Автор: hotsnail
Дата: 15-02-21 11:18
Показваха как пуца. Има 150-тина кадъра буферче. Демек 5 секунди преди да забави заради картата ако е с 30к/с. Не става да снимаш видео в режим снимки.
С по-евтин обектив от типа 200-600 показаха как държи 26 к/с, докато следи бягащи кучета и велосипедисти. За максимален брой кадри трябва да я сложиш на "release priority". С по-скъп обектив като 100-400 или 400/2.8 вероятно ще е 28-29 к/с. На release priority казват, че изпуска фокуса в 2-3 кадъра на секунда при бягащите кучета.
Друго за 30к/с казаха, че object tracking и eye AF пречат. Ако искаш да си близо до 30к/с трябва да ползваш по-стария режим на следене като на А7м3 т.е. широка зона. Там пак има следене не лошо, но не е толкова лепкаво към конкретен обект.
Май това са двете настройки, които ти позволяват да си близо до 30к/с - release priority и стария tracking. С това имаш следящ фокус и 30к/с, но ....
файловете на 30к/с са 12 битов компресиран RAW. Такива бяха преди 10-тина години на доста камери. Такива са на А7 камерите при ползване на серийна снимка с тих затвор. Не е хубаво за пайзажи т.е. в сенките остава по-малко recovery на Сони сензорите.
12 битовите файлове подобряват скоростта на четене на сензора. На А7С, А7р3 и А7м3 тихия затвор с 12 бита сканира сензора за около 35ms. А с 14 бита за около 70ms. Видеото на старите камери винаги се снима на 12 бита и не се чете целия сензор. Канона R5 май е 10-15ms. Май А1 е около 5ms за да има 1/200 синхро скорост. А1 работи като А9 т.е. има и някакви допълнителни трикове да намали distortion.
Интересно е, дали ако се ползва jpeg ще помогне на А1, да е по-близо до 30к/с и дали буфера ще е почти безкраен. Може да съм пропуснал, но не намерих подобна информация. Спортните фотографи, до колкото съм си говорил с такива, ползват jpeg. Нямат време да качват снимки в РОУ редактор. Пращат от терен директно кадри.
ПП По темата за битовете е интересно на А1 и А7s3, че снимат 16 бита на RAW видео. На А1 не ми е ясно дaли има 16 битов фото RAW. За А7р3 съм почти сигурен, че 16 битов RAW би имал по-голяма динамика.
ПП за спортна фотография тия дни, ще има дискусия със спортен фотограф ползвал я няколко седмици. Човека ще каже вероятно как е ергономията и скоростта и бандинга от лед реклами или липсата му спрямо А9м2.
https://www.youtube.com/watch?v=eCgLohUjZ9s
Фотографа снима хокей. Интересно е, че е закачил кроп обектив.
Публикацията е редактирана (15-02-21 12:37)
|
|