Автор: asahi
Дата: 30-03-09 12:17
Данби, най-честата грешка е, че механично се прави паралел между "фотографска ширина" на матрицата, определена в стопове или EV, и разрядност на декодирането в битове. И в двата случая става въпрос за динамика, но на различни величини.
По-високият брой битове в РОУ наистина позволява по-плавни преходи, защото преобразуването се прави от по-голямо количество първоначална цветова информация. Преобразуването (ъпсемплинг) на тази информация в посочения от теб пример е частично решаване на проблема.
За останалите обяснявам с пример:
Един и същ тонален преход, прочетен от матрицата с 12-битово дискретизиране, обработен после на 32 бита и свален на 8 е по-лош от същия, дискретизиран първоначално на 14 бита.
Често разликата не е видима с просто око, но съществува. Понякога даже е критична.
|
|