Автор: swqaz
Дата: 29-12-20 13:29
За да има по-големи пиксели, и да се запазва или увеличава резолюцията, трябва да расте размера на сензорите. Както и да се намаля разстоянието между пикселите, за сметка на по-големия пиксел. Разстоянието между пикселите не е равно на нула, затова все успешен опит да се намали, води до прогрес в сензорите. И това е само един малък аспект от прогреса на матриците. Абсолютно е възможно нов малък сензор да има по-добри показатели от по-голям стар. Но е изключено при еднаква технология два различни по размер сензора да са с еднакви резултати.
По-горе някой спомена, че предимствата на големите сензори не били толкова големи, че да си заслужава екстра парите, които се харчат за тях, и всичко свързано със такава система.
Аз съм от хората, които обработват кадрите си мощно и безсрамно. Откакто взех система с голям и нов технологично сензор аз хвърлих статива, освен за нощни снимки, но и през нощта имам няколко напълно използваеми кадъра на лунна светлина от ръка, което преди новите сензори беше немислимо. Дали си струва да хвърлиш статива? Дали си струва да забравиш откъде ти се наглася исото(снимам само на ауто исо)? Дали си струва, да направиш хиляда кадъра от безброй позиции, докато останалите още си нагласят стативите и 15 минути чакат на една позиция да свърши изгрева цъкайки едно и също през няколко секунди, за да хванат слънцето във всяка позициня на един единствен кадър :)))
По едно време се запалих и по стрийт. На едно пътуване ми дадоха да ползвам едно фуджи с някакъв прехвален варио обектив на ф2.8. Беше добре като размери, и вариото беше подходящо. Като се прибрах и напънах файловете както си знам, и заплака майката, а още не бях достигнал и една трета от напъните, които прилагам на файловете от моята камера. Не ми ги хвалете тези малки сензори. Единствения кадър от кроп сензор, който съм напъвал и издържа е от ricoh gr3, а какво остава за кадър от 4/3 система.
Дали си струва, да мога да направя каквото искам с кадрите си, вместо да спирам там докъдето те издъхнат? Вие кажете
|
|