Автор: hotsnail
Дата: 11-06-22 20:47
и от двете зависи.
При тая постановка, която казваш е вероятно да ти бяга експозицията плавно нагоре надолу.....не е хубаво.
В общи линии снимай на 25, 50 или 100 кадъра с време 1/50, 1/100 или 1/200 за да няма после "ауу какво стана"
Едно време Панасоник нали много ги рекламираха колко яко било GH2. Паралелно в това в Европейските форуми ги псуваха какви са идиоти, че няма 25, 50 и 100 кадъра... ама хорицата четат американски форуми, купуват и после яко псуванье.......
Не е само за лед лампи. За всякакви лампи е. Почти всички лампи в Европа, които са включени в контакта мигат със 100 херца. Ако минават през акумулатор може би не е така или ако са правени специално за видео, снимки....
LED лампите имат и други проблеми. Тях ги хранят в ШИМ (широчинно импулсна модулация), която има няколко популярни реализации. Един вариант е импулсите по 1/100 да им променят ширината и така да се увеличава или намалява силата на светлината - тия ще мигат гадно и е добре да се подравниш. Друг вариант е да ги захранват с висока честота, която се синтезира от електрониката. При второто се получават разни артефакти също, но са по-скоро ефекти ако снимаш лампата т.е. снимки на спорт на стадион със светещи реклами. А9 оригинала с оригиналния софт имаше тия ядове.
Тия 100 мигания са между другото доста доста точни. Та аз така например мерих, колко е бърз електронния затвор на А7-ците ми. Като снимаш на електронен затвор с висока скорост и образа става на вълни. Мериш колко е една вълна и я обръщаш във време и после умножаваш по броя им (или делиш броя редове на екрана по размера на вълната) и получаваш скоростта на затвора.
В общи линии това дето пише в книжката на камерата и това, дето писах по-горе, са изводите. Освен това на ел затвор за снимки е хубаво да снимаш с ниска скорост и да снимаш 12 бита роу или JPEG, за да намалиш лошите ефекти.......
Публикацията е редактирана (11-06-22 20:57)
|
|