Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна
 Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: IDA   
Дата:   21-08-08 19:59

Здравейте приятели,

Наскоро в службата се сдобих с нов мощен компютър (четириядрен процесор Q6600 с 8 Gb RAM), който освен за обичайните неща (интернет, Office и пр.), ще се ползва и за по-сложни математически интензивни задачи. За тази цел, освен обичайната Windows XP (32-bit) на него е инсталирана и 64-битовата Vista Ultimate. След като ги имам и двете операционни системи (ОС), реших да направя и няколко теста за бързодействие при фотообработка с CS3 и някои други продукти, които ползвам, за да сравня двете ОС и да преценя, дали си струва да се на този етап да се ползва 64-битова система за фотообработка. Надявам се, споделените с вас резултати (вж. по-долу) да са полезни за тези, които възнамеряват да си купуват компютър за фотообработка.

За целите на теста инсталирах CS3 и Photomatix Pro 3.0 на двете ОС и направих с тях няколко обработки с едни същи файлове (8,2 Mb RAW). Също така извърших и този тест:

http://www.retouchartists.com/pages/speedtest.html

Ето и резултатите, измерени с хронометър за отделните обработки:

Windows XP (32 bit)
===============
1. Speedtest (History States 1; Cache States 4, 3,5 Gb RAM): 41 s
2. Speedtest (History States 20; Cache States 4, 1,22 Gb RAM): 179 s
2. CS3 (Tone mapping Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 18 s
3. CS3 (NeatImage Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 3 s
4. Adobe Bridge (отваряне на директория с 212 RAW файла) 17 s
5. Photomatix Pro 3.0 (генериране на псевдо HDR от един 8,2 Mb RAW файл) 18 s.


Vista Ultimate (64 bit)
================
1. Speedtest (History States 1; Cache States 4, 3,5 Gb RAM): 27 s
2. Speedtest (History States 20; Cache States 4, 1,22 Gb RAM): 175 s
3. CS3 (Tone mapping Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 17 s
4. CS3 (NeatImage Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 3 s
5. Adobe Bridge (отваряне на директория с 212 RAW файла) 14 s
6. Photomatix Pro 3.0 (генериране на псевдо HDR от един 8,2 Mb RAW файл) 18 s

Същите тестове ги направих и на домашния ми компютър, който е с доста по-скромни възможности (двуядрен процесор Е2160 и 2 Gb RAM) и 32-битовата версия на XP. Ето и неговите резултати:


Windows XP (32 bit) на Е2160 с 2 Gb RAM
================================
1. Speedtest (History States 1; Cache States 4, 3,5 Gb RAM): 82 s
2. Speedtest (History States 20; Cache States 4, 1,22 Gb RAM): 202 s
3. CS3 (Tone mapping Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 27 s
4. CS3 (NeatImage Plug-in, приложен към 8,2 Mb файл) 7 s
5. Adobe Bridge (отваряне на директория с 212 RAW файла) 12 s
6. Photomatix Pro 3.0 (генериране на псевдо HDR от един 8,2 Mb RAW файл) 27 s

Изводи:
======
1. 64-битовата система дава с около 34% по-голямо бързодействие спрямо 32-битовата ОС само при обработки, изискващи голям брой последователни операции, какъвто е случаят с горния Speedtest, НО за съжаление само при екстремалните настройки, които изисква тестът (History States 1; Cache States 4, 3,5 Gb RAM). Това преимущество в скоростта се губи напълно при работа с оптималните настройки, които CS3 сам си избира за работа в нормални условия ((History States 20; Cache States 4, 1,22 Gb RAM). При всички останали тестове 64-битовата система не дава никакво преимущество.
2. Сравнението между двуядрен и четириядрен процесор показва, че CS3 не се възползва оптимално от 4-те ядра на процесора. Сравнителните тестове 3 и 6 при двете машини показват, че разликата в бързодействието е едва 30%, което точно съответства на 30% разлика в тактовата честота на процесорите (2,4 спрямо 1,8 GHz съответно за Q6600 и Е2160). При работа с оптималните за CS3 настройки (Speedtest 2), разликата в скоростите е едва 11%, т. е. незначителна в полза на 4-ядрената машина.
3. При работа с Adobe Bridge, 4-ядрената машина не дава никакво преимущество. Тук решаващо е бързодействието на твърдия диск, който при E2160 e 320 Gb и е малко по-бърз от 500-гигабайтовия диск на Q6600.
4. От всички програми, изглежда само NeatImage се възползва максимално от 4-те ядра. При нея има съществена разлика в бързодействието (над 2 пъти);
5. От всичко казано по-горе, лично аз стигам до извода, че за хора, които ползват CS3 за фотообработка, на този етап не си струва закупуването на 4-ядрена машина и още по-малко използването на 64-битова ОС. Ако се търси висока скорост на обработка, инвестицията в бърза двуядрена машина с поне 4 Gb RAM е по-удачна.
6. Силно се надявам, че следващите версии на ФШ ще работят по-ефективно с 4-ядрени процесори и 64-битови ОС.

