Автор: Lalinda
Дата: 21-03-09 13:03
Представям на вниманието ви следния често срещан в преводаческия бизнес казус.
Преводаческа агенция печели търг (повечето преводачи знаят, че един преводач често работи с няколко преводачески агенции, тоест при участието в търга няколко от агенциите участват, реално погледнато, с екип от ЕДНИ И СЪЩИ ПРЕВОДАЧИ, тъй като агенциите не държат превадачи на щат).
Та, печели тя търга, предлагайки, в общия случай, най-ниската цена за извършване на услугата...
Е, какъв е интересът, тогава, на преводача да предлага уменията си на агенцията, която ще му плати най-малко?
Бих искала да чуя мнението на специалистите по маркетинг.
Отделно, че преводачът рядко (тоест никога) май не вижда документите, с които търгът е спечелен и май няма представа каква част от заплащането му се предлага на него и каква остава за агенцията. Често на преводачите се казва, че получавали половината... Останалото агенцията задържа за посредничество. Не е чудно, че агенциите са повече на брой от самите преводачи.
|
|