Автор: icikonti
Дата: 07-12-07 08:36
Пускам темата, като реплика на затворената тема на XiZoR "- Kubeto, ABE TOYA TRI X 400 ili 320 kakto i toya PAN F50 golyama rabota be ".
Доста хора и то от уважаваните от мен, са отговорили как се проявява филма, но аз няма да изразявам мое мнение, а само ще цитирам Майкър Кенна
"I advise my students to develop their film about 10% less than whatever they normally do for daylight exposures. This is a good starting point. Serious night photographers may use any one of a dozen or so compensating developer methods to reduce the predictable contrast increase. Personally I’ve given up changing my developer times for different conditions. I now process everything 11 1/2 minutes, D76, 1:1, 68 degrees and work out any adjustments at the printing stage. I’ve used this development process for as long as I can remember so I don’t even think about it anymore. Sometimes I’ve substituted Rodinal when D76 was not available but otherwise I don’t experiment."
http://michaelkenna.net/html/iviews/ivwork.html
D76, 1:1,при 20 градуса 11 минути и половина, с цел да се недопрояви с около 10%.Що...?Описал го е в интервюто, линка на което съм дал.
Аз на Майкъл Кенна му се радвам изключително и смятам, че е перфектен в копията си!
За тоя ILFORD PAN F Plus 50 мога да кажа това-онова...Все пак през последните 3 години, снимам само на тоя материал.
Иначе не разбирам от предходната тема, какво точно се има превид.....?
|
|