Надявам се да се получи конструктивна и полезна дискусия, като се привеждат проверени на практика аргументи. Най-настоятелно приканвам всезнайковци като PD да се въздържат от спам по темата.

Благодаря.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: krassimire   
Дата:   21-08-08 20:03

А дали има 64-битова версия на CS3 и тя ли е ползвана?

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: IDA   
Дата:   21-08-08 20:05

Не знам дали има. Ползвана е стандартната.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: sirkhann   
Дата:   21-08-08 20:07

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: IDA   
Дата:   21-08-08 20:11

Според програмата Performance Monitor, двете ядра на 2160 (с по-малко кеш е от Q6600) влизат в употреба и то с над 90% натоварване.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: IDA   
Дата:   21-08-08 20:19

Сега ви напускам. Утре ще продължим. Лека вечер.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   21-08-08 20:26

Пробвай с Lightroom 2, той е май първото приложение на Adobe което поддържа 64 битова ОС.

Повечето масови приложения не употребяват повече от един процесор. Струва ми се, че Nikon Capture NX обаче май употребява колкото има.
Също и DxO Optics -- обработва толкова снимки едновременно, колкото процесори имаш.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: borisyankov   
Дата:   21-08-08 20:58

Уверен съм в добрите ти намерения, IDA, но си допускал грешки при тестовете, а и не са съвсем обективни!

64 битова версия на CS3 няма. Всякакви разлики в скоростта са въз основа на по-добре оптимизираната ОС (Виста) и какво ли друго още.

Истинската полза е при паметта - 32 битова ОС използва към 3.5 GB, a 64 битова всичките 8GB. Това си е сериозен плюс.

Не знам как и защо си стигнал до извода, че CS3 не е оптимизиран за 4 ядра, да не говорим за спекулацията на sirkhann че не е оптимизиран и за 2.

Няма начин да се постигне линейно ускоряване на програмата - тоест 2 ядра да ти дадат 2х и 4 ядра да дадат 4х скорост.

Обаче: Lighroom 2 и Photoshop CS3 са много добре оптимизирани за 4 ядра. И в други бенчмаркове, а и в собствената си работа забелязах драстична разлика - точно с този 6600 съм и аз.

В нормалната работа на Windows също си личи ползата от 4 ядра. WinRAR например също ползва всичките. Повечето програми наистина не са оптимизирани за повече от едно ядро, но и те не са програми които изискват ресурси.

Много други програми обаче са: всякакви игри, MS Excel 2007, IE и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: icolin   
Дата:   21-08-08 21:23

Сега трябва да напраиш и тест между 2-те XP-ta
32 битово и 64 битово!:)

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: irusev   
Дата:   21-08-08 21:53

Ида, може ли да споделиш колко от 8-те ГБ оперативна памет ползва всяка една от ОС. Предполагам с 32-битовата ползва малко над 3 ГБ. А 64-битовата всичките 8 ГБ. Благодаря! ...и лека вечер![smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: borisyankov   
Дата:   21-08-08 21:56

Точно толкова си ползват.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: christal   
Дата:   21-08-08 22:07

