Автор: nyamago
Дата: 04-03-19 18:51
> Другото за което е важно наличието на представителство е
> професионалната поддръжка. Ремонт в срок, наличие на резервна,
> оборотна техника, годишна или по-честа профилактика,
> след-гаранционна поддръжка, сервизни акции и т.н.
Всичко изброено е сервизна дейност, която си е търговска (извършват се услуги срещу заплащане, дори когато са 'безплатни' в гаранционен срок, пак е търговска дейност - и не е работа на представителството, което по дефиниция не извършва търговски дейности. Често неправилно наричаме вносители, дистрибутори или сервизи 'представители', но те не са и трябва да се прави разлика.
Представителят може да насочи потребителя към подходящ вносител или сервиз, но с това се изчерпва ролята му на канал за комуникации и информационен пункт.
Сервизът по статут е близък до вносителите: може да е повече от един, упълномощен или пък - не. Т.е. има 'официални' и 'неофициални' сервизи, което се отразява на правната страна на услугата (като гаранции или оригинални части), но не непременно на качеството на работата. В други страни ми се е случвало (но сигурен съм и у нас не е нечувано) в 'официален' сервиз да работят мърлячи, а пък друг - 'сив' да върши майсторска работа и клиентско обслужване.
Та - в пълния краен списък (справочник), който предложих, може да се включи и някаква системка за отзиви - задоволство от клиенти, ползвали услугите, примерно с 10- или 5- бална оценка като ревютата в масовите потребителски платформи?
|
|