Автор: Alsand
Дата: 19-09-21 01:39
Абсолютно съм съгласен с това мнение:
Yavor Dachkov
"Вежди Рашидов се снимаше в Лувъра, а проф. Минеков се снима пред опакованата триумфална арка в Париж. Миметични опити за нарцистична различност. Опаковката в Париж е халтура на половин век. Кристо (Бог да го прости!) много отдавна направи това, което днес правят големите рекламни гиганти и строителни работници по санирането на сгради. Банализира уникалността на дадено място или памет с амбалаж. Идеята му (мисля, че по природа е хипарско-антикомунистическа) е да го направи различно, но всъщност го унифицира. Триумфалната арка изглежда като Пон Ньоф, Райхстага и всички останали подобни опаковъчни проекти. Той забулва не само географията, но и историята. Паразитира върху символи на паметта, като ги препикава с елегантен чаршаф, стегнат с канапи. Глобалистки реваншизъм на малките и потискани нации. Сорос е с унгарски произход:) Кристо сигурно няма нищо общо с него, но е усетил естетиката на отвореното общество и модерния мейнстрийм преди десетилетия. В това е и неговата оригиналност. Той е Анди Уорхол на Давос, както и сбъдната американска мечта на българската неуспялост в артистичните амбиции. Провокациите на Христо Явашев бяха интересни преди половин век и то за веднъж. Най-много два пъти. После се превърна в комерсиална експлоатация на една плитка, но ефектна идея. Няма дълбок замисъл, нито естетика в този гламаво-маниакален български и провинциален стремеж към опаковката на света с амбалажна хартия. Кристо е агент на вулгарността. Вулгарността не е изкуство, а провокация в най-добрия случай. Между изкуството и вулгарността има бездна, която модерният човвек не може да разбере, а и не се и опитва. По същество работите на Кристо са равни на комерсиалната експанзия с билбордовете на Бенетон, Самсунг, Живанши или Гучи, които унищожават чара на градове като Венеция, Рим, Париж, Лондон, Берлин и ги правят да изглеждат еднакви. За мен това е срамота от културна гледна точка."
|
|