Автор: hotsnail
Дата: 01-05-19 19:44
Изпускам Ви логиката. Казвате ето и Никон и Канон тръгнах към безогледалните. После я си вземи един ДСЛР нищо че след 5 години ще се чудиш какво да го правиш. А да не говорим, че именно за портрети е най-голямото предимство на тия пусти безогледални.
Пардон стана дума за фул фрейм и А7-ца в момента е под 1500 лева нова и сигурно под 1000 лева втора ръка. Със едина 85/1.8 на Сони нов за 1050 лева имаш перфектен фул фрейм комплект. Е няма да има фокус на очите следящ ама за 2000 лева картинките ти ще са на нивото на най-добрите неща в индустрията с малко старание.....
Защо безогледалния е най-добре за портрет. Ами аз смених Никон Д700 със 85/1.8 за А7 със 55/1.8 преди 5 години. Бях супер доволен. Бях доволен, защото фокус не греши. А при снимане на тия бленди 1.4, 1.8 на теле обективи като 85, 105, 135 е важна точността преди всичко друго. Никон за мен бяха най-добрите ДСЛР-и и вярвам много ще се съгласят. Още с Д3 и Д300 изкараха интегрирана система за мерене и АФ с мнгоо интелигентна електроника, която коригира един куп оптични явления, които водеха до загуба на точен фокус. Канон постигнаха същата перфектност чак във 5д мк4 май....Сони може би в А99м2 и А77м2 докараха на същото ниво фазовия фокус. Обаче въпреки невероятния инженерен гении на Никон, със 85/1.8 при промяна на светлинните условия се наблюдава един шифт на фокус изискващ различна стойност на компенсацията. Прост пример настройвам си АФ в парка с една позната и снимките стават чук. По-късно отиваме зад ЦУМ да направим малко "градски снимки" - вече се стъмня и светват оранжевите лампи. Ооо изненада настройките на фокуса заминаха - фокуса избяга и аз набръжки на тъмно правя фокус настройки.....Е станах и резултата е в профила ми
https://photo-forum.net/static/site_pics/2013-11/1384040159_DSC_1726-2i2ff.jpg
Обаче е трудно....трябва да проверяваш пустия фокус след кадрите. Трябва да го добутваш като се отплесне и т.н.
С А7 подобни ядове нямам и сега ако ми видите някой от профилите в които качвам снимки 85 на бленда 1.4 не ми е предизвикателство независимо от светлината.
Забележете, че на тоя кадър тя всъщност се движи (върти се, мести си косата...) и апарата следи зениците ѝ на бленда 1.4, като уцелва фокуса в повечето кадри....
https://live.staticflickr.com/7895/33694366488_2c1d0359e0_c.jpg
Untitled by Kiril Karaatanasov, on Flickr
Другия голям пиниз за портрети специално с безогледален е ръчния фокус. Там безогледално като А7м2 или по-нов (може и никон или панасоник) имат стабилиазация и това в комбинация с електронния визьор позволява много точен фокус на слаба светлина. С Д700 и Д600 с които съм снимал подобен ръчен фокус на слаба светлина не ставаше - оптичния визьор има един момент в който става тотално безполезен на слаба светлина.
Ето това например стана с никор 105/2.5 АИС на обикновен А7 без стбаилиазация и доста трудно фокусиране (все пак възможно заради електронния визьор и увеличението)
https://live.staticflickr.com/2943/15379526341_c914395200_c.jpg
DSC09828-Edit-Edit.jpg by Kiril Karaatanasov, on Flickr
Та от съвсем практична гледна точка безогледланите за любителско портретно снимане са много напред ама много. Напълно безсмислена е инвестицията в ДСЛР!!!
Сега понеже казвате ама то сега се развиват нещата и не е ясно. Добре не е ясно.
Моя съвет за идеален комплект на най-ниска цена би бил
1. А7м2 тяло
2. Преходник Сигма мц-11
3. Канон 85/1.8 или 100/2 ЕОС обектив
Със МЦ-11 може да си купувате СЛР обектив за ЕОС системата за Канон. Тия обективи са използваеми на 100% с тела на Сони, Панасоник и естествено Канон. Така че ето Ви опция да смените тялото в бъдеще без да се закачате твърдо към дадена марка.....
Публикацията е редактирана (01-05-19 19:46)
|
|