Автор: kjey
Дата: 11-01-20 16:58
Благодаря за вниманието което ми оказвате, и ми отговаряте конкретно по някои точки, ще ми е интересно обаче да чуя мнението ви и по тази точка.
6.Отново казвам, т.н нови играчи на електромобили трябва да се докажат през пазара, а не през регулаторни и рестриктивни мерки.
До 1989г в БГ се караха Жигулита, Лади и Москвичи...ама не защото са били нашият свободен избор, а защото ни бяха избора по принуда.
И толкова много ги харесвахме, че чакахме по 20 години ред за кола.
Това нарушава основни права и свободи, а именно - Правото на свободния, личен избор!
Бони написа:...........
" Да пикаеш в басейна и извън него е едно и също, защото накрая всичко отива на едно място"
Гоемият град е басейн. И когато се движиш по улиците му , гълташ пикнята от ауспуха, което те трови директно. Днес пресичах пеша кръстовището на Тодор Александров и Хр. Ботев около 17.30 ч. Не се дишаше просто от пикня от ауспусите. Тъкмо излизаха деца от училищет на ъгъла. Трагично е.
Само да ви попитам, дали придобихте някаква представа на това кръстовище колко от автомобилите които бълваха пикня от аспусите си бяха с Евро6 или поне с Евро5?
Надали са били повече от 5% взети заедно, другото са 18-20 годишни барутници със свалени катализатори, бълващи пушеци и дим.
Аз карам МАЗДА CX-5 2.2 AWD SKYACTIV 2013г Дизел с Евро 6.Вече е на близо 7г и 155000км, другата седмица се разделям с нея.
При последния преглед попитах човека с газанализатора - как е?
Ами супер е, няма димност, няма сажди, всичко и е в норма.
Аспусите ми са абсолютно чисти, няма следи от нищо по тях.
Това че в БГ дълги години нямаше контрол(и продължава да няма), на това какви коли се внасят, отговарят ли на някакви екологични норми, в пунктовете за преглед правят ли се реални диагностики с газанализаторите или срещу 50лв колата ти може да мине преглед без да е ходила в сервиза, не е проблем на технологията, а на закъсняли държавнически решения, и на корупция.
Наскоро четох че Албания забранява вноса на автомобили по-стари от 8 години!?!.Кога ли ще ги стигнем албанците.
Понеже примера ви с пикаенето в басейна ми хареса много, и аз да ви дам един подобен, защото той реално може да се случи.
Може да получи така че да изхвърлим бебето с мръсната вода от легена.
Слагането под един знаменател на всички автомобили е точно това.
Освен това дори ако ще в София от утре всички да са с електрички, и печките продължават да горят дърва, въглища, дървесни плоскости(с канцерогенни лепила в тях), пласмаси и гуми положението няма да се подобри много.
Така е. Но при определен пробег, нещата се изравняват.
Ще стават все по-евтини, защото са лесни за производство и много фирми ще произвеждат.
Бъдещето на електромобила аз го виждам като градска кола.Кола която се използва на къси разтояния, малка и условно незамърсяваща(не директно)в града.Оставаме настрана как се произвеждат батериите, и с каква енергия ги зареждаме.
Цената на този автомобил би трябвало да не бъде повече от 15-20000лв.
И тогава нещата ще си дойдат по местата, но при сегашните цени не се сещам какъв пробег трябва да направиш че да си избиеш инвестицията.
С нетърпение очаквам това да се случи
Мой приятел миналата година си купи BMW i3s, с новата батерия, с бързото зарядно и всички възможни екстри - 107000лв
Той живее в покрайнините на Варна и колата основно се използва от жена му, която води децата на училище, на уроци, на пазар в града и т.н.
И както споменахме по-горе колата не е нищо особенно, прилича на куфар, пък бил той и луксозен...
Какво се случва обаче когато приятелят ми иска да отиде на ски в Банско със семейството си.Ами това се сещате че с електричката няма как да стане.
Но пък струва 107000лв
Е за този случай приятелят ми разполага с Порше Каен Турбо, с който горепосочените проблеми са решени...
Имаш предвид в БГ ли? Защото примерно в Будапеща само за една година покриха целия град със зарядни стнции. Повечето безплатни. В БГ върви по-бавно , да.
Под инвестиции в инфраструктурата разбирам на всяка извън градска бензиностанция да има по 7-8 бързи зарядни станции, щото иначе като се наредят 10тина Тесли, последните ще трябва да чакат по 5-6 часа минимум.., и да, не очаквайте цена като от енергото там.Това е доста по-трудно и скъпо занимание от това да направиш зарядни станции в един град.
И да ви кажа не видях толкова електрически автомобили че да ми направят впечатление нито в Будапеща, нито в Барселона, нито в Милано, да не изброявам още...Сигурно сте видяли графиката която качих за Германия - мисля че е много показателна за предпочитанията на хората.
За "повечето са безплатни" мисля че обясних до кога ще бъде това....
И последно - нещата се променят. И ще се променят доста бързо. Само ще го усетиш:)
Безпорно е така, но предпочитам нещата да са еволюционни, а не революционни, и те трябва да се докажат през пазара, а не през регулаторни и рестриктивни мерки.
Защото като чуя за революции се сещам за Великата Октомврийска Революция и за диктата на пролетариата...и всички знаем как завърши това...
Скоро графенови батерии и чао на петрола....
Аз съм на 53г, и вие ми изглеждате младо момче, искате ли да се обзаложим че след 10 години потреблението на петрол в световен мащаб ще е по-високо от днес, независимо от това какви батерии са изобретени...
Публикацията е редактирана (11-01-20 21:56)
|
|