Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2 ..  10  11  12  13 ..  20 ..  28  29     всички  напред  последна
 Re: електрически коли
Автор: aldygreen   
Дата:   27-01-20 19:45

CDman написа:

> Бих се пробвал да ви убедя, че няма
> по-голам кеф от това да се качиш на
> жена с 20 години по-млада от теб ама
> квито сте автоманиаци няма да ми
> повярвате [smilie18]

Ще го перифразирам като за автоманияци:

Бих се пробвал да ви убедя, че няма по-голам кеф от това да се качиш на КОЛА с 20 години по-млада от теб, ама квито сте женоманиаци, няма да ми повярвате...
[cool]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   27-01-20 19:53

Кефът е субективно усещане. Твоят кеф може да не е моят кеф.

За въглищата - не ми се мисли за шахтьорите от Донбас.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   27-01-20 20:26

Когато се говори за електромобили, обикновено си представяме Тесли или други електрокарчета с литиево-йонни батерии, които пък се зареждат с ток (кабел от балкона [smile]) от замърсяващи (напр. ТЕЦ), по-екологични (ВЕЦ, соларни, вятърни) или чисти, но по-опасни (АЕЦ) електроцентрали. Има обаче и друг вид електромобили – такива с горивна клетка (Fuel Cell).

Например, в последните 4-5 години са продадени над 10,000 автомобила Toyota Mirai , които не са с външно ел. зареждане. Те са с водородна горивна клетка, която генерира в самия автомобил ел. енергия за задвижване. Емисиите на практика са нулеви, а зареждането на резервоара с водород се извършва за минути, като на сегашните бензиностанции. Самото производство на водород за тези водородни станции естествено има някакъв въглероден отпечатък, но той е незначителен в сравнение с този на ТЕЦ и т.н. при зареждането на електромобилите с батерии (като Тесла).

Изискванията към батерията при електромобилите с горивна клетка са по-ниски (за успокоение на тези, които се тревожат за запасите от литий [smile] ). Murai работи като хибрид (подобно на ширпотребните Приуси, Яриси и т.н.), но вместо ДВГ се използва чист генератор на ток – горивна клетка. С увеличаване на продажбите за тези 4-5 години се решават много бързо и техническите проблеми, напр. мрежата от водородни станции. Пробегът на новия Mirai e 650 км.

Hyundai са другите активни разработчици. Заради високите магистрални такси за дизеловите камиони в Швейцария, напр., до 2023 г. Hyundai ше внесат 1600 камиона с горивни клетки .



Публикацията е редактирана (27-01-20 20:29)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: imitev   
Дата:   27-01-20 20:35

А при производството на водород не се използва електричество от ТЕЦ и АЕЦ, вместо това използват чиста магия от Хогуортс!

Истината е, че в момента човечеството разхищава огромни количества енергия за щяло и нещяло. Като почнеш от ненужно мощните автомобили и завършиш с параноичното използване на домашните климатици и течащата вода.

И вместо да си седнем на задниците и да гледаме трезво на нещата, ние просто си заравяме главите в пясъка и чакаме да отмине бурята.

По този повод:
Срещнали се две планети съученички на сбирка на класа и едната казала:
- Ох остави се - май съм пипнала някаква цивилизация...
- Не се притеснявай, скъпа - ще ти мине от само себе си!

И те така.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   27-01-20 20:53

"А при производството на водород не се използва електричество от ТЕЦ и АЕЦ, вместо това използват чиста магия от Хогуортс!"

Разбира се, че се използва, методите са описани в интернет. Накрая са теглили чертата и се твърди, че балансът е в полза на горивните клетки (т.е., те са по-екологични, а освен това нямат проблем с пробега и времето за зареждане).

И търсенето на екологични мобилни решения няма нищо общо с разхищението на енергия от разглезеното човечество и "главите в пясъка". Проблемите са много, приоритизират се и се решават (напр. с декрети като тези на Ленин [smile] след ВОСР - в Калифорния, Швейцария и Норвегия вече са започнали да действат точно по ленински).


