Автор: kjey
Дата: 07-01-20 13:30
Asahi написа:
>
> Горното съждение ще е вярно, ако
> тези 500 000 автомобила през деня са
> бръмчали и не са се зареждали. Би
> било много добре за икономиката,
> но всъщност е нереално. На
> практика електроавтомобилите се
> зареждат когато са на паркинг.
> Отиваш на работа, в мола, на мач и
> си включваш колата в колонката.
> Идеята да се зареждаш вкъщи от
> контакта е свързана с мисълта за
> икономия. Дали вкъщи е по-евтино?
> Според цената на тока - да, но на
> безплатната зареждачка в мола или
> на служебния паркинг е по-евтино.
> От друга страна след 21:00
> консумацията на ел. енергия доста
> пада, съответно пада и цената на
> тока. Електромобилите ще се явят
> един балансиращ товар, от който
> при добра организация даже могат
> да се изкарват пари.
>
Само да отбележа че когато електромобилите станат масови-примера с 500 000 автомобила е за това, много от безплатните опции като зареждане на паркинга на Метро, Кауфланд или Мола ще изчезнат.Защото едно е да имаш 2 зарядни станции на паркинга, друго е да трябва да монтираш 200.Същата работа е и с паркингите на фирмите, защото сигурно сте чували че безплатен обяд(ток)няма..все някой го плаща.
Що се отнася до балансирането, дал съм линк към ЕСО по горе, може да видите че товара спада значително чак след 24:00, ако приемем че спада от 6634мW на 5516мW е значителен.
Тогава ще изчезнат и други преференции, като безплатна синя зона например, както и ползвателите им ще бъдат натоварени с някакви утежнения, какъвто в момента е акциза на горивата например.
Електромобилите безпорно имат бъдеще, но не ми харесва начинът по който се опитват да ни бъдат натрапени.
|
|