Автор: IDA
Дата: 17-10-08 15:47
Значи, да споделя и аз моя опит от снощи. Направих експеримента по краткия начин, като заснех тъмен кадър с капачката върху обектива на висока скорост. Него после го използвах в качеството на еталонен файл за потребителския бял баланс. Екранчето на апарата веднага доби жълто зеленикав отенък. Направените пробни снимки по този начин бяха с много по-разширена хистограма, отколкото същите кадри заснети в режим на автоматичен бял баланс. И най-доброто беше това, че снимките започваха да прегарят едва при преекспонация с 2/3 стъпка спрямо тези на автоматичен бял баланс, което е в пълно съответствие с информацията на Ecobo за Мк2 по-горе. Това на практика означава, че по гореописания начин ние изкарваме 2/3 стъпка по-висока динамика, отколкото ако снимаме в режим на автоматичен бял баланс! Това е ЗНАЧИТЕЛНО подобрение, тъй като позволява, още при заснемането, да дадем с 2/3 стъпка повече светлина на тъмните участъци, без да прегорим най-светлите. Това от своя страна автоматично води до ЗНАЧИТЕЛНО намаление на шума в тъмните участъци след прилагането на "Fill light" в конвертора и също така ЗНАЧИТЕЛНО подобрява резултата при генериране на HDR файл от един единствен RAW оригинал (т. нар. псевдо HDR), нещо, което лично аз ползвам много често при контражурни пейзажи например.
За мен методът на Гилермо е революционен и същевременно достатъчно прост, за да може да се приложи от всеки. Надявам се да го патентова, колкото се може по-скоро и да го видим приложен на практика в новите модели или в някоя нова версия на софтуера на апарата при по-старите модели.
DIDESIGNBG,
Имаш специални поздравления от мен за изключително полезната тема, убедителната аргументация и достъпния език. Такава образователна тема не е имало от много месеци във форума! Бъди здрав и все така да кефиш!
|
|