Фотошоп е 32 битова програма все още. Тоест тя работи в 32 битовия лейър на Виста и бързината няма да е фрапираща. Да ама при работа с големи файлове - между 1-2 ГБ пе ес дета става много бързо с 8ГБ памет. Програмата използва до 3 ГБ за имидж кеширане, НО останалите които не са заети от системния кеш, да кажем 4ГБ отиват директно за скрач диск чрез ВМ буферинг и твърдия диск е доста по-малко в употреба. Всичко това по-горе се случва само в 64 бит операционна система обаче. Така че полза има. А най-добре е там където е указан скрач диска да имаш две HDD-та в райд 0. Но всички тия сметки са за работа с ГОЛЕМИ файлове.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: Тед   
Дата:   21-08-08 22:07

Vista 32-bit 3 ГБ Ram лаптоп двуядрен Т7100 (1.8 Гхц) vs. XP Sp2 32 bit 4ГБ Ram настолен двуядрен CPU 2160 - клокнат на 2.0 Гхц

без да задълбавам за чипсети, оверклок и т.н.

След рестарт на двете машини и стартиране na CS3 едновременно на двете машини.

Резултат:
Виста 32 - стартира ЦС3 чувствително по-бързо от ХП.

Не ползвам някой специализиран тест.

Според мен ОС си казва думата, без да задълбавам защо, защото не знам на тоз етап.[smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: teleskop   
Дата:   21-08-08 22:19

Аз съм с такъв процесор от една година. Моят един час след закупуването му беше овърклокнат на 3.06GHz и си работи до ден днешен така и то много стабилно. Стрела! Препоръчвам всички които имат такъв процесор да го ''дръпнат''. С въздушно охлаждане работи стабилно и на 3.6GHz!
Операционната ми система и на мен е 64битова точно за да мога да използвам повечко рам, че ограничението от 32битовата наистина дразни.
За да се върши по-бързо работа с компютъра - два бързи харда в РАИД масив с допълнителен външен диск за архивиране на информацията е според мен едно от възможните професионални решения за скорост (най-евтиното). Два харда в РАИД е супер за скорост, но има двоен риск да се съсипе информацията. Ако единият хард се съсипе - всичко заминава. Затова трябва и външен хард (или друго решение).
Така подготвена системата, ще даде много добри резултати за сравнително малко пари.
Това съм използвал аз преди година и все още компютъра ми не ме нервира.
Мога и аз да пусна някой тест.
За да е бърза една система, трябва не само процесора да е изтребител. Много е вероятно, подобните скорости които си представил да се дължат на ''стягнане на чепика''. Ако можеш, говори с някой който разбира от компютри и му кажи каква ти е конфигурацията. Много е вероятно с малко ''дръпване'', добавяне на още един диск в РАИД, да получиш хем стабилна система, хем и много бърза конфигурация.
Има една уловка разбира се - освен добър процесор, трябва добра памет, дъно, захранване, охлаждане.
И последно - това че имаш много РАМ и си с 64битова ОС не означава, че програмата ще използва този ресурс. Ексела все още е 32битов и щом стигне няколко ГБ се дъни даже и на 64битова ОС. Той със сигурност използва всички ядра (ако отметката за multi-threaded не е цъкната).
Ето и нещо по темата:
http://www.photoshop-bg.com/forum/index.php?showtopic=24170
Като извод - мисля че си прав за теста. Погледнат от този ъгъл, няма смисъл от 4-три ядрена машина. Погледнат от ъгъла - как за сравнително малко пари, машината да бъде супер бърза - 4-три ядрен процесор с овърклок, памет до може би 4ГБ но бърза (освен ако не се работи с няколко 32 битови приложения едновременно или работата е свързнана с използването на 64битови приложения - тогава колкото повече, толкова повече), хардове в РАИД. Разликата в цената между бърза 4-три ядрена машина и 2-ядрена но доста по-бавна като процесорна честота, скорост на хардовете, скорост на рам и т.н. е неповече от 300-400лв при достатъчно знания какви компоненти да се изберат. Тия пари обаче ще удвоят силата на системата (някъде 1.2пъти, другате 3пъти).
Надявам се да съм бил полезен!

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: sirkhann   
Дата:   21-08-08 22:50

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: peshovec   
Дата:   21-08-08 22:53

Два харда в РАИД е супер за скорост, но има двоен риск да се съсипе информацията. Ако единият хард се съсипе - всичко заминава.


...


Това е според вида RAID, нещата са точно така както ги описваш за RAID 0, за други типове нещата седят по друг начин

иначе бенчмарковете са леко безмислени:) т.е. всичко зависи от това което ползваш...
давам прост пример...

