Автор: hotsnail
Дата: 27-01-19 11:42
Ми аз две години снимах с а7м2 и няколко месеца с Д610.
За портрети твърдо Сонито е по-добро. Никона бях доволен, но АФ си изпуска кадри както си поиска като всеки ДСЛР.
За репортажи може и да стане. Аз си се справях, но изисква някои по-особени неща. С Омбре може да не сме се разбрали баш преди, но сме на близко мнения горе долу.
На слаба светлина използваемите обективи са адаптирани Сигми, Канони и Тамрони. С тях камерата фокусира на отворена бленда и нещата се случват. Няма следящ фокус. Лично аз съм ползвал и съм доволен от Тамрон 24-70/2.8, Сигма 35/1.4 Арт, Сигма 85/1.4 преди арт, Сигма 50/1.4 преди арт, Сигма 24/1.4 арт, Канон 135/2 (последния с някои забележки относно точността - обективите придобиват малък луфт с годините ползване. Ако е втора ръка не винаги е много прецизен). Не съм много доволен от Сигма 105/2.8 и Сигма 24-70/2.8 HSM.
Със неговите си обективи А7м2 не е особено добре за репортажи поне от моя опит. Дори на сянка или на закрито с добра светлина понякога хънти и ....
Сензорите на А7м2 и Д610 са ендакви, но никона малко по-добре го управлява и вади малко по-добра картинка на исо 6400, което е максимално използваемото за мен от този сензор.
А7р2 е осезаемо по-добър от А7м2 (Симо малко го подценява - голяма е разликата с м2) и има прословутия следящ фокус на очите и следящия фокус е подобрен и работата на тъмно е подобрена. Картинката е по-хубава - сензора е изключителен има много резолюция, на високо исо запазва повечко цветовете....абе аз много го харесвам. Следящия фокус освен за портрети пак е малко компромисен, но със обектив като тамрона 24-70/2.8 адаптиран с метабонес съм снимал бая събития и никакви ядове не съм имал. Нито изпуснати кадри нито нищо.
Странното с А7р2 е, че с неговите обективи се държи странно. Омбре може да ти пише как 55/1.8 бавно фокусира на събития...ужасно бавно е. Ама примерно един 16-35/4 странно как фокусира много бързо и надеждно в дискотека например....нямам обяснение защо различните обективи различно се държат, вероятно са бъгове в софтуера. Д610 предполагам е по-бърз и следящия му фокус е по-надежден.
От А7р2 нататък имат "тих затвор" сонитата. Това е много яко, но на всички модели баз А9 е с много ниска синхро скорост т.е. сканира кадъра за 1/25-та от секундата. Та става само за статични кадри, но при снимане на събития има и такива и тогава е удобно много.
А7м3, А7р3 са много по-добре спрямо предните като АФ и функции. Имат следящ фокус истински и надежден. На много слаба светлина по-добре да използваш единичен АФ. Нямам достатъчно опит още с тия камери, макар и година да ги ползвам вече....Следящия фокус с адаптирани обективи работи до 3к/с и после много пропуска кадри. Със сони обективи на сносна светлина 8к/с. С Тамрона 28-75/2.8 при следящ фокус е осезаемо по-бавно от Сони обективи и аз поне серийната снимка не мога да я ползвам с тамрона, предпочитам с него да си цъкам единични кадри...Има следящ фокус на очите с адаптирани и Сони обективи, който работи доста прилично. Оплакване ми е, че авто фокуса е свързан с меренето и при силна контра светлина ако обекта ти стане силует не може да го фокусира (трябва да вдигнеш експозицията да има детайл в обекта и тогава фокусира...).
За репортаж като че ли А9 е истината при Сони. Цената му доста падна. Там картинката и функционалността са направени за спорт и репортаж. Много хора казват, че е най-добрата камера в момента за тия цели. Нямам опит с него ама явно е добър и постоянно го обновяват. Вече обявиха 5-тата и 6-тата версия на фърмуера с много новости - изкуствен интелект, следене на очите на животни....Единствено А9 може да прави серийна снимка с много кадри в секунда и адаптирани обективи. С някои обективи има 20к/с със следящ АФ, мерене и без blackout т.е. по-добро е от всичко друго на пазара и то с много. Има много бърз тих затвор и можеш да снимаш събития без никакъв шум....
