Автор: volokin
Дата: 08-10-07 13:59
Експозицията влия грубо казано така:
Негатив ---> преекспониран с една бленда дава много силни цветове, направо светят.
Диапозитив, недоекспониран с 1/3-та дава много плътни и наситени цветове. Експониран с 1/3 отгоре, може и да почне да гори.
Филми които дават интересни цветове: Кодахром 64Т, Фуйджихром 64Т синеят (сравнително неприятно) на дневна светлина.
Кодак 100Т на изкуствена светлина, за каквато е и правен особено на улични лампи е изключително приятен. Довечера мога да пусна примери, сега нямам време.
Кодак Портра 160 НЦ, дава цветове които са оптимирани за кожа, но за сметка на това за пейзажи лично на мен много ми харесва, особено за места където има мъхеста растителност и основно камъни или почва. Интересно кафяво, интересно зелено. Примери пак ако остане време.
Цветовете на ВЕлвията също са "странни" плътно синьо и синеещо зелено.
Кодак Ектахром 100 Г, същите плътни цветове, но клонящи към по-топли, за разлика от велвията.
Кодак Ектахром 100 ГХ, още по-щарен, за някой мотиви е направо незаменим. Лично аз не го обичам.
Кодак Портра ВЦ - шарен, с много силни цветове, не ми е любим.
Крос процесите според мен се симулират с произволен филмов скенер. Негатив сканираш като диапозитив и обратно. Естествено има разлика от истински крос процес, но в общи линии не си струва да хабиш филма. Ако си поиграеш и с кривите на софта на скенера, може да докараш и резултати, които и с крос не можеш....За мен няма смисъл повече от този процес, освен ако изцяло не е аналогов.
|
|