Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6     всички  напред  последна
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: dtangelov   
Дата:   17-02-18 18:22

Разбрах, Канон хич ги няма с технологиите [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: ombre   
Дата:   17-02-18 18:33

4fun,много грешиш,s5pro,при тест извади по добра динамика от D3s и А99 м1.Ако се говори конкретно за сензора на фуджи както отбелязва Анеглов,то да по добър е,от такива на конкуретните марки от едно и също поколение.Хондата ясно е показал,сравнение с мрк3 и про2,и в нета има доста примери.Мой френд ,както казвах на няколко пъти в темите,направи сравнение м/у А900 и Т1,да има разлика в дефокуса,но тя е много минимална,толкова,че ако ги гледаш кадрите през няколко секунди,няма да кажеш коя с кой апарат е правена.

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: keri-di   
Дата:   17-02-18 18:34

Точно и за технологията се говори в клипчето!

Да попитам:
Защо последните години технологично развитие има само при кроп матриците-и най много при MFT,а при ФФ нещата са във застой?

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: mihajlov2   
Дата:   17-02-18 18:36

Значи от дискусията аз разбрах следното: всичко различно от ФФ трябва да се унищожи на аутодафета. Всички, които поддържат такава ерес, че и кропът става за нещо, също да бъдат хвърлени на кладите.[smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: Synthy   
Дата:   17-02-18 18:42

написа:

> ZENON
> И как тогава последния сензор на
> Фуджи, дава по добра динамика от ФФ
> сензорите на Канон?
> [smilie11]
>

>
> Публикацията е редактирана (17-02-18
> 18:15)

"Една и съща техноллогия" е фразата, което тук някои хора не разбират.

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: ombre   
Дата:   17-02-18 18:43

Кери,и ти грешиш,при фф сони яко наблягат и това е факт.Михайлов точно,постанх линк ,където се вижда,че който може и 4/3 не го ограничава....[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: keri-di   
Дата:   17-02-18 18:48

"Значи от дискусията аз разбрах следното: всичко различно от ФФ трябва да се унищожи на аутодафета. Всички, които поддържат такава ерес, че и кропът става за нещо, също да бъдат хвърлени на кладите"

Аз никога не съм писа подобно нещо!
Става въпрос,че нещо се случва при "цифровата" фотография???

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: IShoot4Fun   
Дата:   17-02-18 18:50

Aма и вие буквално за думата се хващате. Като казах "една и съща технология", имах предвид когато се сравняват фул фрейм и кроп сензор, да се сравняват примерно Канон с Канон, Никон с Никон, Сони със Сони и т. н. Съответно и моделите да са от едно и също поколение.[smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: keri-di   
Дата:   17-02-18 19:01

"Кери,и ти грешиш,при фф сони яко наблягат"

Вярно съм сгрешил!
Вместо DSLR съм написал ФФ [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: ZENON   
Дата:   17-02-18 19:15

Момчета и момичета.
Помислете малко с главите, с които вършите куп други неща.

Писал съм "една и съща технология" съвсем не случайно.
Писах, че е възможно малкия пиксел да даде повече и по-качествен сигнал, ако технологично е на по-високо ниво от референтния с по-стара технология

Писах, че по-големия пиксел генерира повече енергия. Чисто и просто е с по-голяма площ, която улавя фотони.

И проблема на кропките не е само в динамиката и S/N. Тия неща могат и да се изнасилят и да се докарат. Проблема е в качеството на полезния сигнал от всеки пиксел. Тук кропа за съжаление си страда от по-малкия пиксел.

Прости неща са. Това е като да се опитате да осветите стая с малка дупка в стената. Става светло ама уж. Трябва си прозорец :)

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: ombre   
Дата:   17-02-18 20:07

Ивайло така е по принцип,но примера който съм дал е правен от Бони,когато бях при него.Той говореше конкретно за сензора на фуджи,че има по добра динамика от останалите производители.Тестовия кадър който той направи,беше именно за това.Говоря само за динамиката, и за сензори от едно поколение,тогава те са били актуални,сега са други.Дано колегата Хонда не се разсърди,че толкова споменавам името му,но той единствен от снимащите тук е показал сравнени кадри м/у канон и фуджи.Важното е всеки да снима с каквото му е кеф,затова има 4/3,кроп,фф,среден формат....[beer]
Динамиката на 4/3,я няма никаква,ама хората които ги кефи тази с-ма си снимат,че и за пари го правят....[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: Simbon4o   
Дата:   17-02-18 21:21

Zenon :) по твоята логика А7s и D700 примерно трябва да са с най-качествените сензори, обаче фактите говорят друго :). Айде на А7s да се спрем, че е по-модерен. Този сензор е супер на много тъмно и много високо исо, там тотално се вижда разлика спрямо всички останали сензори. ОБАЧЕ :) на светло и 100исо е по-зле от всички останали, дори по-зле от кропки въпреки пъти по-големия си пиксел и по-напредналата технология.


Спора е излишен, това са инструменти и това колко е голям инструмента не винаги е решаващо за крайния резултат. Ще обясня с малко примери, няма значение марката и моделите принципите са същите. И съм 500% сигурен, че никой не си е подобрил снимките като е минал на фул фрейм :) НИКОЙ!

Ето моята причина да ползвам 42мп фул фрейм. Като изключим обичайната причина да се купи фул фрейм - бокето, аз често го ползвам с малки леки обективи като 10-18 сони примерно в кроп режим, защото в планината не ми се мъкне 16-35, който е пъти по-голям и тежък. Също така същия този 10-18 макар и с оптични компромиси покрива от 12мм до 18мм фул фрейм. И когато ми се прииска имам и 12мм. Дали пълни сензора - не ми пука защото не печатам фото тапети, които да преглеждам с лупа. Резултатите са перфектни за тапет на 4К монитора в офиса... доволен съм. По този начин всеки твърд обектив става като зуум и не мъкна големи тежки зуумове със съмнителни оптични качества. Примерно 85 1.8 с кроп може да стане и 150мм... дори повече. 28мм става на 50-60мм при нужда. Полезно е понякога да имаш и 42мп камера екипирана с подходяща оптика, за да направиш някой кадър по-така... не споря, но поне в моята практика това са под 10% от случаите.

Втори плюс на по-големия сензор - видео. Доста хора ме питат защо не снимам видео с A7s2, ами защото за мен по-добрата камера за видео е A7r2. Оставяме настрана това, че r2 има адекватен АФ във видео за разлика от s2, друго има тук и пак заради пикселите - r2 има 4К в кроп и фул фрейм режим, има и функцията clear image zoom като повечето съвременни сонита и при този 42мп сензор тя е най-функционална. Мога да имам същата схема като при снимките - не ми трябват зуум обективи защото мога да кропя видеото без сериозна загуба на качество. Мога да ползвам всякакви обективи - малки и големи.

Това е причината да ползвам тази камера - функционалност. Просто може да прави всичко. Нарочно пуснах онези линкове по-назад в темата, за да се видят разликите между А6000 и А7. Не твърдя, че такива няма, но твърдя че никой няма да ги види от гледащите кадрите :). А6000 по никой начин няма да ограничи някой да направи снимка спрямо А7. Разликите в качеството на изображението са много по-малки от тези в цените, размерите и теглото на две подобни системи базирани на кропката и фул фрейма.

И така като заключение - ако автора няма бюджет за скъпи тела и обективи не мисля, че кропка ще го спъне непоправимо.

И понеже съм убеден, че спора няма да приключи ще сложа и примери. Нека всеки, който не мисли като мен и твърди, че фул фрейма е най най и кропката е като да снимаш с телефон да даде пример, който да покаже защо е прав :). Не гледайте екзифа на кадрите, просто ей така се пробвайте да познаете, кое е с кропка и кое с фул фрейм. Бях пускал много пъти при подобен спор кадрите без екзиф и позналите съм сигурен, че познаха на онче бонче...


https://farm5.staticflickr.com/4247/33996595764_3a307d1b2a_b.jpg

SIM_4222 by Simeon Kolev, on Flickr


https://farm5.staticflickr.com/4243/33996596074_c81e50b42f_b.jpg

DSC03098 by Simeon Kolev, on Flickr

Хора спрете да пълните сензори, пълнете кадри със съдържание, история, композиция, светлина, текстура, красотийки, ... камерите спряха да са спъващи преди 10на години. Преди 5 са си направо супер. От това пълнене на сензори, мерене на динамични обхвати и т.н. страда фотографията. Новите камери се проектират да печелят тестове и от там и да се продават на начинаещите. Преди 10 години като исках да видя качествена фотография просто отварях галерия снимки правени със скъпа техника. Сега отваряйки такава галерия виждам само батаци дето мога да направя с телефона.

