Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2 ..  6  7  8 ..  10 ..  20 ..  28  29     всички  напред  последна
 Re: електрически коли
Автор: victory13   
Дата:   09-01-20 22:09

ами както казах, за мен това е по-малкия проблем, става дума за батерията... от къде ще се намерят обаче всички жици и кабели и намотки на мотори и генератори... и то при положение че за търсенето на метални полезни изкопаеми се инвестират 35 пъти по-малко пари, отколкото за фосилни [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   09-01-20 22:41

от къде ще се намерят обаче всички жици и кабели и намотки на мотори и генератори...

Буквално се шегуваш с тоя въпрос, няма начин да е иначе.
Всичко около нас е електромотори - Във всички конвенционални коли има поне два - стартер и алтернатор, след това като почнеш - перални, климатици, всякакви вентилатори от огромни до миниатюрни в компютрите, електрически косачки, прахосмукачки, калорифери, всякакви ръчни машини от стругове до дрелки, промишлени машини, трамваи, тролеи, влакове, хиляди видове генератори, играчки, и т.н. не мога да изброя даже. И всички метали за намотки и т.н са 100% рециклируеми.



Публикацията е редактирана (09-01-20 22:43)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: victory13   
Дата:   09-01-20 23:16

в случая май ти се шегуваш [smilie11]

дал съм линк, там са посочену нуждите, какво има, и какво трябва да стане... в момента, с наличните материали, идеята е неосъществима в разумен за нас срок... за да се осъществи в следващите 50 години няма да е достатъчно да се гласува от политиците, а ще трябва да се увеличи световното производство на мед 4 пъти...
в момента цената не мърда, никой не търси, и никой няма интерес да влага в търсене...
ако мислиш че с перални и играчки от боклука ще електрифицираш цялото автомобилостроене, трябва наистина да се шегуваш...

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   09-01-20 23:32

Не бе човек, това не е сериозно просто. Какви перални и играчки, то цялата промишленост , сериозни машини и какво ли още не е ел двигатели . И пак да подчертая ако си пропуснал - 100% рециклируеми.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: victory13   
Дата:   09-01-20 23:36

демек да скрапираме цялата промишленост за да си направим ел коли [smilie11] ...

наистина не е сериозно вече, успех на всички [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   09-01-20 23:48

Глупости, да скрапираме цялата промишленост.... Обяснявам ти, че всичко около нас е ел мотори и те са изцяло рециклируеми. До сега никой гък не е казал за тях , как пък нямаше проблем.
Иначе само от скрапирането на милиони стари конвенционални автомобили си нямаш идея колко може да се докара.
Да не би металите в конвенционалните коли, техните кабели, алтернатори, стартери и т.н. да се правят от въздуха та изведнъж точно медта за намотките на ел колите стана проблем?
В една ел. кола има само един електродвигател, наистина е мощен, но няма алтернатор, няма стартер, няма катализатор с цялото му менделеева таблица, няма скоростна кутия и двигател с хиляди части, няма радиатор и още много други неща.



Публикацията е редактирана (09-01-20 23:56)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   10-01-20 10:29

На планетата има достатъчно метали. В момента се добиват толкова, колкото са нужни. Ако са нужни повече ще се добиват повече. Но дали ще са нужни? Рециклирането е по-изгодно от добиването и затова има такъв сериозен бизнес покрай него. Заводите за стомана работят предимно със скрап като входна суровина. Оловните акумулатори в по-големия си процент ползват вторично събрано от стари акумулатори олово. Хич не я мислете индустрията - тя се е оправяла в много по-сложни ситуации.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Kalimas   
Дата:   11-01-20 15:41

Не ѝ се бойте на топлата вода, вече е открита и помислена.
Сегашните коли са с около 2км/40-50кг жици, теслата е 1,5км, а за тесла Y се говори за 100метра. Та все ще останат суровини за електромотори.
Освен това, ако решат проблема с батериите за колите, няма да пречи да се съхранява по-евтино и по-лесно енергията от възобновяемите източници.
Търсят се и алтернативи на урана и ядрената енергия - синтез на ториум, студен синтез и т.н.
Може и да ги видим след 20-50г., може и по-късно (след нас да се появят), ама се работи по въпроса.


