Автор: ecobo
Дата: 17-02-22 15:19
Medium-Fuji написа:
> Г-н Ecobo, заповядайте, проверете сам
> какво имах предвид с думите
> "по-високо качество на
> изображението ": Dxo
>
> За съжаление в базата данни все
> още нямат дори OM-D E-M1 X, чиито
> показатели сигурно са малко
> по-добри, спрямо E-M1 Mk II...
> Не се съмнявам, че новият модел ще
> има осезаем напредък, поради
> новата BSI-CMOS матрица, но едва ли
> надминава показателите на
> фулфрейм със съизмерими брой
> пиксели.
>
> За това аз оставам на твърдението
> си, че ако се разглеждат камерите
> като цена и универсална употреба
> (изключвайки специализираните им
> приложения) любителските фулфрейм
> камери са си конкуренти за OM-1.
>
> Както и да е. Нека оставим
> излишната полемика настрана и
> коментираме само камерата от
> заглавието на темата.
>
> Смятам, че OM-1 е страхотен и тепърва
> ще се докаже като способности и
> технологичен напредък.
>
> *аз имах удоволствие да ползвам E-M1,
> E-M5 Mk II и E-M1 Mk II с обективи:
> m. Zuiko 7-14mm F2. 8 ; 9-18/4-5.6
> m. Zuiko 12-40 F2.8; 12-100mm F4
> m. Zuiko 17mm F1.8 ; 17mm F1.2; 25mm F1.8 ; 25mm F1.2
> Lumix g x vario 14-42/5.6
> Lumix g vario 100-300/5.6
> Lumix 42.5mm F1.7
>
> **псевдонимът Medium-FUJI кореспондира
> с меракът ми някой ден да ползвам
> GFX камера за пейзажи... но новите
> камери имащи способност да правят
> композитни многопикселни
> изображения/Olympus и LUMIX/ ме
> задържаха в рационално
> изразходване на бюджети по хобито
> ми. Използвах във времето и Fujifilm
> камери с различна степен на
> удовлетворение
>
>
> Публикацията е редактирана (17-02-22
> 11:45)
1. Тези оценки в DxO са за хора, които измерват разни работи, не за фотографи. Моят опит показва, че оценките не кореспондират по никакъв начин с крайните резултати, които пък зависят ОСНОВНО от задапаратното устройство.
2. Ясно е, че по-големият сензор ще извади винаги малко повече. Но това си има цена - по-големи, по-скъпи и много по-тежки тела и обективи.
3. МФТ и ФФ камерите са различни неща и не е никак коректно да се сравняват директно. Просто защото са насочени към различен тип ползватели, още откакто са били на чертежите.
4. Това с "обработките" е празна работа. Който не може да снима, "обработва". Аз винаги съм смятал, че снимането е 99% от работата. Ако някой мисли, че може да компенсира качественото снимане с разни "обработки", то той е силно заблуден за това що е то фотография.
5. Ако от ползването на 12-40/2.8 PRO не сте разбрал, че Оли имат безспорно едни от най-добрите обективи към днешна дата (да не казвам най-добрите), то значи не сте ползвал достатъчно други. Аз имам 2 обектива на Оли - 12-40/2.8 и 40-150/2.8 и мога смело да твърдя, че отвяват далеч по-скъпи и много по-тежки твърди обективи на Никон и Канон като резолюция. Имам немалък опит с почти всички топ обективи на Никон, Канон, че и малко и с Хаселблад (които са производство на Фуджи) и затова си позволявам да твърдя разни работи.
Имам Е-М5 III и му се кефя на макс. Смело мога да кажа, че това малко бижу ми върна кефа от фотографията, който се беше позагубил. И смело мога да кажа, че като изключим разните там безсмислени и често направи грозни боке-маниащини, няма задача, която да може да му се опре.
Почти сигурно е, че ще си купя и новото тяло. Пък който иска и има як гръб, да разнася раници с техника. Аз приключих с този филм.
Едно Фуджи GFX 50S II с един 63/2.8 би ми дошло добре за портрети и пейзажи, но за тези пари предпочетох да си купя мотор, та МФ камерата ще трябва да почака поне до есента.
|
|