Автор: Пърпъла
Дата: 27-08-08 14:28
МОЕТО ВИЖДАНЕ ПО ВЪПРОСА:
Мдааа, Канон като че ли станаха пословични с автофокусните си проблеми. И с моя 350Д е така. И Спешъла наскоро разправяше как първо автофокусирал, после връщал една идея назад.
И по интеренета има статии по темата - за различни тела и обективи:
http://news.cnet.com/8301-13580_3-9799964-39.html
http://www.komar.org/faq/camera/canon-back-focus-problems/
http://forums.somd.com/photography/112285-canon-autofocus-problems.html
Има и още много. Само питайте бай Гугъл за canon autofocus problems и той ще ви обади много форуми и статии по въпроса.
Не знам как е при Никоните, Олитата и Пентаксите, но снимах наскоро с Алфа 700 и не мисля че забелязах подбни проблеми.
Темата беше обсъждана преди време и тук - помня Бони беше дал примери с бакфокус и фронт фокус.
Ето какво мисля аз:
Проблемата е, че Канон са започнали отдавна да изграждат своята флотилия от афтофокусни -EOS обективи (мисля че е най-голямата), и на времето не са са успели да решат проблема твърде успешно, а не става да сменят системата пак. Възможно е в началото да са заложили на някое неперфектно базово конструктивно решение на EOS системата, което да им докарва ядове дори и при по-новите обективи. Има много фактори които биха влияли- инертност на системата (маса на двужещите се части- лещите тежат ), калибриране на драйверите , коефициенти триене между движещите се части, температурно разширение и кой знае какво. Те (инжинерите им) си знаят. Но са задължени да не си признават (тези от вас които работят за по-големи корпорцаии знаят какви документи се подписват и постъпване на работа)
Затова и в новия 50Д въвеждат тази компенсащия на фокуса според обектива. Един вид кръпка на проблема.
Другите (като Сони/Цайс) са почнали да произвеждат обективи малко по-късно и следователно, знаейки за проблема са се почучили от грешките на Канон и са се концентрирали първоначално върху по-добър дизайн на афтофокусния механизъм.
Тази история ми заприличва на историята на фотографията изобщо - който първи развие технолгията става жертва на грешките и славта си от това че е първи. Американците (Кодак) първи направиха фотографията масова индустрия и загинага безславно, защото вторите след тях -германците и японците перфекционираха технолгиите. Та и с автомобилите същата история се повтаря май.
Прав ли съм колеги?
Публикацията е редактирана (27-08-08 14:31)
|
|