Автор: n1x0n
Дата: 17-10-07 12:13
Понеже другата петъчна тема стана огромна - ще изнеса едно направление на дискусията тук.
Понеже говорим за сканиране, скенери и т.н.
НЯМА плосък скенер, който да е на нивото на професионалните барабанни скенери. Дори Имакон-ите, които са хибридна технология, не могат да ги стигнат. Не случайно има такава фрапираща разлика в цените!
Това, че производителите дават яко надписани спесификации - не прави плоските скенери по-добри, отколкото са всъщност.
Та практиката да се сканира малък формат, на плосък скенер, на 10-12МП и да се казва "Още може да се изкара! До 25МП!" е меко казано подвеждаща!
Ако същия кадър се сложи на сериозен барабанен скенер - той ще изкара каквото има да се изкара от филма още преди 12МП. От там нататък - и на 50МП да го сканираш - все тая! Ще вадиш зърно, боклуци - каквото се сетиш, само не и полезна резолюция!
И това не е само мое мнение. Говорил съм по въпроса със всички оператори на барабанни скенери, с които съм работил, а те не са малко! Категоричното им мнение е, че А3 при 250дпи е абсолютния максимум, който се изкарва от малкоформатен цветен филм. В 90% от случаите максимума е само А4 на 300дпи.
Защо при плоските скенери този номер минава? Ами защото те са по-слаби откъм възможности и там "надсканирането" дава резултати. Тоест между 12МП и 25МП - действително ще има прогрес в качеството, ама не защото филма толкова може, ами защото скенера толкова не може!
Така че, изказванията в стил "мога да извадя 25МП от този диапозитив!" не че не са верни като цифра, те просто не упоменават, че реално, качеството на тези 25МП ще е еквивалентно на 12МП от ДСЛР в най-добрия случай!
|
|