Автор: chrisnoch
Дата: 10-01-19 02:23
peio87,
Не знам защо си мислиш, че видеото е по-добро, когато е с повече кадри в секунда. Неслучайно професионалното кино се снима и прожектира с 24 или 25 к/с. По-високи кадрови честоти се използват само за снимането на кадри със забавяне на движението (slow motion) и при специални киносистеми - някои формати IMAX, HFR (High Frame Rate) проекти (например "The Hobbit: An Unexpected Journey" на Питър Джаксън) и т.н.
Всъщност т.нар. "кинаджийско усещане" се постига именно при 24/25 к/с и прогресивно сканиране на матрицата (24р/25р). Именно тогава се получава това замазване на движението (motion blur), което се възприема от човешкия мозък като "естетичски привликателно" - т.е. като изкуство, а не като телевизионно реалити шоу. Има доста задълбочени научни изследвания по въпроса, но в ТАЗИ СТАТИЯ е обяснено популярно (на английски). Неслучайно 99% от американските филми се снимат и прожектират на 24 к/с - нищо, че за техния смахнат ТВ стандарт ги конвертират в 29.97 к/с чрез още по-смахнатата 3/2 пулдаун технология.
Няколко кратки съвета от мен, че се отплеснах:
- Снимай и експортвай в 1080/25р. Така не само ще имаш "кинаджийско усещане" на видеото, но няма да имаш проблеми с вградените плеъри на телевизорите.
- Снимай в 1080/50р, когато искаш да постигнеш забавяне на движението при монтажа (slow motion).
- Не забравяй, че когато работиш с осветление, трябва да снимаш с кадрова честота, която е кратна на 50. Това важи за цяла Европа и всички държави, в които честотата на електричеството е 50 херца.
- Забрави за 29.97, 59.94 и прочие американски простотии. Да конвертираш от 25р в 29.97р е голяма глупост.
|
|