на офисната бангия (вградена x3100 интелска карта) hd video върви на 70% cpu (64 битов player, оптимизиран.)

на същата бангия същия хд филм товари 37%, но с компилиран на машината player.

идеята е че ако има оптимизиран софт, вече парите хвърлени за "сурова" производителност се врпягат и в реална работа...

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: borisyankov   
Дата:   21-08-08 22:59

Точно филтрите са едно от местата където оптимизирането за повече от едно ядро е лесно.

Не ми е ясно какъв batch конкретно да пусна. Пускал съм и бачове, работя на Шопа много. Видях ползата от Quad-а на места които дори не съм очаквал да са оптимизирани - например Healing Brush-а.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: sirkhann   
Дата:   21-08-08 23:18

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: IDA   
Дата:   22-08-08 12:33

Много благодаря на всички включили се.

Едно малко уточнение:

При нито една от операционните системи, CS3 не ползва всичките 8 Gb RAM на машината. Като отворите Performance, ще видите, че ФШ дава оптимално количество памет, което следва да се ползва, а плъзгачът, с който се настройва точното и количество стига само до 1698 Мб за XP-32 bit и 3550 Мб за Vista-64 bit. Оптималните стойности (Ideal range) са както следва:

Win XP (32 bit): 934-1222 Mb

Vista (64 bit): 1790-2343 Mb.

Очевидно, при нито една от ОС, ФШ не се възползва от пълната памет (8Гб) на машината. Предполагам, че това се дължи на факта, че:

1. ХР ползва така или иначе само 3 Gb RAM, от които 1,3 Gb се гълтат от ОС.

2. Vista изглежда ползва цели 4,45 Gb за своите си нужди и за ФШ остават само 3,55 Gb. Разточителството при тази ОС е направо невероятно.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: peterst   
Дата:   22-08-08 12:40

IDA, ограничението идва от самият фотошоп. вече бяха пускани линкове към страницата на adobe, където са описани тези ограничения, важащи и при макос.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: IDA   
Дата:   22-08-08 12:43

Тед,

Не би ли могъл да направиш някой от горните тестове на 32-битовата Vista? Speedtest-a можеш да си го дръпнеш директно от линка, посочен в първия пост.

Не бих се учудил, ако CS3 се представи по-добре на 32-битовата Vista, отколкото на 64-битовата, по простата причина, че едва ли някой е оптимизирал тази програма за 64-битова ОС.

Icolin,

Направо мога да ти отговоря: В къщи имам и 64-битово XP. Няма абсолютно никаква разлика в бързодействието между 32 и 64 бита XP. Очевидно, нито една фотообработваща програма не оптимизирана за работа под 64-битово XP.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: danbi   
Дата:   22-08-08 12:50

Проблема е в "операционната система" или по-точно липсата на смислен програмен модел в нея.

Преди години, именно поради подобни причини хората масово бяха минали на Macintosh компютри за обработка на изображения и видео --- просто операционната система позволяваше пълно ползване на ресурсите на хардуера.

Vista ползва тази допълнителна памет за дисков кеш и подобни. Ако има приложения които да я ползват, ще я освободи. разбира се и "компютъра" ще започне да работи по-бавно.

По същество Windows е все още 32 битова операционна система, с някои парчета дори 16 битови. От ерата на 286. Ама за това са виновни IBM (това е дълга тема).

Много е жалко, че Adobe загърбиха UNIX. Щяха да имат много по-сериозен напредък, както с употребата на паметта, така и с употребата на колкото си щат процесорни ядра.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: borisyankov   
Дата:   22-08-08 13:05

danbi, в много дълбока заблуда си.

> Преди години, именно поради подобни причини хората масово бяха минали на Macintosh компютри за обработка на изображения и видео --- просто операционната система позволяваше пълно ползване на ресурсите на хардуера.

На против. Точно хардуера на Mac-овете изоставаше. Какво означава тоага 'пълно ползване на ресурсите на хардуера'? Не я хвали OSX-а, точно заради нея CS4 няма да е 64-битова на Мак [cool]

> По същество Windows е все още 32 битова операционна система, с някои парчета дори 16 битови. От ерата на 286. Ама за това са виновни IBM (това е дълга тема).