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: agop4o   
Дата:   27-01-20 20:58

А как стои въпроса с надежноста и безопасноста на самите резервоари за водород в колата

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: aldygreen   
Дата:   27-01-20 21:01

Хайде сега, "ненужно мощни автомобили".
Но ако максималната мощност на леките коли се ограничи на 75 к.с., примерно, вредните емисии от колите незабавно ще бъдат редуцирани поне двойно. Катастрофите също. И пак може ефективно да се пътува, без драстични забрани. Ама за пореден път ще подчертая - ТЯХ екологията не ги интересува изобщо. Тя е само благовидния повод да се раздават шутове на конкуренцията. Справка разправата с VW. Глобиха ги десетки милиарди, въпреки че поразиите, които техните коли са нанесли на екологията заради несъответствията нямат и милион евро.
[smilie7]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   27-01-20 21:17

"А как стои въпроса с надежноста и безопасноста на самите резервоари за водород в колата"

Очевидно проблемът е решен, след като от години се движат хиляди Mirai, както и хонди и хюндаи, и то в страни със строги закони (напр. Калифорния). В интернет пише доста по въпроса.

Наличието на двигател - генератор (Fuel Cell) прави електромобила по-сложен в сравнение с батериЙните електромобили (на името на изобретателя император БатериЙ [smile]). Може би затова Тесла и китайците избраха по-лесния път с електромобилите с батерии, вместо с горивни клетки. Toyota, обаче, които направиха пробив със сравнително евтините хибриди, са решили първо да предложат Mirai и др. електромобили с горивни клетки, а чак след това - батериЙни електромобили.



Публикацията е редактирана (27-01-20 22:55)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Slivenski   
Дата:   27-01-20 21:18

Търсенето на конспиративни теории във всичко е присъщо за бедните и слаби нации. Трябва да има виновен - някъде там, навън - за нашето нещастие.

[smilie21]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Slivenski   
Дата:   27-01-20 22:45

Интересно


Хем САЩ стават най-големият производител на петрол, хем петролните компании там фалират. [smilie8]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: victory13   
Дата:   27-01-20 23:01

ами то си пише [smilie18]

"... и Норвегия вече са започнали да действат точно по ленински..."

похвали се един познат норвежец, че са им направили нов голям служебен паркинг... та вече няма да си зарежда теслАта у дома, а там, докато бачка на платформата... [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: imitev   
Дата:   28-01-20 01:17


Вие сериозно ли мислите, че нашата мила родина БГ оказва някакво влияние върху планетата?

Само ще вметна, че цяла Хамерика държи 18 градуса в затворените помещения през лятото и 28 градуса в същите през зимата? Като включвам както къщите, така и офиси и фабрики, детски градини, училища, молове... Всичко свети отвсякъде, тока е евтин, горивата също. Ама не е проблем - така е прието, защото могат да си го позволят.

И проблемът е не в цифрите, а в причината - правят го защото могат да си го позволят и не им дреме. Затова и карат курници с големи двигатели - щом могат да си го позволят просто не им дреме.

А и там природата ще намери начин да им го начука - примерно в Калифорния от доста време не дават да си поливаш ливадата, че са станали като Перник с водата... Затова ги боядисват в зелено с боя - хаха по стар соц. почин :)

А корпорациите не са прости, противно на БГ очакванията, а яхват зелените вълни като печени сърфисти и се започват едни електро, водородни, графенени, ВЕИ, еко, био, веган и всички останали промивания на мозъци.

Вместо да правят примерно колите здрави, те ги правят еднодневки като ни убеждават колко малко замърсяват, само че не може да ги караш 20 години, а едва добутват до 10 екологични години. Принтерите вече са със еднократно зареждане - като свърши консуматива ги хвърляш. Телефоните си ги сменяме всяка година. Телевизорите бяха фулл хд, сега 4к, скоро 8к, после 16к - защото на всички им ТРЯБВАТ точно такива.