Кропките като А6300/А6500 имат хубав автофокус. Сега пуснаха А6400 която трябва да има видимо по-добър фокус. Ама картинката не може да се сравнява с А7м3 или А7р2, А7р3 освен на базово исо. Дори на исо 800 има доста видима разлика като обработваш от А6300 и А7р3 например.....на базово исо А6300 има учудващо добра картина за кроп апарат. Ако ще снимаш през деня на исо 100 няма смисъл от фул фрейм освен заради повечето детайл.
А6000 има сравнително добър АФ за единични кадри и става за следене на по-прости движения. Има два проблема - (1) на серийна снимка ти дава последния кадър във визьора а не жива картина и трудно се следи движение; (2) поне от моя опит не може да следи бягащи хора и животни срещу теб или отдалечаващи се, просто не е достатъчно умен, а с коли и мотори се справя.
От обективите на/за Сони фул фрейм.....
28-75/2.8 на Тамрон за това дето описваш е обектива в момента.
Друг вариант с повече обхват и ако няма да се снима на слаба светлина е 24-105/4 на Сони.
Твърдите обективи са хубавата част. Стават тия на Сони, Цайс, Самянг, Сигма за Е байонет и всичко дето става за Канон или Сони ДСЛР. За мен интересни са
24 и 85 ф/1.4 GM на Сони - това са може би едни от най-хубавите обективи на тия дължини.
85/1.8 на Сони е хубав и бюджетен. Друг бюджетен и сносен е 28/2
От 50-ките....55/1.8 е сравнително хубав но е скъп. 50/1.4 Самянг е хубав и не много скъп. 50/1.4 новите всичките ги правят огромни и оптически невероятно хубави...Има един евтин 50/1.8 на Сони, който горе долу става. Ама оптически няма много да те удиви, а авто фокуса е доста бавен.
От 35мм пак двата обектива на Самянг 35/1.4 и 35/2.8 са добри и добре работят. Аз ползвам Сигма 35/1.4 с адаптер и мисля, че е по-добра от Самянг-а, но е по-скъпа. Аз ползвам адаптирана сигма, но има и такава направена за сони - последната има по-добър следящ фокус според сигма. Има и сонита 35-ци, но са скъпи. 35/1.4 на Сони е малко особен - има някакъв по-интересен рисунък ама то това не винаги е хубаво.
За широкия край
14/2.8 на Самянг е бюджетния и доста универсален вариант.
10/5.6, 12/5.6 и 15/4.5 на Фойтландер са страхотни малки, удобни и качествени широки обективи.
Сонито 16-35/4 е сравнително поносима цена и много качествен обектив. Сони 12-24/4 е изключителен обектив, но е скъп. Сони 16-35/2.8 също пишат, че бил хубав, но нямам опит.
За по-дългия край
Сони 70-300 като че ли е добър вариант. Аз имам 70-200/4 и той е готин и доста остър обектив с бърз АФ. Има 70-200/2.8, който много го хвалят. Има 100-400 и 400/2.8 ама те са доста скъпи.....
Може и адаптирани обективи от Канон байонет. Там най-добре виж твърдите Сигми и Тамрони. Сигмите имат 1.4 обективи с впечатляващо добра оптика и достъпна цена. На Сони за разлика от КАнон и Никон Сигмите фокусират точно. Тамрон 24-70/2.8 също си заслужава.
Стана дълго.....
ПП за да свалиш килограмите и да оставиш големия сензор трябват компромиси и мислене. Не е супер лесно. Примерно ще е добре да се задоволиш с 15/4.5, 28/2, 55/1.8 и 85/1.8 вместо с по-светлите и каюествени варианти. 24/1.4 ГМ е рядко изключение
Публикацията е редактирана (27-01-19 15:23)
|
|