Автор: Leica
Дата: 15-01-20 12:28
Виж последното събитие в профила ми - Night Of The Jumps
Главно - трябва да си осигуриш акредитация.От публиката се снима...бих казал лесно, колкото безмислено.
Трябва да имаш информация за терена, протичането и всичко.
1. Констатация 1 - скоростта под 1/500 не може да пада в никакъв случай установено на квалификациите !!!
2. Констатация 2 - ISO над 6400 е тъпо да се вдига - това е границата на апарата.
3. Констатация 3 - АФ - не съществува такова животно ако искаш снимки, другото е PR за балъци гледали про-състезания само по ТВ!!
4. Констатация 4 - Прибирай Canon 5D Mark II и 80-200/2,8 в чантата. Тъмен е, и не се вмества в ISO границите, както и въобще в контраста.
5.Разстояние от над 20-30 метра до обекта прави снимката доста по-лесна и предсказуема, но доста по -неатрактивна, както и в пълен плен на въздушната димка от пушека от двигателите.
6. Констатация 5 - ТвРъд,умерено-теле свръхсветлосилен и МФ обектив и близо до обекта само става !
7.Камера - задължително ФФ, и то нов модел !
8. Спортен визьор , т.е. да виждаш повече, отколкото в кадър....щото като/ако чакаш с око на визьора ти влезе въобще в кадър ще е късно за реакция.
Да, ама условията пак не са достатъчни!
Извод: Трябва да си се запознал предварително с движенията на пилота и да ги проследяваш в момента на експонация.
8. Снимка в серия - да, понякога помага.
9. Бъди по-внимателен, когато очакваш пилот от екстра класа или с екип, който цветово пасва и като контраст.
10. В никакъв случай не си протягай апарата и сантиметри по-напред от предварително уточненото с организатора!!!
Когато си с око на визьора, от прелитащият покрай теб докато се движи покрай теб усещаш само шума и вятъра !
Опитност от предишни 5 снимания на шоуто с какво ли не, вкл . и 100/2,8 макро помага за предварителните решенията с оптиката.
7. Избор на място - там, където ще си най-близко до най-атрактивното, без да пречиш, без да те сгазят или отнесат апарата(това няма гаранция), да имаш пълен контрол върху прелитащата над теб ракета в тъмно небе, защото си в дупка зад трамплин и нищо не виждаш - е тва ши спестим как, че е сложно и дълго и изисква асистент. Мога само да вметна, че мониторите в залата на БНТ много помагат, ако ги следиш и тях . Да намалиш унищожителното влияние на контровото осветление и монитори в кадър.
Колкото и да е изкусително,(например да се забиеш срещу купите при вдигането) нямаш време да променяш местостоянката ако не искаш да не направиш нищо.
И при всичко това даваш ли си сметка колко ще разбереш от EXIF-а.
|
|