Автор: IDA
Дата: 21-08-08 19:59
Здравейте приятели,
Наскоро в службата се сдобих с нов мощен компютър (четириядрен процесор Q6600 с 8 Gb RAM), който освен за обичайните неща (интернет, Office и пр.), ще се ползва и за по-сложни математически интензивни задачи. За тази цел, освен обичайната Windows XP (32-bit) на него е инсталирана и 64-битовата Vista Ultimate. След като ги имам и двете операционни системи (ОС), реших да направя и няколко теста за бързодействие при фотообработка с CS3 и някои други продукти, които ползвам, за да сравня двете ОС и да преценя, дали си струва да се на този етап да се ползва 64-битова система за фотообработка. Надявам се, споделените с вас резултати (вж. по-долу) да са полезни за тези, които възнамеряват да си купуват компютър за фотообработка.
За целите на теста инсталирах CS3 и Photomatix Pro 3.0 на двете ОС и направих с тях няколко обработки с едни същи файлове (8,2 Mb RAW). Също така извърших и този тест:
http://www.retouchartists.com/pages/speedtest.html
Ето и резултатите, измерени с хронометър за отделните обработки:
Windows XP (32 bit)
===============
1. Speedtest (History States 1; Cache States 4, 3,5 Gb RAM): 41 s
2. Speedtest (History States 20; Cache States 4, 1,22 Gb RAM): 179 s
2. CS3 (Tone mapping Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 18 s
3. CS3 (NeatImage Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 3 s
4. Adobe Bridge (отваряне на директория с 212 RAW файла) 17 s
5. Photomatix Pro 3.0 (генериране на псевдо HDR от един 8,2 Mb RAW файл) 18 s.
Vista Ultimate (64 bit)
================
1. Speedtest (History States 1; Cache States 4, 3,5 Gb RAM): 27 s
2. Speedtest (History States 20; Cache States 4, 1,22 Gb RAM): 175 s
3. CS3 (Tone mapping Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 17 s
4. CS3 (NeatImage Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 3 s
5. Adobe Bridge (отваряне на директория с 212 RAW файла) 14 s
6. Photomatix Pro 3.0 (генериране на псевдо HDR от един 8,2 Mb RAW файл) 18 s
Същите тестове ги направих и на домашния ми компютър, който е с доста по-скромни възможности (двуядрен процесор Е2160 и 2 Gb RAM) и 32-битовата версия на XP. Ето и неговите резултати:
Windows XP (32 bit) на Е2160 с 2 Gb RAM
================================
1. Speedtest (History States 1; Cache States 4, 3,5 Gb RAM): 82 s
2. Speedtest (History States 20; Cache States 4, 1,22 Gb RAM): 202 s
3. CS3 (Tone mapping Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 27 s
4. CS3 (NeatImage Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 7 s
5. Adobe Bridge (отваряне на директория с 212 RAW файла) 12 s
6. Photomatix Pro 3.0 (генериране на псевдо HDR от един 8,2 Mb RAW файл) 27 s
Изводи:
======
1. 64-битовата система дава с около 34% по-голямо бързодействие спрямо 32-битовата ОС само при обработки, изискващи голям брой последователни операции, какъвто е случаят с горния Speedtest, НО за съжаление само при екстремалните настройки, които изисква тестът (History States 1; Cache States 4, 3,5 Gb RAM). Това преимущество в скоростта се губи напълно при работа с оптималните настройки, които CS3 сам си избира за работа в нормални условия ((History States 20; Cache States 4, 1,22 Gb RAM). При всички останали тестове 64-битовата система не дава никакво преимущество.
2. Сравнението между двуядрен и четириядрен процесор показва, че CS3 не се възползва оптимално от 4-те ядра на процесора. Сравнителните тестове 3 и 6 при двете машини показват, че разликата в бързодействието е едва 30%, което точно съответства на 30% разлика в тактовата честота на процесорите (2,4 спрямо 1,8 GHz съответно за Q6600 и Е2160). При работа с оптималните за CS3 настройки (Speedtest 2), разликата в скоростите е едва 11%, т. е. незначителна в полза на 4-ядрената машина.
3. При работа с Adobe Bridge, 4-ядрената машина не дава никакво преимущество. Тук решаващо е бързодействието на твърдия диск, който при E2160 e 320 Gb и е малко по-бърз от 500-гигабайтовия диск на Q6600.
4. От всички програми, изглежда само NeatImage се възползва максимално от 4-те ядра. При нея има съществена разлика в бързодействието (над 2 пъти);
5. От всичко казано по-горе, лично аз стигам до извода, че за хора, които ползват CS3 за фотообработка, на този етап не си струва закупуването на 4-ядрена машина и още по-малко използването на 64-битова ОС. Ако се търси висока скорост на обработка, инвестицията в бърза двуядрена машина с поне 4 Gb RAM е по-удачна.
6. Силно се надявам, че следващите версии на ФШ ще работят по-ефективно с 4-ядрени процесори и 64-битови ОС.
Надявам се да се получи конструктивна и полезна дискусия, като се привеждат проверени на практика аргументи. Най-настоятелно приканвам всезнайковци като PD да се въздържат от спам по темата.
Благодаря.
|
|