Автор: nyamago
Дата: 17-05-20 14:11
Естествено е масовите модели да продават (много) повече бройки от флагманите - те затова са създадени и съответно позиционирани с маркетинг и цени. Не случайно се казват 'масови' (което НЕ Е атрибут на топ-моделите по спецификации и възможности).
Това, че продават повече бройки никак не ме изненадва. Шокира ме, обаче, как може някой да ги сравнява по продадени бройки с върхови модели и да вади изводи за успех или провал? И този 'някой' не е Пешо от кръчмата или Гошо от Тубата, а фирма с думите 'strategy' и 'analytics' в името си, водена от експерти с научни титли и десетилетия бизнес опит. Възможно ли е босовете на тая фирма изобщо не са погледнали тоя доклад, направен вероятно от някой безхаберен стажант?..
За 'научна' достоверност има и статистически графики, където се сравняват портокали с картофи... Жестоко непрофесионално. А може би много професионално изработен 'фейк нюз'?
Някой ще каже - какво значение има, като масовия купувач така или иначе ще си купува масови модели (и не чете такива анализи), а взискателният купувач няма да го зарибят с 'научно доказани' евтинджоси и пак ще си купува скъпи модели?
Заблудата не е за потребителите на телефони - а за инвеститорите (купувачите на акции по борсите!) и не на последно място за доста неграмотните (технически) финансови аналисти на Уол Стрийт, които пък имат неоправдано огромно влияние върху купувачите на акции
Така беше екзекутирана навремето Нокия, сега не знам на кого почват да кроят шапката. Според мен не е на Хуауей (въпреки политическите и медийни действия срещу тях), а по-скоро срещу един от другите двама гиганти, които - заедно с китаеца - си поделят почти по равно планетата в момента...
Публикацията е редактирана (17-05-20 14:13)
|
|