И това заради ненаситното око на алчното човечество, защото можем да си го позволим [smilie18]

Погледнете рекламите - или ще продават хапчета, или телефони, или кредити и даже идеи, ако си прекалено тъп, как да похарчиш кредитите, докато, разбийш ли, си караш колата.[smilie23]

Всичко с цел да станеш консуматор и да харчиш, защото може да си го позволиш, даже да не можеш да си го позволиш [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: kjey   
Дата:   28-01-20 07:50

Понеже в характеристиките на повечето електромобили пише че са въглеродно неутрални(което е абсолютна лъжа естествено), да видим как стои въпросът според доклада на Европейската агенция по околна среда от 2018 г-Въздействия върху изменението на климата.
Сравнение между електромобили (BEVs) и коли с двигател с вътрешно горене (ICEVs).


https://i.ibb.co/hFdY3YP/Climate-cars.jpg



Както се казва дотук бяхме с въглеродната неутралност.
За съжаление обаче европейските бюрократи явно не се интересуват от науката...те слушат какво им казва Грета...

Да видим какъв е енергийния микс в световен мащаб:


https://i.ibb.co/9TRs2Wn/Gpec.jpg



Само да обърна внимание на основния факт, а той е - фосилните горива (нефт, газ и въглища) заемат 80% и този дял не намалява!

Фактите са такива, другото са интерпретации, мечти и желания...[smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: CDman   
Дата:   28-01-20 08:10

Автор: aldygreen
Дата: 27-01-20 19:45
Ще го перифразирам като за автоманияци:

Бих се пробвал да ви убедя, че няма по-голам кеф от това да се качиш на КОЛА с 20 години по-млада от теб, ама квито сте женоманиаци, няма да ми повярвате...


Аз ти вярвам [smile] моята е с 40 години по-млада от мен [smilie5]

Не'а такъф кеф бро [smilie18]

Сериозно: Чудя се на тукашните промоутъри на електрички защо си мислят, че говорят на хора, които никога не са си купували и не са поддържали автомобил. [smilie8]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   28-01-20 09:53

kjey, пропускаш нещо важно - директното въздействие върху нас.
Въздухът, който дишаме в ежедневието си.
Водата, която пием се пречиства и филтрира, не се смесва с фекалните води нали?
Възмущаваме се ако някой заусти отходни води в любимия ни морски залив.
Възмущаваме се ако в храната ни има отрови и пестициди
Защото тази концентрация ни разболява.
Същото е и с директните отрови във въздуха, който дишаме. Концентрацията, която поемаме ни разболява и убива.

Въздух-Вода-Храна. Еднакво са важни. И е добре да не поемаме отровни концентрации в ежедневието.

В тоя апсект електрическите коли не те тровят , те са абсолютно чисти, за разлика от колите с горива, чиито отрови не могат да се пречистат изцяло. Да не говорим, че за производството на филтрите и катализаторите им също се отделят много отровни вещества в глобален план.
Иначе всяко промишлено производство отделя вредни вещества, то е ясно.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: ipolit   
Дата:   28-01-20 10:20

Бони, съгласен съм с всичко, което казваш.
Въпросът е в цената.
Електрическите коли са 3 пъти по-скъпи от ДВГ еквивалента си.
Безогледалните апарати са по-евтини.
Цифровите апарати бяха много по-скъпи от филмовите отначало, но даваха възможност за доста кратък период от време да имат ценово предимство, отчитайки цената на филмите и разходите по проявяване и копиране.

И при така поставен въпрос, при нашите доходи няма никаква причина (нито възможност) да си купим електрически коли. Обаче ще ни задължат. И изборът ще бъде не каква кола да имаме, а дали изобщо да имаме кола. Което може и да не е лошо, щото харчим много пари само щото искаме да имаме кола.

Аз например последните 20 години работех на 40 километра от вкъщи и билетът за автобуса беше 5,50 - това са 11 лв на ден, като до спирката имах и 2 км ходене пеш.
С колата на газ ми излизаше наполовина. И сметката беше в полза на колата.

Вече не работя там и ходя пеш на работа. За последните 6 месеца минавам средно по 100 км на месец, иначе ходим отвреме навреме на разходки по-далеч, но годишния ми пробег не виждам как ще надхвърли 2-3 хил. км.
Ама искам да имам кола, щото като ми дотрябва си я имам. Моите коли винаги са били много смотани, понеже са ми били да ходя на работа и не смятам, че трябва да си плащам и ходенето на работа. Досега съм сменил 3-4 коли по 2 000 лв.

Напоследък си поизплатих кредитите за апартаменти, гаражи, паркоместа и не знам си какво и взе да ми се върти еретичната идея да си купя една кола от магазина, защото мога. Ако продължавам така, тая кола от магазина ще ме изкара 20 години и ще е на 50 000 км.
И изведнъж почвам да се чудя дали след 5 години няма да ми забранят да си я карам.
Ей такива мислим ми тровят душата.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: imitev   
Дата:   28-01-20 10:21


С електрическите возила просто прехвърляме мръсотията на друго място - в Тецовете. При нас си е чистичко.

Пак се тровим, ама полека...

На кого е притрябвала електрическа или каквато и да е кола, която вдига от 0-100 за 3-5 секунди?

Е що за въпрос - нали можем да си го позволим [smilie18]

При теслата е ясно - ако не е яка никой няма да си я купи.

Всичко е маркетинг пичове.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: agop4o   
Дата:   28-01-20 10:22

За съжаление обаче европейските бюрократи явно не се интересуват от науката...те слушат какво им казва Грета... Те не слушат Грета.Слушат звука на мангизите.Грета им е кречеталото[smilie5][smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   28-01-20 10:37

imitev, все едно нищо не написах...
Ами дай тогава да си изливаме факалните води във вододайните зони, да си пикаем в басейните и т.н. щото иначе пак се тровим и ще умрем ама по-полека. Все тая дали на 50 или 80 , все ще умрем нали:)

Аз викам да си направим и миксерите, прахосмукачките, пералните на течни горива, голямо чудо, че ще ни пушат в къщата, така и така се тровим, а всички милиарди ел уреди харчат ток от ТЕЦ-а.
Друг е въпросът, че енергията не е само от ТЕЦ-ове но карай.

Ipolit, факт е, че са скъпи, но е и факт, че ще поевтинеят. Няма начин.
Едно време като се занимавах с внос на цифрови апарати , бях уредил сапунерки Самсунг по 50$ . Беше мислея 2001-ва. Нямаше такава цена никъде, но ставаше ясно накъде отиват нещата. DSLR-ите обаче бяха скъпи.

И сега е същото. Има много скъпи коли, но пък сапунерките яко падат, Китайците продават нови Ел. Коли за 4000$ . Скоро това ще се случи и с по-високия клас. Точно както при апаратите.
В БГ ги напускаха по 5000-6000EUR чисто нови, гледам са плъзнали по София. Един познат си е купил 12 000лв с ДДС чисто нова двуместна. Има си всички необходими екстри + гаранция 2г. Каза, че с неговия начин на много градско каране и ползване на зони, ще си я избие за 3 години на 0 .

В момента си струва да си купиш ел. кола най-вече за града и ако караш много.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   28-01-20 10:46

Ето ги сапунерките чисто нови

Едно време през 1999г си купих дигитална сапунерка за 2800лв :)
После паднаха яко, а на тея цени дойдоха ДСЛР-ите...

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: marves   
Дата:   28-01-20 11:49

boni - ти ли отмъкнА черния Chevy Volt-ажор за 20к, на който бях и аз мераклия... [smilie8]

Да споделя и аз мнение по темата, проучвах в детайли вариантите за преработка на пушлякомобил в електромобил, сложната част е единствено узаконяването в КАТ.
Купих си акумулатори от Tesla S P85, но трябваше да майсторя BMS (или да купувам прескъпи готови изпълнения), иначе риска от взривен пожар не е малък (виждали сме и изгоряли теслИ по интернет), а пламъка не може да се гаси, веднъж избила батерия....
Има фирми (най-близката в Румъния), които продават цели готови китове за пеправяне, включително и изготвяне на планки за присъединяване на ел.мотор към скоростната кутия.
Скъпо удоволствие е, особено ако решиш да инсталираш климатик (трябва нов ел.компресор и познания в областта за конфигуриране)... та един втора ръка Волт-ажор излиза по-добре, дори без да смятаме труда...
Chevrolet Volt / Opel Ampera са супер готини колички, кеф ти само ток, кеф ти бръмчете с вградения 1.4 генератор (само че той не форсира като двигател, вързан към колела/скорости, ами си работи в оптимални за него обороти и само зарежда акумулатора). Само да се внимава със състоянието на батерията, че замине ли - хвърлил си пари на вятъра. Обстоен тест за остатъчен капацитет + голям товар (до пределите на вградените защити) преди покупка.

Придобих и опит с фотоволтаични инсталации, няма проблем да се изгради такава за зареждане на автомобила (а остатъка да се черпи по ел.мрежата вкъщи), избива се за 3-4 години, ако си я монтираш сам. Само трябва подходяща локация и достатъчно място за панелите.

Аз съм твърдо ЗА всичко да се електрифицира, за момента токът ще се произвежда масово от ТЕЦ-ове, но световно нещата преминават към възобновяемите източници.
Проблема към момента е скъпото съхранение на ел.енергия, големите мозъци в момента са врегнати да работят върху нови технологии за акумулатори, защото настоящите са реално много стари и от години не са били проучвани нови (за масова употреба).
Аз бих се спрял на LiFePo4 към момента, по съображения за безопасност, макар да не са на "върха на веригата" по отношение ампер-час/кг (което е доста важен параметър за електромобил и Tesla са лидерите към момента по това отношение). Реално може човек и сам да си сглоби акумулатор с 18650 батерийки (Tesla S всъщност ползва такива на Panasonic, като са обвити с медна водопроводна шина за водно охлаждане), но е за ентусиасти.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   28-01-20 12:00

marves, не гледах го и го пробвах, но не ми хареса. Беше занемарен, доста очукан отдолу, светеше му чек енжина за двигателя, кожата на шофьорската седалка беше позаминала и т.н.
Намерих една много запазена Ампера на подобна цена и без забележки. Батерията е като нова.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   28-01-20 15:56

Slivenski: “boni, няма смисъл. Повечето просто държат контра. Ако им подариш по една Тесла, ще си я карат с кеф и ще разправят колко е готино да се возиш на електрокар.”

Ако приоритетът ти е да си “на сметка”, нищо не може да те убеди да избереш нещо различно от масовите евтини пушилки, които се движат по нашите улици. Нито графики, нито данни, нито някакви отпечатъци, още повече “въглеродни”. Знам и обратни случаи, но причините за “превключването” винаги са били тъжни.

Има и нещо фотографско в темата. Пушилките и боклуците не винаги създават приятен оптичен ефект за пейзажистите, не всички стрийт фотографи са оборудвани с противогази и т.н.[smile]

Графиките и данните от всяка посока на аргументиране са доста интересни, въпреки че ако се поровим в темите ще видим, че всички проценти и данни могат да бъдат намерени в интернет и във варианти със съвсем други стойности. Основания да си оправдаем отношенето “нищо не зависи от мен” или “те ще ми кажат с какъв автомобил да ръся лайна” бол – империалисти, вкл. руски, глобалисти, вегани, използваното от корпорации опасно оръжие с лесно за запомняне име Грета и т.н. Съмнението в нещата (напр. ел-мобилите), които пречат на келепира, би трябвало да е нещо полезно, защото е част от инстикта за съхранение на индивида [smile] . А и ако дишаме два пъти по-рядко, боклуците във въздуха на кръстовищата ще ни тровят по-малко и пак ще сме "на сметка".

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: aldygreen   
Дата:   28-01-20 18:34

@boni "...Аз викам да си направим и миксерите, прахосмукачките, пералните на течни горива, голямо чудо, че ще ни пушат в къщата..."

За къщата вече се разбрахме, че газта е почти еквивалентна на електриката. Газификация му викат. Това не се отнася до нафтата. Дори и в най-добрия дизел нафтата си остава "мръсно гориво". Излей го върху панталона си и сам ще видиш.
Иначе, като чета някои постове и се сещам, че хора, които нямат пари за последен модел "нещо си", най-добре е и да не раждат деца. Щото в днешно време да се отглеждат малки деца без автомобил, който не може да вдига 100 км/ч за поне 4.5 сек, не си струва. Хич. Че и без какъвто и да било автомобил, също...

[smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   28-01-20 18:48

Aldygreen, защо ? Аз показах по-горе, има всякакви варианти от малки и евтини градски до по-скъпи. И въпросът е, че ще има все повече, а цената ще пада. Лесно се правят:)
Иначе не се сещам да има миксери, перални, прахосмукачки с вътрешно горене на газ...

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2 ..  10  11  12  13 ..  20 ..  28  29     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »