Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: dikimee   
Дата:   10-11-20 20:13

Идеята на занятието е снимане на текстури с цел да бъдат използвани в 3D игри или 3D Render. В интернет намирам или резултати как да ги рисувам, или как да снимам за публикуване в stock photography сайтове.

Конкретно ме интересува как да се справя с осветлението и баланса, защото те ще бъдат динамични в съответната игра. Повърхността също е много важна, тъй като това прави разликата между "пластмасови" и реалистично изглеждащи обекти, ето отделна чуденка.

Благодаря [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: hotsnail   
Дата:   10-11-20 20:40

Човек ако правиш такова нещо сигурно имаш достатъчен бюджет, за да знаеш как става или да си вземеш хора с опит. А и май за всяка голяма игра измислят нови техники.....

Има много такива филмчета, дето може да видиш някакви нещица

https://www.youtube.com/watch?v=Eis9iPozxrM


В България има фирми, които с това се занимават. Защо не пробваш в някой форум или фейс група с хора, дето това правят?



Публикацията е редактирана (10-11-20 20:47)

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: dikimee   
Дата:   10-11-20 21:10

За жалост точно поради бюджетни причини се занимавам, програмирам соло тъй че бюджета за едни дъски/тухли/камъняци е твърде висок (в сравнение с това, което очаквам да се върне). Сега като прочета заглавието наистина звучи амбициозно, което е подвеждащо, извинявам се. Под 3D имах предвид игри които просто са в 3 измерения тип Fruit Ninja, нищо от ранга на ААА заглавия, за които трябва екип от 100+ човека.
Има сайтове с безплатни текстури, но обикновено са най-много 1024р по дългата страна (което е доста очевидно, за жалост) или пък предлагат много лимитирана селекция, колкото да зарибят потенциални клиенти. Тъй като снимам макро и вече имам оборудването, реших че е възможно да го впрегна с подобна цел.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: hotsnail   
Дата:   10-11-20 22:30

аха еми сигурно ще стане. Имаш ли примерна текстура, която искаш да докараш, да дадеш някой пример?

светлосянка ли искаш някаква да получиш? или е по-добре да е равномерна светлина?

Ако са някакви малки предмети и искаш равно осветление - палатка. Има за под- 100 лева. Трябва някаква светлина пак 100-тина лева за лампа или светодиоди. Дайнафос предлагат хиляди опции. Вероятно може и с телефон да снимаш. Ама ако се намира някоя по-сериозна камера с обектив ще е по-добре естествено.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: dikimee   
Дата:   11-11-20 00:38

Аз си имам A6000 и пълен макро комплект (обективи, палатки, чадъри, светкавици и т.н.) та техниката не е проблем.
Знанието ми е малко, тъй като от скоро чета за дизайн, до сега само с програмирането се занимавах. Текстурите обикновено идват в комплект от няколко файла: Diffuse (цвета и шарките, без никакви светлосенки), Gloss (коя част колко е лъскава), Normal (реално отговаря за симулацията на релеф и драскотини) и т.н. Объркването при мен е от факта, че ако снимам без светлосенки, от къде ще дойде информацията за Normal map, а ако избера да има сенки - какъв ъгъл, колко контраст и т.н. Това се решава лесно, ако създавам текстура от нулата във PS, но от снимка може би е невъзможно? Това би обяснило защо няма много информация по темата.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: marves   
Дата:   11-11-20 07:33

Снимането е на дифузна светлина, светлосенките за "normal map" идват от 3D софтуера, който генерира "фейк" светлоизточник. "Пластмасовата" визия е изцяло вина на обработващия в 3D софтуера.
За фотосканиране на прецизна текстура/детайл и "финес" в изходния файл - трудно се постига, с десетки опити и стотици overlap кадри, не само като ъгъл на обекта, ами и завиране в по-близък план и снимане тип панорама... за вскеи ъгъл...
Съвременните телефони и професионални 3D map-ери имат LIDAR технология за 3D сканиране, става бързо и лесно, не е необходимо специално осветление или постановка.
Супер прецизни микродетайли в 3D все още се "рисуват ръчно", което спестява десетки часове в един средно-голям "проект". С навлизането на AI достъпнен софтуер, обикновено нещата се получават за секунди.

Иначе едно малко четиво за твоята постановка:
https://www.instructables.com/lesson/Shooting-for-Photogrammetry/

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: dikimee   
Дата:   11-11-20 10:01

Ясно, значи няма лесно решение. Иначе за конкретната цел нямам нужда от чак такава прецизност, примерно ако снимам текстура - плочки, би било добре да има информация за фугите, но информация за грапавините на материала между плочките не е необходима. Щoм софтуера може да генерира normal map, основният проблем май е отстранен. Останалото е плоско осветление и статив.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: jey6   
Дата:   11-11-20 18:13

На какво правиш играта?

Unreal engine, Unity, нещо друго?

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: s_l   
Дата:   11-11-20 20:09

Да дифузно осветление, а в роу конвертора екс с коригирана дисторзия. Нисък контраст. После я правиш - tillable. Другите канали може да ги изадиш от готовата текстура ако нямаш много изисквания. Фаянсови плочки - ще се учудиш колко много неща им трябват за реализъм.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: dikimee   
Дата:   12-11-20 01:04

На Unity си правя творенията, но основно моделите ги създавам във Blender, тъй като има повече възможности. Но и в двата случая за минимална доза реализъм трябва поне normal map и roughness/gloss. Намерих някакъв neural network който уж генерира всичко само от снимка, но за пуст късмет точно сега е офлайн, тъй като го донастройват.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: s_l   
Дата:   12-11-20 09:15

А докато чакаш, защо не свалиш Substance Painter. Траял периода може да ти стигне да си направиш всички материали - сетове от текстури. Ако беше избрал Unreal средата, сега щеше да имаш достъп до Megascans Library - безплатно. За Blender има https://www.poliigon.com
. Не е скъпо за месец два ще ти излезне около 50 лева. То и за един може да си наточиш каквото ти е важно.. Cgtextures също са опция. Ако имаш акаунт резолюция около 1к ти е безплатна. Там не съм плащал никога но и винаги съм ги ползвал за груба скица, никога за файнъл.
..последно, но не като значение - Blender има доста големи възможности за създаване на процедурни материали, може да се поитересуваш - заслужава си.



Публикацията е редактирана (12-11-20 09:44)

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: dikimee   
Дата:   12-11-20 18:08

Тъй като ме бива (повече) във фотографията, затова реших да пробвам първо така. Плюс, че ако текстурата е моя избягвам всякакви възможни проблеми с лицензи. Накрая може и наистина да направя процедурни материали, целта ми и без това е по-скоро стилистична, а не тотален фотореализъм.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се снимат текстури за игри/3D Render
Автор: s_l   
Дата:   12-11-20 18:12

Добре, ти си знаеш.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »