Автор: sporasub
Дата: 18-12-21 17:21
Здравейте,
Понеже се пораздвижи темата и си дадох сметка колко съм не наясно с правата си, за което съм си виновен сам.
Седнах да почета и ето какво интересно пише в ЗЗП в раздела по долу Чл, 108 и 112
Раздел II.
Гаранция на потребителската стока
Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.
Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
2. значимостта на несъответствието;
3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.
Според тези два Члена (:D) Илиза че съм бил в правото си да искам замяна, предвид дефекта на тялото - не използваеми кадри поради дефект в сензора. Или да имам правото на избор замяна или ремонт, е аз избор нямах, въпреки че питах има ли опция стоката да се замени.
Обаче ми бе казано че нямам това право, защото е било до петия ден или до първата седмица след покупката.
В моят мейл към тях пращам снимки с видимия дефект и моля за съдействие тъй като камерата ми трябва и искам по-скоро да мога да я ползвам.
Отговорът на Динафос
"Здравейте Гн Джелепов,
ето линк към официалният сервиз на канон ...
Ако срещнете някакви трудности с тях, моля да се свържете с мен.
Ако отстраняването на дефекта на вашия фотоапарат ще е повече от 5 дни, моля пак да се свържете с мен, за да се опитам да ви намеря оборотно тяло. Ще се радвам на обратна информация от вас за отношението на Вюпоинт, към вас.
Ако имате въпроси, аз съм на разположение"
Интересно ми е какво мислят по-запознатите хора. Имам приятели Юристи и смятам да се обърна за съвет и към тях относно Чл 108 и 112
Поздрави,
|
|