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: kjey   
Дата:   11-01-20 16:58

Благодаря за вниманието което ми оказвате, и ми отговаряте конкретно по някои точки, ще ми е интересно обаче да чуя мнението ви и по тази точка.

6.Отново казвам, т.н нови играчи на електромобили трябва да се докажат през пазара, а не през регулаторни и рестриктивни мерки.
До 1989г в БГ се караха Жигулита, Лади и Москвичи...ама не защото са били нашият свободен избор, а защото ни бяха избора по принуда.
И толкова много ги харесвахме, че чакахме по 20 години ред за кола.
Това нарушава основни права и свободи, а именно - Правото на свободния, личен избор!


Бони написа:...........

" Да пикаеш в басейна и извън него е едно и също, защото накрая всичко отива на едно място"

Гоемият град е басейн. И когато се движиш по улиците му , гълташ пикнята от ауспуха, което те трови директно. Днес пресичах пеша кръстовището на Тодор Александров и Хр. Ботев около 17.30 ч. Не се дишаше просто от пикня от ауспусите. Тъкмо излизаха деца от училищет на ъгъла. Трагично е.


Само да ви попитам, дали придобихте някаква представа на това кръстовище колко от автомобилите които бълваха пикня от аспусите си бяха с Евро6 или поне с Евро5?
Надали са били повече от 5% взети заедно, другото са 18-20 годишни барутници със свалени катализатори, бълващи пушеци и дим.
Аз карам МАЗДА CX-5 2.2 AWD SKYACTIV 2013г Дизел с Евро 6.Вече е на близо 7г и 155000км, другата седмица се разделям с нея.
При последния преглед попитах човека с газанализатора - как е?
Ами супер е, няма димност, няма сажди, всичко и е в норма.
Аспусите ми са абсолютно чисти, няма следи от нищо по тях.

Това че в БГ дълги години нямаше контрол(и продължава да няма), на това какви коли се внасят, отговарят ли на някакви екологични норми, в пунктовете за преглед правят ли се реални диагностики с газанализаторите или срещу 50лв колата ти може да мине преглед без да е ходила в сервиза, не е проблем на технологията, а на закъсняли държавнически решения, и на корупция.
Наскоро четох че Албания забранява вноса на автомобили по-стари от 8 години!?!.Кога ли ще ги стигнем албанците.

Понеже примера ви с пикаенето в басейна ми хареса много[smilie5], и аз да ви дам един подобен, защото той реално може да се случи.
Може да получи така че да изхвърлим бебето с мръсната вода от легена.
Слагането под един знаменател на всички автомобили е точно това.

Освен това дори ако ще в София от утре всички да са с електрички, и печките продължават да горят дърва, въглища, дървесни плоскости(с канцерогенни лепила в тях), пласмаси и гуми положението няма да се подобри много.

Така е. Но при определен пробег, нещата се изравняват.
Ще стават все по-евтини, защото са лесни за производство и много фирми ще произвеждат.


Бъдещето на електромобила аз го виждам като градска кола.Кола която се използва на къси разтояния, малка и условно незамърсяваща(не директно)в града.Оставаме настрана как се произвеждат батериите, и с каква енергия ги зареждаме.
Цената на този автомобил би трябвало да не бъде повече от 15-20000лв.
И тогава нещата ще си дойдат по местата, но при сегашните цени не се сещам какъв пробег трябва да направиш че да си избиеш инвестицията.
С нетърпение очаквам това да се случи
Мой приятел миналата година си купи BMW i3s, с новата батерия, с бързото зарядно и всички възможни екстри - 107000лв
Той живее в покрайнините на Варна и колата основно се използва от жена му, която води децата на училище, на уроци, на пазар в града и т.н.
И както споменахме по-горе колата не е нищо особенно, прилича на куфар, пък бил той и луксозен..[smile].
Какво се случва обаче когато приятелят ми иска да отиде на ски в Банско със семейството си.Ами това се сещате че с електричката няма как да стане.
Но пък струва 107000лв
Е за този случай приятелят ми разполага с Порше Каен Турбо, с който горепосочените проблеми са решени...[smilie5]

Имаш предвид в БГ ли? Защото примерно в Будапеща само за една година покриха целия град със зарядни стнции. Повечето безплатни. В БГ върви по-бавно , да.

Под инвестиции в инфраструктурата разбирам на всяка извън градска бензиностанция да има по 7-8 бързи зарядни станции, щото иначе като се наредят 10тина Тесли, последните ще трябва да чакат по 5-6 часа минимум.., и да, не очаквайте цена като от енергото там.Това е доста по-трудно и скъпо занимание от това да направиш зарядни станции в един град.
И да ви кажа не видях толкова електрически автомобили че да ми направят впечатление нито в Будапеща, нито в Барселона, нито в Милано, да не изброявам още...Сигурно сте видяли графиката която качих за Германия - мисля че е много показателна за предпочитанията на хората.
За "повечето са безплатни" мисля че обясних до кога ще бъде това...[smilie3].
И последно - нещата се променят. И ще се променят доста бързо. Само ще го усетиш:)

Безпорно е така, но предпочитам нещата да са еволюционни, а не революционни, и те трябва да се докажат през пазара, а не през регулаторни и рестриктивни мерки.
Защото като чуя за революции се сещам за Великата Октомврийска Революция и за диктата на пролетариата...и всички знаем как завърши това...

Скоро графенови батерии и чао на петрола....

Аз съм на 53г, и вие ми изглеждате младо момче[smilie5], искате ли да се обзаложим че след 10 години потреблението на петрол в световен мащаб ще е по-високо от днес, независимо от това какви батерии са изобретени...
[beer]



Публикацията е редактирана (11-01-20 21:56)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: agop4o   
Дата:   11-01-20 18:10

kjey [smilie24] [smilie24]
.Отново казвам, т.н нови играчи на електромобили трябва да се докажат през пазара, а не през регулаторни и рестриктивни мерки. -Франсетата ще съборят държавата че искат да им намалят пенсиите та не виждам как ще се съгласят да купят два пъти по скъп автомобил щото някои в ЕС решили че трябва да се сменят колите с електрички.Ама ще видим.По скоро някои след нас[smilie5] [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   11-01-20 20:12

kjey:

“...потребителите не искат да карат такива коли все още ... искат да карат SUV...поне в Германия е така...”

И при нас 80-те процента мечтаят точно за SUV, макар че малко от тях действително имат нужда от такъв автомобил [smile] .

Всъщност SUV и електромобил не са взаимно изключващи се неща. Имам предвид масовите паркетни (градски/магистрални) SUV-ове, а не истинските офроуд машини. Ето например този плъгин хибриден SUV се продаваше сравнително добре: Outlander PHEV . Дори батерията под купето прави този висок автомобил по-стабилен в завоите. Има и други по-продавани модели.

За малък пазар като България офроудните SUV-ове може би действително са незаменими заради нашите пътища и липсата на пътища, но в голямата Европа и крайбрежията на САЩ се ползват предимно паркетни SUV-ове, а и там заради голямата гъстота на населените места понятията “градски” и “извънградски” условия на шофиране са доста по-различни от нашите, поне по отношение на замърсяването.

Според мен не е задължително да сравняваме емисиите от автомобилите и замърсяването от отоплението (печките и др.). Това са два съвсем различни големи проблема и фактът, че единият проблем е по-сериозен през зимата в българските условия не означава, че проблемът с автомобилните емисии може да се пренебрегне. И през лятото в градовете вони на дизел.


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Slivenski   
Дата:   11-01-20 22:33

Българинът вечно се оплаква, защото никъде не е ходил и нищо не е видял.

Ако видите пътищата в Англия, българските ще ви се сторят като германските. Това важи и за магистралите. Ама е яко да се оплакваме принципно де! Показва ангажираност към социалните проблеми.

[smilie5] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: nyamago   
Дата:   11-01-20 23:58

> Ако видите пътищата в Англия, българските ще ви се сторят като германските...

Ами гледам ги вече 20 години. Не ми се е повреждало нищо по колите от дупки или проблеми в настилките, нито са ми чупили стъклото камъни, хвърлени от гуми пред мене (а у нас чувам, че все още се случва).

Вярно е, че британските пътища (и цялостна транспортна инфраструктура) са назад от континентална Европа, но не е сериозно да се правят такива генерализации (нито за техните, нито за нашите).

А днешните английски пътища (особено от година-две насам), който не ги е виждал достатъчно - много напомнят нашенските каквито съм ги оставил навремето. Да парафразирам стар нашенски лаф: 'търсят дипломата на Премиера' [smilie5] . Повсеместни и безкрайни изкопни и строителни работи - започвам конспиративно да подозирам гениален план да се стимулира зациклящата икономика като някой хвърля невероятни инвестиции в транспортни и инфраструктурни проекти. Дано се почувства по-скоро от пътуващите (ама надали - има сериозни научни доводи, че подобряването на пътищата води задължително до тяхното още по-голямо претоварване [smilie2])
- - -

И по темата: на електрическите коли (ако не са Тесла) не им 'пише на челото', че са такива и нямам впечатление много ли са, но домочадието се интересува повече и казват, че са наводнили. Свидетел съм, че зарядните пунктове напоследък почти се изравниха по присъствие с бензиностанциите, значи има и коли. Иначе и аз не обичам да ми ги налагат със закон и насочено дуло, но по собствена воля не съм далече от идеята и аз да ги опитам [smilie3]

[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   12-01-20 02:17

"искате ли да се обзаложим че след 10 години потреблението на петрол в световен мащаб ще е по-високо от днес, независимо от това какви батерии са изобретени..."

Въпросът не е дали потреблението на петрол ще е по-високо, а дали този петрол ще се потребява за гориво. Петролът е суровина за химическата промишленост.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: kjey   
Дата:   12-01-20 10:22

petervassilev написа:

> kjey:
>
> “...потребителите не искат да
> карат такива коли все още ... искат
> да карат SUV...поне в Германия е
> така...”

>
> И при нас 80-те процента мечтаят
> точно за SUV, макар че малко от тях
> действително имат нужда от такъв
> автомобил [smile] .
>
> Всъщност SUV и електромобил не са
> взаимно изключващи се неща. Имам
> предвид масовите паркетни
> (градски/магистрални) SUV-ове, а не
> истинските офроуд машини. Ето
> например този плъгин хибриден SUV
> се продаваше сравнително добре:
>
> Outlander PHEV . Дори батерията под
> купето прави този висок автомобил
> по-стабилен в завоите. Има и други
> по-продавани модели.
>
> За малък пазар като България
> офроудните SUV-ове може би
> действително са незаменими заради
> нашите пътища и липсата на пътища,
> но в голямата Европа и
> крайбрежията на САЩ се ползват
> предимно паркетни SUV-ове, а и там
> заради голямата гъстота на
> населените места понятията
> “градски” и “извънградски”
> условия на шофиране са доста
> по-различни от нашите, поне по
> отношение на замърсяването.
>
> Според мен не е задължително да
> сравняваме емисиите от
> автомобилите и замърсяването от
> отоплението (печките и др.). Това са
> два съвсем различни големи
> проблема и фактът, че единият
> проблем е по-сериозен през зимата
> в българските условия не означава,
> че проблемът с автомобилните
> емисии може да се пренебрегне. И
> през лятото в градовете вони на
> дизел.
>
Аз карам SUV от 7 години, и следващата ми кола отново ще е SUV, пък бил той и магистрален[smile].
Предимствата му за нашите пътища са безпорни - по-здраво окачване, висок клирънс, по-високопрофилни гуми и т.н.Това донякъде елиминира "екстрите " на пътищата у нас[smilie5].
Освен това като правило колата е по-голяма, с повече място за багаж, абе идеалната семейна кола[smilie24]

За мен нормалния преход би бил този - плъгин хибриди, които в града да караш изцяло на електричество, а навън на смесен цикъл или когато трябва изцяло с наличния ДВГ.И така след години, когато имаш технологията необходима за задвижване изцяло на електричество(основно за батерията става въпрос), с нормален пробег, с време за зареждане съизмеримо със зареждането на един резорвар бензин например - 5/10 минути с плащането, то тогава може да се премине основно на електрически автомобили(пак не казвам изцяло).

Не сравнявам емисиите от автомобилите с печките за твърдо гориво, просто дадох пример, че фокусирането върху единия замърсител няма като с магическа пръчица да премахне другия.
И освен това че не е редно да даваме за пример БГ, където автомобилите с Евро6 например са не повече от 2-3% от общия брой които се движат по пътищата.Сигурно всички се сещат че в Германия например това не е така.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   12-01-20 11:54

Навремето, в едно интервю Хенри Форд казал приблизително следното:
“ Ако трябваше да питам хората и да се събразя с тяхното мнение, нямаше да направя кола, а по-бърз кон.”
Светът принадлежи на мечтателите, не на песимистите или хейтърите!
[smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   12-01-20 12:18

kjey, съгласен съм с това, така и съм направил :

За мен нормалния преход би бил този - плъгин хибриди, които в града да караш изцяло на електричество, а навън на смесен цикъл или когато трябва изцяло с наличния ДВГ.И така след години, когато имаш технологията необходима за задвижване изцяло на електричество(основно за батерията става въпрос), с нормален пробег, с време за зареждане съизмеримо със зареждането на един резорвар бензин например - 5/10 минути с плащането, то тогава може да се премине основно на електрически автомобили(пак не казвам изцяло).

Колкото до Маздата ти, тя ако е 2013 г не може да е Евро 6, защото Евро 6 влезе от 2014, но това няма значение. Това, че няма димност и сажди нищо не значи, защото има Азотен Диоксид, който е дори по-опасен, наричат го невидиият убиец и дори е повече при новите дизелови модели.
NO2

Загретият въздух в двигателя произвежда азотни оксиди (NOₓ), които включват токсичния азотен диоксид (NO₂). В бензинов автомобил те могат да бъдат почистени с трипосочен каталитичен преобразувател, и така бензиновият автомобил излъчва средно около 30% по-малко NOₓ от дизеловия автомобил.

Филтрите на дизеловия автомобил могат да намалят емисиите на ФПЧ с повече от 90%, но те изискват добри условия на работа и редовна поддръжка. Те обаче могат да произвеждат и повече азотен диоксид, което прави дизела един от основните източници на този токсичен газ.

Дизеловите двигатели работят при по-висока температура и налягане от бензиновите. Тези условия усилват производството на азотни окиси. Количеството зависи от обема и продължителността на най-горещата част на пламъка в двигателя.


Иначе, мерси че ме определи като "младеж", но съм на 50:) Колите са ми хоби, сменил съм около 25 . Към момента имам колекция от ретро модели , както и по-модерни[beer] Скоро си взех плъг-ин хибрид или както я водят електрическа с удължен пробег - изцяло на ток в града и на ДВГ-генератор извън.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Slivenski   
Дата:   12-01-20 12:24

Автор: nyamago
Дата: 11-01-20 23:58

Ами гледам ги вече 20 години. Не ми се е повреждало нищо по колите от дупки или проблеми в настилките, нито са ми чупили стъклото камъни, хвърлени от гуми пред мене (а у нас чувам, че все още се случва).

----------------------------------------------------------

На мен точно камък от колата пред мен ми строши стъклото на М11. Пак там за малко да се блъсна една нощ в гума, изпаднала от някакво лори. Самата М11 е дупка до дупка и кръпка до кръпка. А на М25 може да си оставиш зъбите. Селските пътища са толкова тесни, че имам чувството, че ще се сблъскаме с всяка кола, с кояо се разминавам, особено ако е по-голяма. Това са английските пътища.


А по темата, ако имах толкова пари, без да се замисля щях да си купя БМВ i8. Тази кола адски ме кефи! [smilie5]

[beer]



Публикацията е редактирана (12-01-20 12:59)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   12-01-20 12:52

Единствено ще ми липсва звукът от осемцилиндров двигател, когато дойде времето на масовите електрически двг.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   12-01-20 13:20

"Единствено ще ми липсва звукът от осемцилиндров двигател, когато дойде времето на масовите електрически двг. " [smile]

Ето, например . Вероятно може да се създаде и симулатор на звука на Трабант.

В двора винаги има дузина котета и някой трябва да ги разгонва при безшумни маневри в ел. режим.[smile]

Ако си поставим за цел да търсим недостатъци в електромобилите, винаги ще намираме по нещо недоизкусурено. Но това е сравнително несложна техника, не са луноходи и мозъчни имплантации, технологиите решават успешно много по-сложни проблеми.



Публикацията е редактирана (12-01-20 13:22)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   12-01-20 13:30

Може да се симулира, от време на време ходя да карам електрически карт, може да имитира звук от болид на F1. Яко е. Но си личи, че е “дигитално”. :)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   12-01-20 13:31

Като при цифровите апарати - безшумни ел. затвори , но на хората им липсвал звука от затвора, та сложиха симулатори на различни видове звук, даже и на превъртане на филм:)
Преди около 17-18 години бяха същите дискусии, всичко мина:)



Публикацията е редактирана (12-01-20 13:32)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   12-01-20 13:37

Аз съм фен на електрическите коли. Фен съм въобще на всякакви автомобили, също съм сменил много и в момента имам четири. Колите са сред 5-те най-значими неща в живота ми. Скоро се замислих, каква тишина ще бъде в градовете, когато всички коли ще бъдат безшумни. Нашето поколение никога не е живяло в такава тишина. :)
Моторният звук е нерязделна част от ежедневието ни, ще бъде интересно да се наблюдава този преход във всичките му аспекти.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Slivenski   
Дата:   12-01-20 13:38

При автомобилите не е като при камерите. Камерата предпочитам да не издава никакви звуци. Но напълно безшумният автомобил не е безопасен за пешеходците според мен. А и не само според мен явно, защото скоро четох, че на новите електрически автобуси в Лондон слагат някакви устройства, които да издават шум. Толкова били тихи, че може пешеходците да не ги чуят и да се стигне до инцидент.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   12-01-20 13:50

Обсъждаме пробега, цената на електромобилите, дали са ни “на сметка” и т.н. Но винаги има и субективен фактор и той понякога е по-важен.

Възможно е да дойде момент, в който се замисляш за ЛиГ (_Айна и _Овна), които оставяш зад себе си. Преди 30-на години видях лапина, която се криеше до пластмасов боклук на дъното с подобна на нейната окраска и оттогава осъзнах, че всеки от нас оставя ЛиГ след себе си, напр. през ауспуха. И може да почисти и ограничи ЛиГ по много начини, дори и с избора на ДВГ с Евро 5/6, или да премине на ел. не с “насочено дуло, но по собствена воля” (като nyamago), ако това му стане приоритет, а не "сметката".



Публикацията е редактирана (12-01-20 14:21)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2 ..  6  7  8 ..  10 ..  20 ..  28  29     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »