Автор: Simbon4o
Дата: 17-02-18 21:21
Zenon :) по твоята логика А7s и D700 примерно трябва да са с най-качествените сензори, обаче фактите говорят друго :). Айде на А7s да се спрем, че е по-модерен. Този сензор е супер на много тъмно и много високо исо, там тотално се вижда разлика спрямо всички останали сензори. ОБАЧЕ :) на светло и 100исо е по-зле от всички останали, дори по-зле от кропки въпреки пъти по-големия си пиксел и по-напредналата технология.
Спора е излишен, това са инструменти и това колко е голям инструмента не винаги е решаващо за крайния резултат. Ще обясня с малко примери, няма значение марката и моделите принципите са същите. И съм 500% сигурен, че никой не си е подобрил снимките като е минал на фул фрейм :) НИКОЙ!
Ето моята причина да ползвам 42мп фул фрейм. Като изключим обичайната причина да се купи фул фрейм - бокето, аз често го ползвам с малки леки обективи като 10-18 сони примерно в кроп режим, защото в планината не ми се мъкне 16-35, който е пъти по-голям и тежък. Също така същия този 10-18 макар и с оптични компромиси покрива от 12мм до 18мм фул фрейм. И когато ми се прииска имам и 12мм. Дали пълни сензора - не ми пука защото не печатам фото тапети, които да преглеждам с лупа. Резултатите са перфектни за тапет на 4К монитора в офиса... доволен съм. По този начин всеки твърд обектив става като зуум и не мъкна големи тежки зуумове със съмнителни оптични качества. Примерно 85 1.8 с кроп може да стане и 150мм... дори повече. 28мм става на 50-60мм при нужда. Полезно е понякога да имаш и 42мп камера екипирана с подходяща оптика, за да направиш някой кадър по-така... не споря, но поне в моята практика това са под 10% от случаите.
Втори плюс на по-големия сензор - видео. Доста хора ме питат защо не снимам видео с A7s2, ами защото за мен по-добрата камера за видео е A7r2. Оставяме настрана това, че r2 има адекватен АФ във видео за разлика от s2, друго има тук и пак заради пикселите - r2 има 4К в кроп и фул фрейм режим, има и функцията clear image zoom като повечето съвременни сонита и при този 42мп сензор тя е най-функционална. Мога да имам същата схема като при снимките - не ми трябват зуум обективи защото мога да кропя видеото без сериозна загуба на качество. Мога да ползвам всякакви обективи - малки и големи.
Това е причината да ползвам тази камера - функционалност. Просто може да прави всичко. Нарочно пуснах онези линкове по-назад в темата, за да се видят разликите между А6000 и А7. Не твърдя, че такива няма, но твърдя че никой няма да ги види от гледащите кадрите :). А6000 по никой начин няма да ограничи някой да направи снимка спрямо А7. Разликите в качеството на изображението са много по-малки от тези в цените, размерите и теглото на две подобни системи базирани на кропката и фул фрейма.
И така като заключение - ако автора няма бюджет за скъпи тела и обективи не мисля, че кропка ще го спъне непоправимо.
И понеже съм убеден, че спора няма да приключи ще сложа и примери. Нека всеки, който не мисли като мен и твърди, че фул фрейма е най най и кропката е като да снимаш с телефон да даде пример, който да покаже защо е прав :). Не гледайте екзифа на кадрите, просто ей така се пробвайте да познаете, кое е с кропка и кое с фул фрейм. Бях пускал много пъти при подобен спор кадрите без екзиф и позналите съм сигурен, че познаха на онче бонче...
https://farm5.staticflickr.com/4247/33996595764_3a307d1b2a_b.jpg
SIM_4222 by Simeon Kolev, on Flickr
https://farm5.staticflickr.com/4243/33996596074_c81e50b42f_b.jpg
DSC03098 by Simeon Kolev, on Flickr
Хора спрете да пълните сензори, пълнете кадри със съдържание, история, композиция, светлина, текстура, красотийки, ... камерите спряха да са спъващи преди 10на години. Преди 5 са си направо супер. От това пълнене на сензори, мерене на динамични обхвати и т.н. страда фотографията. Новите камери се проектират да печелят тестове и от там и да се продават на начинаещите. Преди 10 години като исках да видя качествена фотография просто отварях галерия снимки правени със скъпа техника. Сега отваряйки такава галерия виждам само батаци дето мога да направя с телефона.
|
|