Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
здравейте търся мнение за следния фотоапарт за портретна фотография и тук таме някое друго клипче... обмислях да си купя Sony A6000/ Sony A7 I... но да все още обмислям и търся някое друго мнение
Обаче зависи какви портрети предпочиташ за избора ти на големина на сензора.
Ако ще снимаш портрети в контролирана обстановка и фон то можеш и с кроп-сензор със относително светли обективи.
Класическите рецепти за студиен портрет са с не най-отворени бленди.
Ако обаче искаш да можеш да изолираш портрета от обкръжаващата среда ще ти трябват много светли обективи за кроп-сензор и пак трудно.
Ако на кроп-безогледален сложиш с преходник някое много светло стъкло се получава дисбаланс в тежестта и обема на обектива,спрямо тялото и също на дисбаланс в цената.
M50 има някои неща за които другите му дишат праха, като най важните са:
- Dual Pixel CMOS AF - ако някой се е борил с фокуса в сумрак със Sony A6000 знае за какво говоря
- CR3 Raw format - единствен по рода си!
- ЦЕНА!!!
- брилянтния нискобюджетен обектив EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM който можеш да купиш за 400-500лв. а е с по-добри показатели от някои три пъти по-скъпи събратя ( говорим за портрети... и не само )
- Magic Lantern ( скоро ще излезе и новата версия за M50 ) което го прави способен за много приложения в професионалната свера.
Фенщина - с какво CR3 е по-различен от останалите формати ? Дай да видим - сурови данни от сензора, метаинформация - exif, бял баланс, гама, корекция на обектива, и ?
11-22, 22/2, 32/1.4 и Сигмите са единствените обективи, които стават. Сигмите едва наскоро дойдоха.
CR3 не е голямата работа като файл, уникален е за Канон и дотам.
Цените са ниски, но само сравнени с други Канони.
А6000 има повече бройки и са по-евтини. А7 I-по-скоро не. Всъщност-изобщо не.
Телата от М серията са доста леки, ползвам ги като втора камера основно с преходник и Канон 10-18 мм - комбинацията отново е изключително лека, резултатите много добри.
За портрети препоръчвам поне А6300 или А6100 със Сигма 56/1.4. А6000 няма следящ фокус на очите - това е супер удобно и променя цялата философия на снимане на портрети. Все едно скачаш 10 години напред.
а Канон вариант е по-скоро ДСЛР на Канон с 50/1.4 обектив. Качеството е много надолу. Канон не добър избор освен ако не идеш на EOS R6 поне...... EOS RP е интересен, но има много неприятни порязвания от Канон и може много да Ви дразни. Не го препоръчвам.
светлината е ужасна - външна светлина по обед комбинирана с оранжево жълти крушки вътре
А6100 със Сигма 56/1.4 ще Ви даде общо взето най-доброто, което има в момента като технология и всичко свързано с портрети. Няма да стигне до нивото на 135/1.8 или 85/1.2 обектив на скъп фул фрейм. Ама е супер високо качество с размер и тегло на джобен апарат.
ПП ЕОС М серията я забравете. качеството е покъртително ниско. Обективите все едно ги прави фабрика за играчки в китай. Оптиката им е хубава. Механиката и сглобката е по-зле от 50/1.8 за ДСЛР т.е. бавен фокус, стържат, пластмаса и то много евтина. Самия М50 е като кофичка за кисело мляко - то е направо подигравка. За сметка на това тая година май ще спрат поддръжката или поне така пишат по разни сайтове - те от години ни апарат ни обектив са пускали за тая система.
А7 преди 3-то поколение не се занимавайте също. А7 1 и А7м2 просто е мъка да се ползват сравнение с А6300 или А6100. А6000 става, но за портрети ще е трудно без следящ фокус на очите.
Първото Sony A7 също става доста добре с ръчни М42. Бавен и старичък, но надали повече от по-горе препоръчания 5D2. RAW форматът със сигурност дава повече (имал съм и двата), иска понагласяне на цветовете, зеленеят доста, особено сенките. С ръчнофокусни маркира областта на фокус. 5D2 дава огромен брак на отворена бленда. Не по-малък от снимането с посоченото Сони и ръчнофокусни.
