Автор: e-mil
Дата: 02-10-07 10:00
1. Да. Както може да се говори за архитектура, ако имаме сграда от n на брой материали.
2. Да. Както болидите от Формула 1 имат връзка със семейната кола в гаража.
Всичко що записва изображение на някакъв носител чрез влиянието на светлина има връзка с фотографията. Например ксерокопирането е електростатична фотография. Е, малко хора биха направили изкуство от ксерокопие, но това не му пречи да бъде фотография.
Виж, вече причините за тази постоянна дискусия не са непременно свързани с фотографията. Задай си по два подобни въпроса за коя да е друга специализирана област и ще откриеш подобни спорове. Навсякъде има хора, които от малко информация се опитват да правят генерални изводи за състоянието на дадена система.
Повечето хора обичат да търсят формули в познанието си за света. Така правят живота си по-спокоен. Особено пък през последните 30 годин са принудени да обработват невероятни количества информация. Ако не си направят модел за оценка на непознатото ще изпаднат в паника. То всички бихме изпаднали в паника, но разликата между твоя модел и техния, е че техният е по-примитивен. Този модел определя, че манекенките са непременно тъпи, че всеки арабин е терорист и че в салатата от домати не се слага оцет.
И когато се сблъскат с една... айде ще го кажа, необятна област, като фотографията не им стигат силите и времето да възприемат цялото богатство от похвати, с които може да се работи по една творба. Затова е по-лесно да се заградят в периметъра, който познават и да обявят останалото за "опасни земи, в които не може да се сее жито, защото има дракони". Погледни само колко хора мислят, че Фотошоп е единствената програма за обработка на изображения.
Особеното при въпросните хора е, че прилагат този модел избирателно. Попитай ги дали приемат употребата на специални графични ефекти в киното и повечето ще кажат "да". Даже една част от тях няма да разпознаят дали даден филм е обработен. Ще различат част от ефектите в "Трансформърс", но не и обработката на "Амели Пулен" например.
Същите хора със същите очи гледат фотография, но вече не приемат "прекалената" обработка на изображения. Общото е, че също няма да разпознаят голяма част от обработените фотографии. Тоест общото е ограниченото познание.
Има една хубава книга на д-р Тед Бодуей - "Пилешка супа и други изпитани средства". Писана е отдавна и затова не е непременно достоверен източник на информация, но е доста поучителна за начина на мислене.
|
|