Автор: fotorafi
Дата: 24-01-09 17:26
Започваме дискусия, подобна на дискусията за първостепенната роля на яйцето или пилето. Дигиталната камера не е измислена за да бъде по-евтино на фотографа. Тя е измислена главно за печата, агенциите. Греши се като се мисли,че е по евтино;
- а цените на дигиталните камери, истинските обективи:светлосилни,с постоянна диафрагма, стабилизирани ?
- цените на филмите; напр. Фуджи в София се намира от 2,90 до 3,50 лв. проявяване 0,70-1 лв.,снимки по 0,17-0,20 лв. Разходите, както виждате не са големи.
Но СНИМАНЕТО С ФИЛМ НЕ Е САМО ЗА УДОВОЛСТВИЕ
Култивира по-задълбочен мисловен процес във фотографа, създава основа и образна култура, кара го да мисли преди да натисне бутона- за композиция, осветление, плановост , главно-второстепенно ,фокус-безфокус,в мислите и подреба при приоритетите при работа.
ТЕЗИ ФАКТИ НЕ СЪМ ГИ ИЗМИСЛИЛ,ТОВА Е ЧАСТ ОТ ЗАЛЕГНАЛАТА ПРОГРАМА В НЮ ЙОРКСКАТА АКАДЕМИЯ ЗА ФОТОГРАФИЯ, КИНО И ИСТОРИЯ НА ИЗКУСТВАТА.
- първата година студентите снимат само с нормален обектив и черно бяло
- втората година и цветно,сменяеми обективи, но само твърди
- третата година- варио оптика, дигитална или филмова по избор.
Аз препоръчвам ДА СИ КУПИШ ЕДНА СРЕДНА КАМЕРА- ЕОС, цените с обектив 28-80,105 е някъде до 200-250 лв. Обективите от дигиталния ти не могат да покриват по-големия негативен формат 24/36. Защото най-вероятно дигиталния ти не е пълен формат и ше ти винетират в края на кадрите, ще има сянка. Обратното може, филмовите обективи на дигиталния , като фокусното става Х фактора. Толкова- безплатно! Успех и късмет
|
|