Автор: n1x0n
Дата: 27-08-07 12:25
Истината за това, защо Канон са без сериозна конкуренция в момента, се крие в онази част от графиката, която е преди септември 2005 и продължава назад във времето до към 2001 - със същата голяма разлика в полза на Канон.
Вика му се "натрупване на клиентска база" - зарибяване на клиенти, които в последствие остават "вързани" към фирмата, от която са си напазарували първото тяло. В тази "игра" Канон водеше с голяма разлика, в продължение на доста години, а Никон се пробва тепърва да изравни резултата.
Стратегиите за продажби на подобни фирми са една изключително сложна материя, която далеч не опира до елементарното "веднага да произведем камера, която да се продава по-добре от конкуренцията". В крайна сметка говорим за изключително сложни и скъпи технологии, огромни оборотни капитали и т.н и т.н.
Говорим за прогнозиране на развойната дейност, пазарните цени на суровините, индустриален шпионаж и безброй други компоненти проточени напред във времето. Понякога се налага временно отстъпление с цел натрупване на средства за нов технологичен скок, понякога се налага спешно пускане на "скучен" продукт за опазване на нивото на продажбите и т.н. Нищо просто и първосигнално няма в тази игра и ние тук не сме нито образовани, нито информирани достатъчно, че да тълкуваме правилно поведението на фирмите.
И като говорим за статистика и графики - една графика отразяваща печалбите на фирмите в световен план от продажбите на тела И обективи И аксесоари - би показала много по-добре реалното състояние на пазара.
Най-малкото защото различните фирми печелят различно от продадена бройка и защото продажбите на обективи и аксесоари са много голямо перо в приходите на фирмите.
Както и да е, аз лично вярвам, че добри неща за потребителите се случват само в условията на силно конкурентен пазар и сегашния подем на Никон е нещо положително в това отношение.
|
|