаш мотива.

само сега някой да не почне пак да плюе, информацията е 100% изпитана, който иска - да я използва


Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: behemoth   
Дата:   02-02-05 10:34

мъкааа

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: neuromancer   
Дата:   02-02-05 11:03

добре, ама дай някой пример да видим разликата, или поне линк където има пример...

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: volokin   
Дата:   02-02-05 12:50

по този начин е сниман гълъба самоубиец в моят профил, тй като нямах необходимия бърз филм за да уловя движениео, първо стрелях към небето (без облаци) с -3,3 бленди, и после самата снимка я отстрелях с -1 бленда, т.е. филма беше 100 ИЗО така ''стана'' 200 !
Апропо често използувам този тип техника, особено когато нямам необходимата чувствителност на филма, функционира досега 100 %
Всъщност така се вдигат тъмните тонове, докато светлите остават почти непокътнати!
И накрая, същото е пшриложимо и за дигитална камера, която има функцията мултиекспозиция!! [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: neuromancer   
Дата:   02-02-05 13:13

volokin, дай линк, че на тъмбовете не видях такова нещо?
Значи това дали увеличава динамиката, както пише аемон, или чувствителността?

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: volokin   
Дата:   02-02-05 13:16

не това свива динамиката, т.е. тъмните тонове ги приближава към сивите!

https://photo-forum.net/i/33525&USER_ID=3586

използува се и в този случай в който го използувам аз, т.е. за качване на бързината...
Но по принцип е именно за побиране на иначе много контрстни и разадалечени по бленди едно от друго неща, без да се пушва филма и без да страда от към страна на качество, т.е. без да се увеличава зърното :-)



Публикацията е редактирана (02-02-05 13:18)

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: Brummaker   
Дата:   02-02-05 13:17

volokin функцията мултиекспозиция при дигиталните е PS [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: volokin   
Дата:   02-02-05 13:21

не, има, има, и това ПС-а не го може, при дигиталните обаче може и друг вариант за качвне на динамиката, но трябва статив, при това много здрав!! няколко кадъра и после ПС ги наслагва с леърите, това функционира прекрасно, и даже и при скенерите функционира, но все не ми остава време да повторя един кадър който бях сканирал преди, а сега да го сканирам няколко пъти и да ги насложа...
Та има дигита с мултиекспо...

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: Brummaker   
Дата:   02-02-05 13:27

а е те това имах предвид [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: nrk   
Дата:   02-02-05 13:31

Може и само от една снимка, ма е малко пипкава работа да докараш свестен резултат...

Ето пример



Публикацията е редактирана (02-02-05 13:45)

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: Travis   
Дата:   02-02-05 18:46

Shto li se e moril Ansel Adams da pishe...cialata parva chast na "Negativat" e posvetena na takia manipulacii...

Za silno kontrastni izpalnenia Superia 100 ne blesti, no stava. Az meria ot severnoto nebe (koeto spored AA e 0 ako se vijda), snimam go na 3 bledi otdolu, i posle si snimam exposiciata tochno. Raboti dobre v povecheto slcuhai.


Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: nrk   
Дата:   02-02-05 19:11

Сори, не съм чел книгата (виждал съм я в книжарници, но съм само на испански, немски и френски, иначе с кеф бих я прочел).

А и вътре едва ли се говори за цветни филми, нали? Няма ли проблем от синьото на северното небе?

Идва ми идея да си подготвя един цял филм с подходяща подложка и да пробвам Събота и Неделя...

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: volokin   
Дата:   02-02-05 19:13

да, само с пробване става, после чакаме рапорт, успех!![smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: koceto   
Дата:   02-02-05 19:20

a може ли да се компенсира със скороста, всето с бленда?

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: nrk   
Дата:   02-02-05 19:44

Да Коце. В случея ще е все едно...

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: Travis   
Дата:   02-02-05 19:48

Niamam problem sas sinioto, pone az. Negativnia film taka ili inache ne go vijdash 1:1 - az si go skaniram s fotoskener, a tam nastroikte reshavat

Razbira se, mojesh da kompensirash sas skorost - niama nikakva razlika. Prosto ringa na blendata mi e po-udoben.

Po princip, ako imash silno kontrastna scena koiato bi obarkala aparata, az znam 2 penkilera

1)severnoto nebe - ako e iasno, i znaesh koe e sever (to e tochno 0)

2)dlanta na rakata - po kniga e -1, pri men e -1.3

3)Drugoto zlatno pravilo - zalez se meri tochno nad slanceto...taka che to samoto da NE vliza v kadara/spota...shte se uchudish kolko tochno raboti tova (vsichko drugo obiknoveno nedoexponira)

Drug vapros e veche che skorostite na filmite ne sa tova koeto triabva da sa - za Velviata celia sviat tvardi che e 40, Superia 100 spored men e kam 80, Superia 400 e kam 600...


Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: aemon   
Дата:   03-02-05 13:39

ето какво имах пред вид:

https://photo-forum.net/static/forum/2006-07/lnfb6510.JPG
http://aleko.emona.com/hs.jpg


на лявата снимка филма е хиперсензибилизиран, на дясната - не. и в двата случая 1/30 бленда 2.8 (от ръка, затова е кофти качеството, но това е само тест) на цветвн негатив Fudji Superia 100

светлите тонове са непроменени (напеимер рампата при лодките или червения покрив), докато в сенките има доста повече детайли

и двата негатива са сканирани с еднакви настройки



Публикацията е редактирана (03-02-05 16:01)

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: nrk   
Дата:   03-02-05 14:46

примерът кефи :)
а какво си използвал за "хиперсенсибилизатор" [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: aemon   
Дата:   03-02-05 15:29

nrk, снимах първо асфалта на 1/500 с бленда 11


Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: volokin   
Дата:   03-02-05 15:47

не небето е по добре че по хомогенно, асфалта може да има текстури по него, обаче примерите ми харесаха, някога съм живял там :-)
кога си свободен да се видим?

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: aemon   
Дата:   03-02-05 15:58

volokin: бе и небето става, ама ръмеше него ден :-) другата седмица съм в италия, а утре съм доста зает, ще ти звънна като се върна


Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: volokin   
Дата:   03-02-05 18:22

оки доки!![smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: Madball   
Дата:   03-02-05 19:33

a pri diapozitiv 100ASA pruvo snima6 na 1/16 i 1/1000 skorost taka stava li ?

Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: aemon   
Дата:   04-02-05 09:39

Madball, зависи от желания ефект и от филма, а и от светлината. трябва малко да се експериментира, но 1/1000 и бленда 16 са добри изходни стойности


Отговори на това съобщение
 Re: динамиката на филмите - хиперсензибилизация
Автор: ribastuka   
Дата:   04-02-05 14:50

Може ли някой принципно да обясни физикохимичния механизъм на "хиперсензибилизацията"?

Аз си обяснявам този феномен просто така - вкарваме равномерно по целия филм малко светлина с първата експозиция, така че в крайна сметка черното вече не е черно, ами леко сиво. Следователно - намаляваме динамиката на филма. Ако после сканираме филма на скенер, който може да обхване цялата му динамика така или иначе, не печелим нищо, което да не може да се постигне с нива и криви във Фотошоп. Значи тази техника има смисъл да се използва само, когато филмът ще бъде отпечатван в някое фото на конвейер или ще бъде сканиран на настолен нефилмов скенер, или ако не ни се занимава с Фотошоп. За цифрови фотоапарати смисъл не виждам.

Или има някаква друга тайна, която изменя характеристиките на самия филм при първата експозиция?

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна