Автор: nyamago
Дата: 26-06-20 16:20
Големи сме стратези, на глобално равнище и съдим гигантски фирми за политиката и икономиката им, за продуктовите стратегии и технологични инвестиции, за маркетинга и още много - от всичко разбираме повече от техните неграмотни и неопитни ръководители.
Няма лошо, това са забавни упражнения, които никому не вредят (освен ако някой - пази Боже - не ги ползва за личните си операции на борсите ).
Проблемът ни е, че гледаме на всичко това от камбанарията си на фотографи. Фотографията такава, каквато я знаем и не искаме да повярваме как ще се промени. Желаем технологични иновации, но инкрементални - да ни дават повече... от същото. По-остър фокус, по светли диафрагми, по-високо ИСО... друго не ни се иска да си въобразим.
А светът се променя с нарастваща скорост (да не ползвам клишето 'експоненциално нарастваща', защото не е вярно). Децата ми са виждали и пипали снимки на хартия - техните деца няма и да са чували за такива снимки. Може да се чували за снимки, но няма често да гледат такива, предпочитайки видеото, което с бясна скорост заменя статичната фотография каквато я знаем...
(Сега ще скочат да ме оборват как не е вярно и статични снимки винаги ще има, дори и на хартия. Емоционално така ни се иска. Рационално 'винаги ще има' е до едно бъдеще време, когато вече няма да има. И то идва по-бързо, отколкото си мислим.) И двумерни снимки 'винаги' ще има, както и двумерно видео - при все че тримерният VR запис на действителността е вече тук и малко му трябва да стане масова и основна форма на визуална комуникация. Аудио-визуална, а може би и с участието на други сетива...
В тоя план на нещата - "какво тук значи някаква си личност?". Някаква си марка, била тя Олимпус или Сони?
- - -
А по-близкото бъдеще (например до следващия месец) остава каквото го знаем и по-добре да излезем навън и да пощракаме, докато такова занимание е още актуално.
Честит Петък и приятен уикенд!
|
|