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: keri-di   
Дата:   17-02-18 21:21

"Динамиката на 4/3,я няма никаква,ама хората които ги кефи тази с-ма си снимат,че и за пари го правят...."
Не малко сериозни фотографи доказват обратното,но аз не съм такъв,и няма да споря.[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: koleto.spasov   
Дата:   17-02-18 21:23

ZENON, Ако ми различиш 56 1.2 и 85 1.8 ще те черпя бира, иначе си говорим тъпотии само, ти ги гледай на какъвто искаш монитор. но не става само с гледане ;) .... говориш някакви глупости, които са адски далече от фотографията!Кой какъв пиксел имал и .... това ни спира фф, дай да тръгнеме с мехови камери и ще станем прота.Разликата между фф и кроп е смешна и не смятам, че е нужно да се коментира !

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: ZENON   
Дата:   17-02-18 21:43

Омбре, на малката матричка освен динамиката и преходите ги няма и седи плоско и за да докарат нещо, което да мяза на картинка са факирски номера.
Но, както казваш, всеки си се кефи на нещо :)

P.S. Сензорите на Фуджи са произведени за Фуджи от Сори (за примера, който даваш нямам идея обаче).

P.P.S. Твоя пример е сложно да се коментира. Различни матрици като начало. CMOS за Никон и super CCD за Фуджи. Едното е ФФ с 12МП, другото кроп с наполовина пиксели. Вървят приказки, че ССD матриците са по-доби за цвят и т.н. В случая до към ISO 800 Фуджака отнася Никона, после е обратното.

В тази връзка ми е интересно защо CCD матриците не ги правят, при все че вече технологично едва ли би им било проблем...

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: h_bio   
Дата:   17-02-18 22:33

" връзка ми е интересно защо CCD матриците не ги правят, при все че вече технологично едва ли би им било проблем..."

Защото харчат повече ток и не печелят тестове.

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: menigiki   
Дата:   17-02-18 22:42

[beer] ...спрете да пълните сензори, пълнете кадри със съдържание, история, композиция, светлина, текстура, красотийки...
[smitten]

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: sirkhann   
Дата:   17-02-18 23:06

Super CCD сензорът, използван в S5, реално е 6 млн "нормални" и 6 млн по-чувствителни пиксели. Динамиката му е във светлата част, т.е. само за някои ситуации може да се адаптира подобаващо, като се експонира за светлите части, след което обработката компенсира със смъкване на експонацията. Този сензор на високо ISO издиша и от него не можеш да извадиш такива сенки, каквито можеш от съвременен сензор на Sony. Същите имат изключително ниско базово ниво на шум, нямат особен шум от електрониката наоколо и позволяват здрава обработка на сенките. Поради тази причина и аз винаги ползвам -1/3EV компенсация като стандарт. Оттам насетне, ако някой тръгне да гледа изображение от S5 и от съвременен апарат, ще види първо едни артефакти на 12 MP, които мен навремето ме отказаха от него, и второ - режимът с високата динамика е на 6MP. Чисто функционално, освен, че не държи на високо ISO, няма и микро настройка на фокуса, което винаги е драма с DSLR.

Та цветовете и всичко може да са му много хубави, но от съвременен апарат можеш да правиш много повече неща с файла и да го обработваш много по-тежко, особено ако се гони един и същи размер на печат.

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: ZENON   
Дата:   17-02-18 23:07

h_bio,
едва ли е заради тока и тестовете. Но все едно.

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: io_bs   
Дата:   18-02-18 00:47

Защото CCD не позволява BSI, copper wiring и други къстъмизации като CMOS.

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: ZENON   
Дата:   18-02-18 01:03

koleto.spasov,
тъпотиите ми са ти безкрайно далеч. Това се забелязва от самолет.

Хубаво е, да имаш кола, но и да знаеш как да я караш [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: koleto.spasov   
Дата:   18-02-18 07:57

По добре да не влизам в спорове :)



Публикацията е редактирана (18-02-18 08:08)

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: swqaz   
Дата:   18-02-18 08:39

За мен Симо е абсолютно прав, че всяка по-нова безогледална кропка е по-добра алтернатива на a7. Но пък има неща, за които според мен е в огоромна грешка.
""камерите спряха да са спъващи преди 10на години"
Тук Симо, много грешиш според мен. Ще ти дам няколко примера за свобода давана ми от а7р2, която не може да ми даде нито една от кропките и дори доста от фулфреймите измислени досега.
Първи пример: нощни снимки на 60% лунна светлина от ръка! Дай ми кроп който ще ми позволи това с прилични резултати?
Втори пример: Снимане на всякакви сцени само с широко, и после кадриране чрез кроп на кадрите, за които е трябвало да ползвам нещо по-дълго с прилични резултати. Кой кроп?
Трети: Снимане без изобщо да си губя времето за специални настройки според условията, защото информацията във файла и при неоптимални настройки ми позволява извличане на достатъчно в постпроцеса. Кой кроп ще ми позволи това.
Знаш, че мога да продължавам още.
За мен камерите, които не ми осигуряват тези неща ме ограничават. Карат ме да ползвам стативи навсякъде. Задължават ме да ползвам градиентни филтри в по-контрастни ситуации. Все трябва да ползвам подходяща дължина обективи, защото като кропна от 20мп и дори за фейса не ми остава материал. Губят ми времето и удоволствието. Предпочитам да наснимам набързо и да се полюбувам на гледката, отколкото да се боря през цялото време с техниката и все да измам уещане, че съм пропуснал и кадри и удоволствие заради това.

Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: Nik1   
Дата:   18-02-18 09:11

Simbon4o написа:
>

> Ето моята причина да ползвам 42мп
> фул фрейм.
... По този начин всеки твърд
> обектив става като зуум и не мъкна
> големи тежки зуумове със
> съмнителни оптични качества.
> Примерно 85 1.8 с кроп може да стане и
> 150мм... дори повече. 28мм става на
> 50-60мм при нужда.
>


> [smilie11] [smilie11][smilie11]
Недей така....


Отговори на това съобщение
 Re: От DSLR към безогледалка
Автор: ombre   
Дата:   18-02-18 09:44

Кери,мисля,че нещо си ме разбрал погрешно и, че не харесвам 4/3,точно обратното харесвам ги,даже мислех за олим10м2.Направих си експеримент да направя максимално недоекспониран кадър с пана80,с обработка каквото съм правил подобни кадри ей така за да видя резултата,беше в пъти по зле от фуджи т1 и некс ф3.Яко цветен шум и всичко биеше на зелено,демек,не можеш да изкараш кадър от това.Сега,може аз да съм с грешил някъде,и в действителност да не е така,и да има супер динамика,просто казвам аз какво съм видял...[beer]

И адаша и Всеко са прави,съгласен съм и с двете мнения...[smilie24]

[beer]

Ивайло,теста за който говоря беше преди години когато бях на курс при Бони.Един ден обясняваше точно за сензорите и по конкретно,какво може да се извлече от светли и тъмни участъци.Той тогава снимаше с въпросните 3 камери,като най-вероятно с фуджака най-малко,това не знам.Но при един и същи кадър,най-добри резултати показа фуджака,сравнен с д3с.Пак казвам,това е примерен кадър за курсисти,сравнен м/у конкретни модели камери и единствено само за обработката.Тук не се говори за исо и т.н.

Ширкане,така е както казваш,ама в темата никой никъде не сравнява стар със нов сензор,или поне аз не видях такова сравнение.напълно честно и коректно ще бъде,да се сравняват сензори от едно и също поколение,било за динамика,исо и прочие.

Авторе не взема участие,пък ние си лафим,което ме подсеща,тези теми аджеба ,наистина ли помагат при избора на камера,или по скоро пречат и затрудняват питащите?Понеже винаги,едните ще харесват дслр,други не,същото е с кропките и фф-мите....[smilie11]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »