Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5 ..  10 ..  20 ..  28  29     всички  напред  последна
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   07-01-20 11:56

lamerko:

"... би трябвало да има читав начин за разграждането им ..."

И аз на това се надявам, логично е, но в момента чашата с пластмасов боклук е преляла, ситуацията е отчайваща и временното решение е събиране и сладиране на отделни места - подарък за бъдещите поколения.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: MikeDimit   
Дата:   07-01-20 12:02

Сони пускат електричка...Пълно щастие за мъжете - всичките ни играчки от един производител...

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   07-01-20 12:06

При толкова много специалисти няма как да не сме №1 в света. Ако не тази година - догодина.

"Автор: kjey
Дата: 06-01-20 21:23

Но нека си представим че в София има 500 000 електрически автомобила.Студен зимен ден, хората се прибират по домовете си и освен климатици, фурни, котлони и плазми включват и електрическия си автомобил за зареждане...и електричеството спира.Ама защо така?Ами защото няма достатъчно мощности да подсигурят този товар."

Горното съждение ще е вярно, ако тези 500 000 автомобила през деня са бръмчали и не са се зареждали. Би било много добре за икономиката, но всъщност е нереално. На практика електроавтомобилите се зареждат когато са на паркинг. Отиваш на работа, в мола, на мач и си включваш колата в колонката. Идеята да се зареждаш вкъщи от контакта е свързана с мисълта за икономия. Дали вкъщи е по-евтино? Според цената на тока - да, но на безплатната зареждачка в мола или на служебния паркинг е по-евтино.
От друга страна след 21:00 консумацията на ел. енергия доста пада, съответно пада и цената на тока. Електромобилите ще се явят един балансиращ товар, от който при добра организация даже могат да се изкарват пари.

...

"Автор: lamerko
Дата: 06-01-20 22:05

boni: капацитета на тия панели не е голям. И още нещо важно - слъчевите панели произвеждат МНОГО СКЪПО електричество, а отпечатъка им е също много голям. Отделно - техния капацитет след 7-8 година намалява прогресивно."

Всъщност не. Електричеството от панелите не е скъпо. Инвестицията е скъпа, но цената на ват непрекъснато пада. Толкова, че дори в България е възможно да се печели от такъв бизнес без преференция в цената на изкупуване. Производителността на съвременните панели пада на 80% след поне 15 години. През този експлотационен срок се случват други явления, които съкращават живота им - мълнии, метеорити, пожари.

Ясно е, че снимката с паркинг под панели е пожелателна и че тези панели няма да заредят онези автомобили. Целта им не е такава.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: agop4o   
Дата:   07-01-20 12:10

но на безплатната зареждачка в мола или на служебния паркинг е по-евтино.Къде се зарежда безплатно и докога ще има кьорсофра


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   07-01-20 12:27

През последните години опростените модулни конструкции доминират в масовите продукти заради по-малките производствени разходи. Това вероятно е по-важният фактор в прехода от автомобили с ДВГ към електромобили.

Конструкцията на електромобилите е по-проста, спестени са много механични модули и в този смисъл е много вероятно да се появят (и вече се появяват) евтини ширпотребни електрокарчета.

Производителите на електромобили (особено тези без голям опит в производството на ДВГ) естествено използват аргументите за екологичност, но имат и много други съображения и ползи, както и добра възможност да действат на новия пазар.



Публикацията е редактирана (07-01-20 12:52)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: stef7   
Дата:   07-01-20 12:59

Бих се радвал електрическите коли да станат реалност но засега са предимно луксозна стока резервирана за богатите.
И предмно за използване като градска кола за хора, които отново си имат къщи и къде да ги зареждат.

Не ще и дума нещата вървят в тази посока, но засега има все още няколко съществени препятствия на които към момента няма решения. Човека винаги измисля и развива техниката, да се надяваме че ще успее отново и тук.

1. Първото - литиево йонните батерии които се използват към момента са задънена улица. И критичния елемент от който няма много резерви на земята е не лития, а кобалта
Т.е. ако не се намери заместител скоро цените на батериите няма да паднат достатъчно и до към 2050 ако не и по-рано нещатата ще са приключили.

Link


Да не говорим че 70% от залежите на кобалт се намират в една африканска държава - Конго. Да не говорим че кобалта се добива по доста примитивен начин и експлоатацията на детски труд е масово явление.
Link

Link

2. Заряда на батериите все още не е достатъчен, и какво вече колегата писа, пада 30-40% при студено време. Графен ала бала, има поне дузина фирми които се кълнат че ей на до 1-2 години ще го утроят заряда но засега още не сме видели нищо такова.

3. Цената все още е твърде висока.

4. Дори и една голяма част от автомобилния парк да мине на електричество остава проблема с чистия добив на това електричество. Добива на чистата енергия от вятър и слънце има проблема че трябва да се складира а това е много скъпо и в крайна сметка засега атомните централи и другите на твърдо гориво нямат алтернатива.

Така че според мен ако не дойде някакъв съществен пробив в батериите следващите 5г, които да ги направят доста по-евтини, доста по-мощни и без използването на екзотични елементи, електрическите коли няма да станат реална алтернатива на бензиновите.

Електрически коли срещу хибриди - тенденцията е ясна - електрически. Няма да задълбавам в детайли но изследванията показват че хибридите не излизат по-евтино от тези на бензин/дизел в дългосрочен план.
@Boni - Сметката ще я удариш след 4-5 години. Сега си спестил тук едни 50км, там едни 50км, но скъпата поддръжката бързо може изяде тия спестявания, че даже да минеш на червено, не дай си боже да се стигне до батерията и електрическата система.

Електрически коли срещу тези с Водород (горивни клетки) - Много компании включително Мерцедес развиха технологията с горивни клетки (Водород) но днес е доста ясно че това по всяка вероятност никога няма да е реална алтернатива. Основния проблем е следния. Ако от 100 единици добита енергия, 75 стигат до батерията на автомобила, при Водорода това са в най-добрият случай около 25% в най-лошия между 10-15%. Водорода се добива от вода но с използването на много енергия. И се съхранява трудно и също може да предизвика експлозия като бензина. И т.н. Но основното е много по-ниското крайно КПД спрямо електрическите коли.

Електрически коли срещу тези с петрол - Ако се направи пробив в батериите електрически коли ще надделеят. Много по-малко механични части което в крайна сметка ще ги направи по-евтини и по-надежни. По-безопасни и чисти. petervassilev го каза добре

И аз от преди 15 години четох как петрола ще свърши но засега този момент се отлага за неопределеното бъдеще. Човека отново измисли решение. Амеркa както правилно колегите споменаха са в момента най-големият производител на петрол в света. И даже почват да го изнасят както и да натискат Европа да им купува втечнения газ а не този от Русия по тръбаta. Залежите от шисти в Щатите са много, тези в Канада пък са още повече. За други части по света където още даже не са копали като Сибир да не говорим. В нашия живот ние няма да видим Oil Peak.


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   07-01-20 13:24

Подобно на промените в конструкцията на фотоапаратите, и при автомобилите има тенденция да заменят сложните механични и електромеханични компоненти с по-прости и евтини решения с електронно управление. Затворът, например, е последният сложен електромеханичен компонент, който вероятно също ще изчезне.

Затова напр. сложната авт. скоростна кутия на големия български изобретател Румен Антонов си стои на хартия, а масово се използват опростените автоматични трансмисии с електронно управление. Скоро и те ще отпаднат.

Сърцето на конвенционалния автомобил (ДВГ) е много по-сложно и ресурсоемко от електромотора. Затова повечето производители вече не инвестират в усъвършенстване на ДВГ. Вредните емисии на ДВГ са добро оправдание за това отдръпване от сложните традиционни двигатели.

А и съвременният потребител се впечатлява предимно от външния вид ("фацата") и удобствата (автоматично паркиране и поддържане на дистанция, камери и т.н.), а електромобилите също предлагат съвременни удобства, дори и климатизация. И ускоряват почти като Формула 1.


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: kjey   
Дата:   07-01-20 13:30

Asahi написа:

>
> Горното съждение ще е вярно, ако
> тези 500 000 автомобила през деня са
> бръмчали и не са се зареждали. Би
> било много добре за икономиката,
> но всъщност е нереално. На
> практика електроавтомобилите се
> зареждат когато са на паркинг.
> Отиваш на работа, в мола, на мач и
> си включваш колата в колонката.
> Идеята да се зареждаш вкъщи от
> контакта е свързана с мисълта за
> икономия. Дали вкъщи е по-евтино?
> Според цената на тока - да, но на
> безплатната зареждачка в мола или
> на служебния паркинг е по-евтино.
> От друга страна след 21:00
> консумацията на ел. енергия доста
> пада, съответно пада и цената на
> тока. Електромобилите ще се явят
> един балансиращ товар, от който
> при добра организация даже могат
> да се изкарват пари.
>
Само да отбележа че когато електромобилите станат масови-примера с 500 000 автомобила е за това, много от безплатните опции като зареждане на паркинга на Метро, Кауфланд или Мола ще изчезнат.Защото едно е да имаш 2 зарядни станции на паркинга, друго е да трябва да монтираш 200.Същата работа е и с паркингите на фирмите, защото сигурно сте чували че безплатен обяд(ток)няма..все някой го плаща.
Що се отнася до балансирането, дал съм линк към ЕСО по горе, може да видите че товара спада значително чак след 24:00, ако приемем че спада от 6634мW на 5516мW е значителен.
Тогава ще изчезнат и други преференции, като безплатна синя зона например, както и ползвателите им ще бъдат натоварени с някакви утежнения, какъвто в момента е акциза на горивата например.

Електромобилите безпорно имат бъдеще, но не ми харесва начинът по който се опитват да ни бъдат натрапени.[beer]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   07-01-20 13:44

stef7:
"4. Дори и една голяма част от автомобилния парк да мине на електричество остава проблема с чистия добив на това електричество..."

Когато замърсяването (напр. емисиите) се генерира само от големия производител (напр. рафинерия, ТЕЦ ...), пречистването и контролът са много по-ефективни, отколкото функционирането на стотици милиони дизелови филтри, катализатори и др. компоненти в автомобилите и съответно контрола на тези милиони замърсяващи потребители.

Пречистването и контролът ще са по-ефективни, защото ще са концентрирани в рафинерията, ТЕЦ-а, АЕЦ-а, ВЕЦ-а и т.н. А в момента Иван сам решава дали да си свали катализатора от автомобила [smile] .



Публикацията е редактирана (07-01-20 14:02)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: agop4o   
Дата:   07-01-20 13:46

Натрапват ги електричките щото за сега са нерентабилни за масовия потребител.И като цена и като използане.А дали ще станат рентабилни изобщо друг въпрос

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: kjey   
Дата:   07-01-20 13:54

В момента Иван си сваля катализатора защото може да мине преглед без колата му да стъпи на пункта - това също е въпрос на контрол, както и на корупция.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: CDman   
Дата:   07-01-20 14:17

Натрапват ги електричките ...

Те и еднополовите бракове ни ги натрапват ама ... [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: nyamago   
Дата:   07-01-20 14:32

> Натрапват ги електричките ...
>
> Те и еднополовите бракове ни ги натрапват ама ...

Всяко натрапване започва с изискването всички да приемат натрапеното за нормално - и завършва с налагането му като задължително.

Не е едно и също дали ще станат задължителни със закон електрическите коли, или еднополовите бракове [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Slivenski   
Дата:   07-01-20 14:36

Кой пък ви натрапва нещо, не разбрах. Богатите нации, като Норвегия, Обединеното кралство, Германия, Франция и т. н., са обявили, че до еди си коя година ще забранят напълно ДВГ при автомобилите, защотото това е един от най-големите замърсители - автомобилният трафик.

Това нито ще стане навсякъде едновременно, нито пък мога да си представя Бай Иван от село как ще подкара Тесла в скоро време, еле пък защото е загрижен за природата.

Така че споко - в БГ поне още 20-30 години ще смърди.

Но пък да има ограничения и по-високи данъци за бълващите дим - с две ръце съм ЗА!


[beer] [beer]



Публикацията е редактирана (07-01-20 14:37)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: CDman   
Дата:   07-01-20 14:45

След "успешното" въвеждане на пенсионната реформа във Франция очаквам също толкова успешно да мине и забраната на коли с ДВГ [smile]
Мда [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   07-01-20 14:48

Същите разпалени дискусии бяха и при появата на цифровите камери. То не беше плюене, не бяха аргументи и т.н. Аз бях от първите, които си купи и бях доволен:)
После с безогледалките - пак драма +/- , аз пак бях от първите, които си купиха.
Кеф ми е и се забавлявам, няма за кога да чакам да се избистрят гледните точки от мъдрите спорове. Ще си карам и ел коли сега, много е яко:)) Животът е кратък.



Публикацията е редактирана (07-01-20 14:49)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Slivenski   
Дата:   07-01-20 14:54

Да не смесваме нещата. Къде пенсионни реформи, къде автомобили...

В много градове в Европа и сега има такси за влизане в центъра за автомобилите, които не отговарят на съвременните екологични стандарти. И то съвсем успешно се прилагат. Решил си да разходиш 20 годишния си таралясник до центъра? Няма проблем - 20 лева. [smilie18] И така нататък... [beer]

Освен това доста голям процент от хората в изброените държави го правят доброволно това преминаване към електически автомобили - първо, защото могат да си го позволят и второ - защото вярват, че по този начин намаляват вредното влияние върху климата.

А че нашенецът по принцип е скептик и "аре ве, те че ми кажат!", това също е вярно. Ние точно заради това мислене винаги ще си останем в задния двор на Европа. Надявам се да не съм прав де...

Но ще се случи - со кротце, со благо... и со малко кютек. [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: lamerko   
Дата:   07-01-20 15:24

Няма много места с деление по екологичен признак. тепърва смятат да въвеждат подобни, и то само в няколко. И пак да уточним - става въпрос за наистина стари автомобили.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Slivenski   
Дата:   07-01-20 15:32

Ами, например в Лондон, който страда от доста силно замърсяване, има допълнителна такса от 10 паунда НА ДЕН за автомобили, които нямат минимум Евро 4. Отделно си има и такса за влизане в центъра.

Нормално е такива мерки да се въведат първо в големите градове, а не по села и паланки.

В София бих казал, че е доста наложително вече. Както и повишаване цената за паркиране в зоните.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: nick70   
Дата:   07-01-20 15:54

Интересно, как си представяте зареждането на електроавтомобилите по местоживеене в големите градове? Примерно в София. В комплексите Люлин, Младост, Дружба - собственик на електричка живее на 10 етаж. Няма гараж и/или паркомясто. Как да зареди? [smilie5]

И друго - за каква екология говорим в Бг., когато ще зареждаме елктричките от ТЕЦ-овете на твърдо гориво и отпадъци от Италия?![smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   07-01-20 16:00

Кабелът не е единственият начин за зареждане на електромобилите. Има и такива безжични решения wireless charging, които позволяват да зареждаш, докато си на паркинга на супермаркет, например.

След време много от сегашните аргументи против прехода ДВГ-електромобили ще изглеждат наивни и незначителни, след като се появят съответните технически решения. Защото автомобилите не са върхът на съвременната технология, има и ще има много по-сложни задачи и постижения.

Но когато преходът е свързан с разбутването на една огромна индустрия, обединяваща много сектори (от добив на метал и петрол до производство на ДВГ и компоненти за конвенционални автомобили), съпротивата на губещите позиции ще е яростна.

Преходът при фотоапаратите беше по-прост и с по-малко жертви: филмът бе заменен с електронен сензор, ръчката за зареждане изчезна, после изчезна и огледалото, затворът, а при телефонните камери може би вече няма и механична бленда. Всички сложни и движещи се системи се заменят с нещо по-просто и електронно. Нещо подобно се случва и при автомобилите.


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: nick70   
Дата:   07-01-20 16:08

Съдейки по посоката на взиманите решения в ЕС, първо ще трябва да се отървем от ТЕЦ-овете на твърдо гориво.
Те реално са по-големият замърсител! [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: agop4o   
Дата:   07-01-20 16:11

Абе не всяка нова технология е задължително да се наложи.И 3де телевизорите бяха се втурнали да се наложат по домовете ни ама нещо не виждам да ги има.Всеки иска да кара евтинко с много глезотии в колата ама дали ще стане толкоз лесно ще видим.В едно е прав Бони-Няма време живота си тече и който може да си го позволи нека се радва на новите технологии[cool]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: CDman   
Дата:   07-01-20 16:15

Автор: Slivenski
Дата: 07-01-20 14:54

Да не смесваме нещата. Къде пенсионни реформи, къде автомобили...


Просто дадох пример, че ако не всичко наложено законово и уж в интерес на хората е добре прието от същите. [smile]

То ако ставаше със закони, пък били приети в ЕП, що не вземат да приемат закон за задължителен труд ако си здрав и прав, а ? [smilie7]

Ама било голем кеф да караш елкетричка. Ако тва ти е кефа - халал да ти е електричката [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: kjey   
Дата:   07-01-20 16:28

написа:

> Кой пък ви натрапва нещо, не
> разбрах. Богатите нации, като
> Норвегия, Обединеното кралство,
> Германия, Франция и т. н., са
> обявили, че до еди си коя година ще
> забранят напълно ДВГ при
> автомобилите, защотото това е един
> от най-големите замърсители -
> автомобилният трафик.
>
> Това нито ще стане навсякъде
> едновременно, нито пък мога да си
> представя Бай Иван от село как ще
> подкара Тесла в скоро време, еле
> пък защото е загрижен за
> природата.
>
> Така че споко - в БГ поне още 20-30
> години ще смърди.
>
> Но пък да има ограничения и
> по-високи данъци за бълващите дим -
> с две ръце съм ЗА!
>
>
> [beer] [beer]
>

>
> Публикацията е редактирана (07-01-20
> 14:37)

Ключова фраза е това....."ще забранят напълно ДВГ при
автомобилите..."
Ами като ги забранят, това не е ли натиск и натрапване върху потребителите?
Никога не съм харесвал политици които ми налагат някакъв дневен ред измислен от тях, незнайно по какви подбуди...винаги започва да ми мирише на пари...[smilie5]
Норвежците като са много загрижени, що не вземат да си "забранят" петролните и газови кладенци, а вдигат добивите като за последно?
На мен ми прилича на чиста проба екологично лицемерие...

[beer]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5 ..  10 ..  20 ..  28  29     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »