Автор: kjey
Дата: 12-01-20 16:14
Boni написа:
> kjey, съгласен съм с това, така и съм
> направил :
>
> За мен нормалния преход би бил
> този - плъгин хибриди, които в
> града да караш изцяло на
> електричество, а навън на смесен
> цикъл или когато трябва изцяло с
> наличния ДВГ.И така след години,
> когато имаш технологията
> необходима за задвижване изцяло
> на електричество(основно за
> батерията става въпрос), с
> нормален пробег, с време за
> зареждане съизмеримо със
> зареждането на един резорвар
> бензин например - 5/10 минути с
> плащането, то тогава може да се
> премине основно на електрически
> автомобили(пак не казвам
> изцяло).>
Колкото до Маздата ти, тя ако е 2013 г
> не може да е Евро 6, защото Евро 6
> влезе от 2014, но това няма значение.
> Това, че няма димност и сажди нищо
> не значи, защото има Азотен
> Диоксид, който е дори по-опасен,
> наричат го невидиият убиец и дори
> е повече при новите дизелови
> модели.
>
>
> Загретият въздух в двигателя
> произвежда азотни оксиди (NOₓ),
> които включват токсичния азотен
> диоксид (NO₂). В бензинов автомобил
> те могат да бъдат почистени с
> трипосочен каталитичен
> преобразувател, и така
> бензиновият автомобил излъчва
> средно около 30% по-малко NOₓ от
> дизеловия автомобил.
>
> Филтрите на дизеловия автомобил
> могат да намалят емисиите на ФПЧ с
> повече от 90%, но те изискват добри
> условия на работа и редовна
> поддръжка. Те обаче могат да
> произвеждат и повече азотен
> диоксид, което прави дизела един
> от основните източници на този
> токсичен газ.
>
> Дизеловите двигатели работят при
> по-висока температура и налягане
> от бензиновите. Тези условия
> усилват производството на азотни
> окиси. Количеството зависи от
> обема и продължителността на
> най-горещата част на пламъка в
> двигателя.
>
>
> Иначе, мерси че ме определи като
> "младеж", но съм на 50:) Колите са ми
> хоби, сменил съм около 25 . Към
> момента имам колекция от ретро
> модели , както и по-модерни
> Скоро си взех плъг-ин хибрид или
> както я водят електрическа с
> удължен пробег - изцяло на ток в
> града и на ДВГ-генератор извън.
Малко отзад напред почвам, но точния израз беше...
Аз съм на 53г, и вие ми изглеждате младо момче...
Но да не забравяме че 50 са новите 30, така че продължаваме напред
Колкото до Маздата ти, тя ако е 2013 г не може да е Евро 6, защото Евро 6 влезе от 2014, но това няма значение.
Като съм написал че е Евро6, то значи е така....Моята е автоматик, но това няма значение за емисиите.
https://i.ibb.co/Qjxt9Q6/mazda.jpg
Така че не подценявайте японците
Дизеловите двигатели работят при по-висока температура и налягане от бензиновите.
Това е така и не точно..
Двигателят в колата ми е първото поколение на Skyactiv.
Степента му на сгъстяване е 14:1, точно толкова колкото е на бензиновата версия на Skyactiv - също 14:1.
Какво означава това:
Unique Technology
The Skyactiv-D is the first low compression diesel in a production car, having a significantly lower compression in the first generation of 14:1 rather than higher compression ratios of 16:1 and higher. Numerous university studies have investigated the benefits of low compression diesel for decades, with the major benefit noted in single cylinder university tests of being a drastic reduction in NOx emissions, while also reducing particulate matter and combustion noise.These studies all concluded that while there were noticeable reductions in emissions, this came at the expense of difficult cold starts. Mazda resolved this in the Skyactitv-D by using piezoelectric fuel injectors with multiple nozzles that changes the pattern depending on operating conditions. Furthermore, exhaust valves are left slightly open as the engine starts causing exhaust gases to be sucked into the cylinders helping the engine to warm up quickly.
Няма нужда да го превеждам, но искам да ви обърна внимание на следното:
...драстично намаляване на NOx емисиите, при редуциране на праховите частици и шума от изгарянето
Така че както казва един мой любим герой..."Совите не са това което са"
Тази година Мазда пускат SkyActiv-X на Мазда 3.Това е поредната им иновация, съчетаваща предимствата на Дизелов двигател(висок въртящ момент), но работещ със бензин, с 20-30% по-нисък разход.
Според японците технологията на ДВГ не е достигнала своя технологичен връх, и те са решени да продължават с развитието му.
Мисля че добра дискусия направихме все пак...
Публикацията е редактирана (12-01-20 16:28)
|
|