Ако бюджета е супер приоритет. А6000 със 50/1.8 OSS на Сони за малко пари ще дойде.
Вече по-скъпо и добро ще е Самянг 75/1.8
Друг приемлив вариант за обектив е Самянг 45/1.8 ама ще е по-скъп от Сони 50/1.8 вероятно.
Гледайте в базара.
Ама а6300 особено ако има и видео приоритет при покупката ще води с много.
А6300 със Сони 50/1.8 OSS (това е обектив за кроп тяло обикновено е бял и метален. Не взимате черния пластмасов за фул фрейм без стабилизация. Последния е мега зле като канонски еос м обектив - стъпков мотор, пластмасов изцяло....)
hotsnail има навика да плющи коментари на кило, пълни с преувеличения, гръмки изводи и откровени безсмислици. Ако се споменава думата "Sony" имайте едно наум - ще се ръсят бисери!
По същество - Ако "следящ очите АФ" е важен, купете си M50 Mark II, а не първото поколение. Това е най-главната разлика между двете, като II я включва както за снимки, така и за видео. Разликата в цената между двете поколения е пренебрежима. Виждам че Mark II в момента в еМАГ е 1130 лева.
Въпросният обектив Sigma 56/1.4 се произвежда и за байонета на безогледалните на Канон EF-M. Същата цена, същото качество.
За качеството на изработка - както М50, така и цитираните модели на Сони а6300 и а6100 са потребителски камери, направени с корпуси от пластмаса, без защита срещу прах и влага. Твърдението, че бихте открили голяма разлика е в най-добрия случай преувеличено. Освен това не е за пренебрегване, че а6100, която може още да се намери нова по магазините, струва към 400 лева повече от II на М50.
За спирането на модела М50 и останалите от М-серията - Това е слух, който върви отдавна и вероятно е верен. Но засега е само това - слух. В същото време, цитираната камера а6300 вече е спряна, защото е стар модел. А цитираният нов модел а6100 официално го спряха в края на декември. Ако четете английски, тук ясно си го пише.
На вас оставям да прецените колко може да се разчита на бълнуванията на hotsnail, който сочи като недостатък на М системата на Канон че "ще я спират" и дава съвет да си купите два модела на Сони, които ВЕЧЕ СА СПРЕНИ.
И понеже постът е като въпрос за купуване на съответната камера - може да си я купите и да правите чудесни портрети с нея. Със сигурност няма да ви спре камерата, важно е вие как я управлявате.
Като практически съвети - с един елементарен преходник с автофокус от EF към EF-M можете да ползвате куп обективи, дори да не купите нито един EF-M обектив. Аз за камерата М6 II бях купил както канонския преходник, така и един на Viltrox на 1/3 от цената(защото имах два EF обектива и си държах преходниците на тях, без да сменям) и китайският си работеше без проблеми.
Има още едно съображение, което никак не е маловажно - М серията на Канон имат отлично реализирана тъч-функция на задния екран. До голяма степен компенсира за липсата на втора физическа врътка на М50, което аз лично считам за очевиден недостатък на тази камера. Но поради добрата тъч-функция, всяка настройка може да се промени лесно и бързо. Много камери от по-ниския клас (сред които и гореспоменатите Сони а6300 и а6100) нямат такъв заден екран, което дразни в употребата. Дори скъп модел като a7R III, който си бяха купил, имаше примитивни тъч-функции и това дразнеше. А специално за портрети, напълно въртящото се задно екранче на Канон-а помага, защото може от ниско да се правят снимки във вертикална ориентация. Нещо, което за портрети няма да е рядък случай.
Имаше няколко човека на които им липсваха първите 7 години домашно възпитание и се радвам, че вече не са сред нас. Не вземай пример от тях.
Иначе супер за техническото мнение и съвети.
Аз също се интересувах от М50 и не ми хареса въобще, сравнен с а6000. За това съм с а6300 сега за кроп. Това си и споделям. Пробвал съм и еос м обективите на Канон и толйованзле направени други обективи няма..
Ползвах за кратко време M100 автофокуса беше убиец в сравнения със старият ми 1300д, космическа разлика за мен. Единствено от време на време ми липсваше визьора, защото м100 няма.
Yog позволяваш си квалификации за мен без да сме се виждали и да се познаваме, без никога да е имало подобно отношение от моя страна. Квалификации като бълнуване, безсмислици и т.н. са обидни. Това ми говори, че ти липсва най-базово усещане за емпатия и дори домашно възпитание. Държиш се като трол в долнопробен форум. Това не отива на форум с културни образовани хора обсъждащи изкуство и инструментите за създаването му.
Ще се спра и на някои от техническите ти твърдения, които намирам за леко съмнителни.
Екрана, който се отваря настрани е проблем за портретистите! Аз имам двата типа камери в момента. Тази с отварящия се настрани екран е по-трудна за ползване по време на портретна сесия. Удобно е за пейзажни и градски снимки. За портрети подобно кадриране от последните ми 10000 кадъра съм ползвал 2-3 пъти и нямам нито един подобен кадър който да харесвам. Сещам се за няколко кадъра на Бони от сватби с много ниска гледан точка. Те са направени с камера, чиито екран не се отваря настрани и явно не му е било толкова голям проблем. Този тип снимане от много ниска гледна точка може би е подходящ в модната фотография, където снимаш много добре подготвени модели. За обикновени хора подобно кадриране не седи добре за портрети.
Проблема с вероятното спиране на ЕОС М системата и това, че има временно спиране на всички APS-C модели на Сони поради липса на части са съвършено различни неща. При Канон проблема е, че няма да има въобще обективи и аксесоари за тая камера след 2-3 години. При Сони няма да има кроп камери за 10-12 месеца, докато се подреди хаоса с доставките заради Ковид. Автора както и сам си видял търси модели, които са спрени и вероятно ще ги купува втора ръка. Така че се съобрази с това, което се търси и ни спести емоционалните писаници. Може да си имал лош ден или седмица, но това не ти дава право да нападаш други хора, отнасящи се уважително към теб.
Качеството на сглобката или по-скоро липсата му при М50 се вижда с просто око, като хванеш камерата. Подобна подигравка няма от друга марка. Може Фуджи, Сони и дори повечето по-скъпи Канони да види човека, нещата са осезаемо различни. Същото е и с ЕОС-М обективите на Канон - звук на стържеща пластмаса няма как да го сбъркаш.
Разбирам, че ти камерите ги купуваш за престиж или нещо подобно. Ама повечето хора ги купуваме да им сложим обективи и да снимаме. А проблема на ЕОС-М е че няма обективи! В момента за Сони има около 100 различни модела от Сони, Тамрон, Самянг, Сигма, Токина, Цайс и т.н. За въпросните Канони без адаптер има 20 обектива горе долу от които 15 са зле сглобени канони. Сигмите са супер, прав си. Трябваше да отбележиш, че всички обективи които стават с адаптер на Канон работят и със Сони.
С камерата купуваш система към която слагаш обективи. Всъщност многото разходи са в обективите. Важни аргумент, против идеята за ЕОС-М е как ще си развиеш системата. Ако вземеш А6300 със Самянг 75/1.8 или Сони 85/1.8 няма проблем да смениш на А7м3 или друга по-нова камера с по-голям сензор в бъдеще. С ЕОС-М няма път напред. Задънена улица е. Това е проблема.
Ако беше прочел какво съм писал, аз предложих и какъв Канон е подходящ според мен т.е. стар модел ДСЛР или с малко уговорки EOS R или EOS RP.
Добре е да подкрепиш техническите си претенции с някакви примерни кадри. В крайна сметка за това даваме десетките хиляди левове за техника. Ще се радвам да видя творчеството ти в реални примери. Както сам казваш - "важно е вие как я управлявате.". Покажи ни, моля те, твои готини портрети направени от земята. Трудно е, човек да повярва, че имаш реална представа какво обсъждаш, когато гледа примерите в профила ти. Там няма ниски гледни точки или поне качествени портрети.