Автор: my.point.of.view
Дата: 17-02-21 08:40
И, понеже да не е всичко спам, по темата.
В една книжарница има книги.
Някои книги са в раздел Фотография.
В раздел Фотография има два вида книги:
а/ Как да правим добри снимки?
и
б/ Албуми на велики фотографи
И човек си казва - ето, купуваш си книжка как да правим добри снимки и почваш да снимаш като тия от секция Б.
Обаче.
Има уловка.
Тези с правилата и съветите как да снимаш, нямат албуми. Известни са като автори на книги по фотография, но не и като фотографи.
И още по-лошо.
Онези с албумите нямат книжки със съвети и правила.
Какво ще се случи, ако човек хване книжки от Сектор А?
Почват се едни бленди, едни иса, един шум... почва да си търси идеалната техника... И това търсене на идеалната техника може да продължи цял живот, щото ще се коментират къде било копчето за исо-то, как гривната за еди-кое си не се въртяла достатъчно плавно и прочие. Все едно сте център на Вселената. Аз също съм имал такъв етап, когато намирах основно кусури във фотоапаратите, без изобщо да се досещам, че този, който го е произвел, е мислил доста повече от мен защо този фотоапарат да е такъв, а не друг. Живи и здрави.
Отиваме в Сектор Б.
Почваме да гледаме. В главата ни оживяват картини.
И започваме да снимаме. Без да съзнаваме, че не сме с най-добрия фотоапарат или че той ни ограничава и не можем да снимаме окото на орела.
Един ден за мен това беше сериозен пробив. Стоях, гледах книжките със съвети и акъли и търсех в интернет тези автори каква фотография правят. Никаква. Не фигурират като фотографи, а като учители. Нямат издадени албуми.
Вярна излиза приказката, поне в този случай, че като не умееш нещо, стани учител, поне да го преподаваш.
|
|