Автор: mondragon
Дата: 03-11-08 15:48
Ех, аман от майстори с Портра и к*ра ми Янко, ми като сте толкова добри па снимайте си на филми, кво се обяснявате. Подкрепям Жоро, в това което казва, а и го разбирам. 2 години и половина работих като копист на аналогова машина Гретаг Master One. Правил съм филмови канали, правил съм корекции и съм спасявал хиляди снимки на големи разбирачи с Портра, Велвя, Кодахром и т.н. От 3 години снимам САМО на дигиталка и естествено постпроцесвам всичко сам, така че съм съвсем наясно с нещата. Това, което мога да кажа е, че филмовият материал е много по-издръжлив на обработка (изсветляване, потъмняване, цветови баланси) от дигиталния кадър, пък бил той и в RAW поне за сега. Второ, няма по-голям бич за филма от некачествената оптика. Хиляди и хиляди филми Кониkа, Фужи и Кодак снимани с пластмасови Скина, и други подобни. Както Жоро писа инженер-химиците са се погрижили да създадат филма, да го направят така, че да предава максимално реалистично цветовете и наситеността им. След което обаче сложен в апаратче с долнопробна пластмасова оптика, през която светлинния поток, спектърът на светлината и цветовете преминават и вече не са същите, ето това е*ава мамата на пейзажа. Пластмасата старее, матира се и по принцип изначално има проблеми с цветопредаването. Трето корекцията на аналоговата машина е в някакви граници, които не са много големи. Имаш корекция, но тя е само по един начин и в определена степен. При RAW е много по-лесно да се коригират цветовете, баланса на бялото, и всичките неща ЕСТЕСТВЕНО ПАК В ОПРЕДЕЛЕНИ ГРАНИЦИ!!!Това е моето мнение по тоз въпрос!
Публикацията е редактирана (03-11-08 15:50)
|
|