Абсолютно грешно. от ХР нататък Windows се базира на NT която е изцяло 32-битова по дизайн. 64-битовия Windows пък си е напълно 64.



IDA, докато не пуснат 64битов Photoshop, самата програма ще може да използва до 4GB за себе си.

Vista не използва много повече РАМ от XP. Може да са примерно 100-200МБ, но като се има в предвид мнгото памет която имаме тове много малко.

За предпочитане е паметта да е пълна по всяко време - с кешове, прелоуди и всякакви други. Тя по всяко време може да се освободи като се позлва суап файла на ХДД-то. От друга страна празната памет не служи за нищо.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: IDA   
Дата:   22-08-08 13:07

Още едно уточнение:

Отказах се от RAID именно и поради съображенията за риск, изказани от Пешовец по-горе. За моите любителски цели, бързодействието и производителността, които ми дават домашното ПЦ и 5-годишният ми лаптоп са напълно достатъчни, дори и за автоматичните обработки (batch).

Тестовете по-горе ги направих само, защото ми беше интересно да видя, доколко една мощна машина може да подобри нещата. Честно казано, очаквах повече. Очевидно, екипът на ФШ ще има още много работа при следващите версии.

Teleskop,

Ще пуснеш ли горния Speedtest на твоята машина? Ще ми е интерсно да видя резултата.

Отговори на това съобщение
 Re: Фотообработка с 64-битова ОС
Автор: danbi   
Дата:   22-08-08 13:22

borisyankov написа:

> danbi, в много дълбока заблуда си.

Е.. па точно на мен ли намери да го кажеш това? [smilie10]

> > Преди години, именно поради подобни причини хората масово
> бяха минали на Macintosh компютри за обработка на изображения и
> видео --- просто операционната система позволяваше пълно
> ползване на ресурсите на хардуера.

И това...... [smilie10]

Motorola 68000 с/у Intel 80286 [smilie8]
68020/68030/68040? PowerPC?

Едното с линейна адресация, другото със странична....

> Не я
> хвали OSX-а, точно заради нея CS4 няма да е 64-битова на Мак
> [cool]

Ако има причина CS да не бъде 64 битов на каквато и да е операционна система, това е най-вече неграмотноста на разработчиците му, ИЛИ безумното им увлечение по Microsoft Windows.

> > По същество Windows е все още 32 битова операционна система,
> с някои парчета дори 16 битови. От ерата на 286. Ама за това са
> виновни IBM (това е дълга тема).
>
> Абсолютно грешно. от ХР нататък Windows се базира на NT която е
> изцяло 32-битова по дизайн. 64-битовия Windows пък си е напълно
> 64.

Да ти споделя малко история, щото по времето когато се случваше, с удивления наблюдавах дивотията.

Microsoft си купиха OpenVMS от DEC. Една изцяло 32 битова операционна система, която освен това имаше и успешен, 64 битов порт върху 64 битовия процесор DEC Alpha (после продаден на HP).

По онова време Microsoft Windows беше на етапа Windows 3.1 / Windows 95 една съвсем не 32 битова операционна система, нищо че работеше на 32 битови процесори (с ограничения).

Какво направиха Microsoft? Сложиха 16 битовата си GUI надстройка на OpenVMS и го кръстиха Windows NT 3.51. Така съшитата "операционна система" можеше да изпълнява истински 32 битови приложения, но най-вече "системни", тоест такива които не ползваха 16 битовото GUI. Е.. и хибридни решения имаше.

Какво се случи с 64 битовата OpenVMS/Windows NT ли? Целия свят очакваше чудеса от Майкрософт с нея.. Ами какво.. биха и шута и я затриха! Явно щото са уволнили всички от DEC които са имали хабер, тъй като не споделят "светата Майкрософтска вяра".

> IDA, докато не пуснат 64битов Photoshop, самата програма ще
> може да използва до 4GB за себе си.

Това също не е вярно. От години, повечето 32 битови операционни системи могат да ползват повече от 4GB RAM, както и приложенията им (които трябва да знаят за това). Това с еправи с поредния "хак" на Intel, наречен Physical Address Extension (PAE) по същество странична адресация на паметта по 4 GB. Дори има версии на Windows които го поддържат.

Както и да е...

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »