Автор: boni
Дата: 12-09-08 10:52
Вече имах възможност да пробвам новата Фул Фрейм алфа:) В мен има напълно работеща бройка, така че ще се постарая да я донеса в четвъртък, както и обещаното хартиено сравнение с филм при размер 1х1.5м
Сега ще изложа накратко първите си лични впечатления от камерата без да се задълбавам в характеристиките(тях сте ги прочели от dpreview) . До 10-на дни ще гледам да е готово и пълно ревю, там ще пиша по-подробно.
Първо ще спомена нещата, които ми харесаха.
1. Хубаво магнезиево стабилно тяло, без да е прекалено тежко. На външен вид прилича на А700 с изключение на призмата и горния дисплей. Управлението също е подобно на А700.
2. Перфектен светъл визьор със 100% покритие. Нямам забележки тук.
3. Много добра стабилизация. Компенсира 3 стопа без проблем, което за фул фрейм си е уникат. С 85/1.4 се снима спокойно на 1/10сек с много добри резултати.
4. Бърза серийна снимка 5к/сек и много бърз запис, както в джепег, така и в РОУ.
5. Перфектен АФ. Много точен, дори и на макс отворени бленди.
6. Идеален дисплей.
7. Резолюцията на 24.5мп сензор е на много високо ниво. Ще видите сами от примерите.
Това, което не ми хареса:
1. Малко по-шумно огледало, отколкото би ми се искало.
2. Управлението не ми допада в някои аспекти, но се свиква.
3. Гнездото за светкавиците е пак минолтенско.
Относно шума ще кажа няколко думи отделно от горните класификации.
Първото, което мога да кажа със сигурност е, че комбинацията шум/детайл в никакъв случай не е на по-ниско ниво от тази при Canon EOS-1Ds mk3. Основната грешка, която забелязвам в снимките от dpreview, е че се използват дефолтните настройки на камерата, което е меко казано неприемливо.
Първо при висока чувствителност трябва да бъдат изключени всякакви глезотии като оптимизатора на динамичния диапазон. Той просветлява изкуствено сенките и вкарва шум . Второ, трябва задължително да се изключи шумоподтискането, защото то е неефективно и само маже. За радост производителите в този модел дават възможност да се изключи изцяло!
Трето, настройките трябва да са на "Неутрал" .
Не съм имал още много време за подробни тестове при всякакви условия, но установих, че ако се спазят горните условия, на 1600ИСО се получава изключително приемлива картина с много висок запас от острота. Цветния шум се чисти супер лесно след това.
Веднага давам пример в пълен размер.Умишлено в кадъра има тъмни и светли зони, както и такива на фокус и извън фокус, за да се види шума в ралзичните места:
1600исо в джепег с леко дръпнат цветен шум във фотошоп:
http://belfo.photo-forum.net/a900/DSC00362-1.jpg
Оригиналния джепег без корекции:
http://belfo.photo-forum.net/a900/DSC00362.JPG
Можете да си го ресайзнете до 12мп и да видите как стои в размера на 12мп-вите фулфрейми :)
Освен това тези високи чувствителности са за репортажни цели и аз мисля, че за тези цели се справя идеално и детайлът е повече от достатъчен.
Ето и на 3200 с дръпнат цветен шум:
http://belfo.photo-forum.net/a900/DSC00364-1.jpg
6400:
http://belfo.photo-forum.net/a900/DSC00366-1.jpg
400исо, с цайс 85/1.4 на бленда 1.4, изкуствено осветление на летището:
http://belfo.photo-forum.net/a900/a900_4.jpg
И понеже представянето беше в Единбург, ето няколко автентични кадъра от предпродукшън бройката, с която снимах там:
със Сони 50/1.4 :
http://belfo.photo-forum.net/a900/a900_6.JPG
Между другото този кадър от крепостта е сниман при доста силен вятър от ръка.
Съседния като че ли е по-добър :
Ето го в роу с повече контраст и шарп:
http://belfo.photo-forum.net/a900/DSC00145-1.JPG
И в джепег директно от камерата:
http://belfo.photo-forum.net/a900/DSC00145.JPG
http://belfo.photo-forum.net/a900/a900_5.JPG
Със Сони 70-200/2.8 :
http://belfo.photo-forum.net/a900/a900_1.jpg
http://belfo.photo-forum.net/a900/a900_2.jpg
http://belfo.photo-forum.net/a900/a900_3.jpg
Другите ще си ги запазя за ревюто:)
Все още не съм си поиграл с роу конвертора, тепърва започвам.
Според мен камерата е много добра за пейзажисти, портретисти и т.н., когато се търси висока резолюция, а върши идеална работа и за други цели. Смятам, че от Сони можеше да се постараят да изчистят цветния шум от джепезите при висока чувствителност още в самата камера, но не смятам, че е голяма болка - чисти се лесно, а детайла си е там, така че няма никакъв проблем камерата да се позлва и при ниска осветеност(да не говорим колко помага стабилизатора и колко е ценен, особено със стъкла от сорта на 85/1.4 и др. подобни, които нямат стабилизиран аналог )
Толкова за сега.
|
|