Автор: volokin
Дата: 05-10-07 14:54
Филмът (зависи кой) има средно около 100 чифта линии на мм. което прави необходими 200 сензорчета за регистрацията им. 200х200х36х24 прави както казва 35мм около 34,5 МП. Това е средностатистическия филм сниман при средни условия с обектив способен да раздели 100 чифта линии/мм от единия до другия край и при положение, че е снимано НЕ от ръка.
Чернобялото стига няколко пъти повече, Акрос например точно два пъти - 200 лп/мм, Някой филми, Гигабит = 600 лп/мм, и други даже до 800 лп/мм. За кой да е обектив обаче това е непосилна задача. Цайс се похвалиха преди време, че направили обектив за лайка формат за тяхната Цайс Икон който поставил световен рекорд от 400 лп/мм и го тествали на подходящ филм, става дума за 25/2,8. Същите Цайс имат и един за никонски байонет с 300 лп/мм, не си спомням кой точно, но в страницата на Цайс пише.
ТЕзи всичките цифри много бързо се стремят надолу, поради факта, че масовият човек снима от ръка (включително и аз) и понякога дори не се съобразява от лошите условия.
Пикселите, тези многото обаче са винаги нужни, дори на не толкова детайлен кадър по простата причина за полутоновете. Ако някой е виждал картинка а ла Ансел Адамс ще се сети.
Това е и причината за така нареченото "пластмасово" излъчване на дигиталния кадър, липсата на толкова полутонове, довежда до хомогенни полета, точно както на цветна пластмасова играчка.
От чернобял филм, сниман на статив, с мн.добри обективи (никакви зумове) проявен при майстор могат да се изкарат спокойно еквивалентни картинки на 100 МБ.
|
|