Автор: Julius
Дата: 12-07-20 12:30
Като цяло позиционирането на тоя обектив е такова, че ще има доста сравнения с оригиналния 12-24/4 (1 бленда разлика излиза, че струва 1300$, понеже малкия върви около 1700 долара, като също е прахо- и влагоустойчив), с наполовина по-евтината Сигма Арт 14-24/2.8 (там 2мм разлика излизат към 1600$, сигмата е около 1400 долара) и със сонешкия 16-35/2.8. Малко се съмнявам, че който вече има 16-35 ще се лиши от филтрите на резба и по-големия диапазон? По-скоро зависи дали вече няма 24-70/2.8 и ако го има - тогава вече 12-24/2.8 става по-смислен избор. Като се сетя и аз навремето се колебаех за Цайса 16-35/4, но възможната комбинация с 24-105/4 натежа.
Иначе с комата и астигматизма се справя повече от добре, поне според това ревю:
https://www.autumnschrock.com/blog/sony-12-24mm-f28-g-master-lens-review
Тук има едно друго интересно сравнение - точно със 12-24/4 и 16-35/2.8. Според него 16-35 има повече детайли в общия им диапазон (16-24), докато при астро засечката - 12-24/2.8 е уловил повече светлинни източници, но пък с комата 12-24/4 се справя по-добре.
Могат да се правят и интересни портрети на 12мм (като този на 3:35min). Мин. година бях мярнал подобна идея някъде реализирана и я заимствах - февруари на Мазалат инсценирахме подобен кадър (за спомен), само че човекът беше със снегоходка във въздуха и реално стои по-готино, заради зъбите отдолу.
p.s.
От НиСи се бъзикат, че са пуснали иновативни 1500мм филтри, които да покриват челния му елемент.
https://i.ibb.co/Y7z0fg5/NiSi.jpg
|
|