Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
  • Блиц конкурси - Сватба: емоции и детайли - Седмица 2

    Екипът на Фото Форум ви кани да участвате в серия от мини тематични конкурси, имащи за цел популизирането на конкурса Годишни Фотографски Награди

    Седмица 2

    Тема: Сватба - емоции и детайли
    статус: активен
    Период за качване 15.01-21.01.2019 г.
    Период за гласуване: 15.01-23.01.2019 г. включително

    Вижте галерията Сватба - емоции и детайли

    Седмица 1 - Приключил

    Тема: Портрет и тяло
    статус: активен
    Период за качване 08.01-14.01.2019 г.
    Период за гласуване: 08.01-16.01.2019 г. включително

    Вижте галерията Портрет и тяло

    Победители:

    Трима от членовете на журито на "Годишни Фотографски Награди 2018" ще изберат по двама печеливши за всеки седмичен конкурс измежду първите 10 снимки подредени по рейтинг А на конкурса.

    Награди:

    Те ще спечелят безплатно участие с по един проект в Годишните Фотографски Награди 2018.

    Повече подробности ТУК »

        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна
 ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: ghostbuster   
Дата:   02-01-19 22:49

Здравейте,
след едно шофиране по тъмно реших, че трябва да си взема очила за нощно каране. Спрях се на ZEISS DriveSafe. Ползвах ги няколко пъти, но не видях почти никаква разлика, освен че правят образа по-жълтеникъв. Имат си логото на ZEISS, но след кратко проучване разбрах, че съществуват и ZEISS BlueProtect, които дават същия отенък на отблясъка, и на практика са неразличими по външен вид. BlueProtect са два пъти по-евтини от DriveSafe.
Имам си пликчета от стъклата, на които пише DriveSafe, но каквото и да пише, това не променя факта, че не виждам ефект от тях. Ако има, той е 2-3 процента, т.е. граничи с плацебо ефекта.
Писах на ZEISS централата в Германия. Отговориха ми, че двете стъкла DriveSafe и BlueProtect са еднакви на външен вид и не могат по имейл с нищо да ми помогнат. Не приемат и да им ги пращам. Можело само чрез местна оптика да ги пращам. Отидох в ZEISS VISION CENTER - Сердика Център, и там момчето погледна стъклата с невъоръжено око, видя някакви кодове на тях и ми каза, че всичко е ОК, кодовете съответстват. Пробвах и аз да ги видя на място - нищо не видях. Питах го къде да ги търся - показа ми. Идвам си вкъщи, слагам часовникарски лупи, въртя под всякакви ъгли - нищо не виждам. Само логото на ZEISS. Останах с усещането, че нещо сериозно ме е метнал. Още повече, че от ZEISS Германия можеха да ми кажат да го търся този код като доказателство за модела.
Говорих и с оптиката откъдето ги купих, и те ми предложиха да ги пратят в Германия за тест. Но ако те са направили някаква врътка със стъклата, няма как да им вярвам и за диагностиката в Германия.

Тъй като не видях в интернет снимки/видео от потребители за сравнение със и без тези очила. А рекламните снимки/клипчета са обидно нереалистични, смятам да направя сам подобни тестове. Та и затова се чудя как е най-добре да го направя? Сигурно с някой по-непретенциозен обектив, който да няма антирефлексно покритие, за да не ме обвинят, че това е причината да не се вижда разликата. Имам китов от Nikon D50 18-55мм върху Nikon D7100. Имам и iPad. Имам и камкордер Panasonic HC-V520. Имам и DASHCAM Mio MiVue 658.

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: BXMarkov   
Дата:   02-01-19 23:19

Свържи се с вносителите, на официалния сайт на Цайс в контакти напиши държавата и ще излязят за България кои са. Говориш с тях за проблема, отиваш на място сравняваш ако трябва и прочие, това е начина. Вносителите нямат интерес да мамят, освен това ще разбереш оптиката от която си ги купил дали работи с Цайс наистина.

Отговори на това съобщение
Последни от секция Фотописи: Добави свой Фотопис » Вход
"Чужденец в Тайланд част II" от Ярек Чепурной - 0 коментара
"Стативът - почти всичко за него" от Велико Карачивиев - 1 коментара
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: Hsathv   
Дата:   02-01-19 23:44

Я пробвай да ги светнеш стъклата с ултравиолетова лампа да видиш ще излезе ли някакъв надпис. Диоптричните стъкла на цайс са маркирани. Предполагам, че й тези са маркирани. Примерно лампа за маникюр или банкноти. Различните лампи са с различна дължина на вълната и не при всички светят надписите.
ПС. Ако караш модерен автомобил с оригинално предно стъкло в най-общия случай ефекта е нулев. Стъклото на автомобила си има филтри и тези на очилата са безполезни. Даже може да влошат картинката.



Публикацията е редактирана (02-01-19 23:51)

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: Konstantinov   
Дата:   03-01-19 01:01

Пусни очилата в олх и се отърви с минимална загуба и иди на офталмолог да ти напише рецепта за очила,да те проверят за късогледство , перде и глаукома, периферно зрение.Купи си офталмологичните лещи за да си проверяваш сам диоптъра, една офтармоложка нарочно ми даваше грешен диоптър, преди години.
Аз си купувам очила от пазара ,вчера си взех фотосолар 2 еднакви чифта за 16 лева общо и си сглобих очила -3 диоптъра за ляво и -1 за дясно око.
Астигматични за близо си поръчах на варненска фирма с рамки за 55 лева и стъклата по 27 леки и антирефлекс с твърдо покритие.Същите рамки видях за 550 на бул Витоша ,а същите стъкла проданат по 56 лева защото съм си поръчвал. По оптиките умножават по 2 х10 и ги бъркат ,от пазара като купя нито ме болят очите нито главата ,както от правените ,после ходя мерят и плашам втори път да ми правят стъклата по оптиките ,без да се разправям, това е.



Публикацията е редактирана (03-01-19 01:11)

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: petervassilev   
Дата:   03-01-19 04:39

За теста най-подходяща е камерата, която използват 99 процента от хората – телефонната камера. Обективът трябва да е с размера и в позицията на зеницата и да е фокусиран на безкрайност (не знам как се прави). Защото рекламата за продукта в цайс.ком се базира на твърдението, че се взема предвид размерът на зеницата при ниска осветеност.

Жълтеенето показва, че стъклата наистина пропускат по-малко синия спектър (дори са посочили диапазона 440-470 нанометра – типичен рекламен трик), т.е. по-късовълновата част на видимия спектър, която дразни очите при нощно шофиране, особено заради често използваните у нас евтини и некачествени “синеещи” светлини.

Ако перцептуалният ефект от тези стъкла наистина е 2-3%, това никак не е зле, не бих очаквал повече. Ако рекламното твърдение е “Кремът намалява бръчките с 67%”, може да се очаква ефект между 0% и 100% (и с най-голяма вероятност 0%). И за тези цайси посочват някакви проценти за различни ситуации, но според мен твърдението за адаптирането към размера на зениците е най-голямото изхвърляне, за да си оправдаят цената.

Тези цайси навярно наистина са качествено и скъпо решение, но на практика всяко стъкло поглъща повече синия спектър и всяко покритие има някакъв поларизиращ ефект. Може да се експериментира и с UV филтри, закрепени към рамки за очила [smilie3]. За нощно шофиране използвам обикновени оптични стъкла с перцептуален ефект не повече от 2-3%, но съм сигурен, че тези цайси са доста по-добри.

Освен това, тъй като условията в нашите градове и по пътищата са като на рали Париж-Дакар (в Перу), микро драскотини по челното стъкло се появяват още на първата година на нов автомобил, и в комбинация с по-голям наклон на стъклото това дразни много зрението при нощно шофиране. За съжаление не е разрешено да се шофира без челно стъкло.

Както Константинов по-горе споменава, с тестове с различни стъкла и затъмнености всеки може да разбере кое е най-подходящото решение за самия него. Защото тези качествени цайси претендират да са универсално решение (за различни осветености), а универсалните решения често са много скъпи и не толкова ефективни за конкретната цел - нощно шофиране.



Публикацията е редактирана (03-01-19 04:47)

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: mitakabs   
Дата:   03-01-19 07:24

Абе не мога да разбера тая "МОДА" ?!?!?
Ако човешкото око не трябваше да възприема синия цвят , нямаше да има такова възприятие. Кво се щукнахте всички с тоя блуконтрол и тея драйв незнам си кво.??Едни покрития дето ви взимат сумати пари! За компютър ще речете,ма то и там с два клика се променя цветната темература. Кому е нужно тогава да е на всякви диоптрични стъкла - диоптър за дълеко, т.е. навън?
Освен поляризация и UV нищо друго не ви трябва..ама всеки си преценя как да си харчи парите де...
Виж на Хоя новия хелеоматик е нещо уникално, ама блу контрол и драйв ала бала...[smilie18]



Публикацията е редактирана (03-01-19 08:58)

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: asahi   
Дата:   03-01-19 10:21

След като имаш кола пред теб са две бързи възможности да решиш проблема с очилата:
1. По-лесен, но несигурен начин - оставяш ги на шофьорската седалка и небрежно сядаш на тях.
2. По-сигурен начин - изтърваш ги пред колата, потегляш и минаваш през тях.

Цайс имат подразделение Consumer Markets, в което правят ширпотреби. Не очаквайте чудеса оттам.
https://www.zeiss.com/corporate/int/about-zeiss.html#organizationalstructure

"Автор: ghostbuster
Дата: 06-01-19 14:28

Ето и видео тест с очилата:
https://www.youtube.com/watch?v=HvRwYG6WDbY"

Това е още един повод не да ме блокираш, а да се вслушаш в съвета ми. Така ще ти остане удоволетворението, че си разбил един мит, ловецо на духове.



Публикацията е редактирана (06-01-19 16:17)

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: colorphoto   
Дата:   04-01-19 01:26

В днешния свят има безчет изделия от които реалната необходимост е нулева или минимална а цените на които те се продават са сериозни и даже са брандирани с някой утвърден бранд.

И тук не говорим толкова за ментета,колкото за маркетинг и реклама и ефекта им върху мнозина мислещи незадълбочено люде.

Това е другата крайност към която ни води настоящата доминираща религия на негово "величество" пазара...

А доста от верующите в гореспоменатото "божество" са сред битуващите в подобни форуми заради това че са горди ползуватели на ултрамодерни аудио-визуални устройства.

Фотографията има само малка връзка с тези неща...

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: petervassilev   
Дата:   04-01-19 01:55

Въпреки че темата е цайсова, тя е свързана с безопасността, а не с фотографията като хоби, професия, изкуство и т.н.

Затова, сериозно: Ако такива или други очила ни карат да се чувстваме дори и малко по-сигурни при нощно шофиране, по-добре е да ги използваме. Не можем да очакваме чудеса, напр. 10-20% подобрение, но когато става дума за сигурност и безопасност, всеки процент е от значение.

Затова си заслужава очен преглед и проби с различни (не толкова скъпи) видове обикновени стъкла, блокиращи късовълновата част на видимия спектър. Защото офталмологът и оптикът не могат да решат изцяло нашия специфичен проблем - ние сами трябва да намерим решение, макар и частично.



Публикацията е редактирана (04-01-19 01:59)

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: imitev   
Дата:   04-01-19 02:59

Бошлаф.

Проценти мроценти и гръмки фрази.

Който не вижда - и с марсиански лещи да е пак няма да вижда.

Блу вижън, найт вижън - да копнат и те някой лев.

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: marves   
Дата:   04-01-19 06:43

Брях, погледнах видео реклама за какво става въпрос... Zeiss трябва да са пречупили законите на физиката с тези стъкла.

Търсеният ефект може да се постигне с очила, но с електронни за нощно виждане.

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: hotsnail   
Дата:   04-01-19 11:01

Това в рекламата не са ли обикновени поляризирани стъкла? До колкото знам фаровете на колите са поляризирани и с поляризирани очила би трябвало да намаляват тия отблясъци. Май това е.

В интерес на истината на тъмно ще създават повече проблеми от колкото ще решават в България. В Германия и другите развити държави можеш да разчиташ на хубава маркировка. Тука загубата на 1 стоп светлина от тия измишльотини ще ти пречи да видиш къде е пътя въобще......

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: dekov   
Дата:   04-01-19 11:01

Записа от рекламата не може да се имитира с камера,
това е "Директен запис от мозъка" на някой [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: ghostbuster   
Дата:   04-01-19 11:11

Тъй като в интернет няма тестове от реални потребители от ефекта на тези очила, ми се иска да направя аз едно видео ревю с достатъчно примери при различни метереологични условия. Та за целта всеки съвет за техниката, с която да ги заснема е добре дошъл. Доколкото разбирам оптиката трябва да е максимално непретенциозна, за да изпъкне колкото се може повече ефекта на ZEISS стъклата.


И едно уточнение: аз нямам проблеми с очите - направиха ми тест преди поръчката. Затова и очилата са без диоптер. Имам проблем с нощното заслепяване.


Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: hotsnail   
Дата:   04-01-19 11:24

от това което се вижда, няма да ти решат този проблем очилата. Всъщност от рекламата е видно, че никакъв проблем не решават.

Така де ще намалят малко светлината от фаровете, но и като цяло ще стане малко по-тъмно и трудно да виждаш къде си....особено при липсата на маркировка и осветление в България.....направо ще ти е по-трудно да караш с тия очила.

Всички имаме проблеми със заслепяването. На нормални (не български) шофьорски курсове това се учи. Рецептата е, да гледаш долу в дясно, когато най-много те заслепяват фаровете. За туй и маркировката в дясно е по-важна от осевата линия, Ама ходи го обясни това на кратунковците в АПИ. После и се чуди защо в България имало най-много жертви на пътя.....управата на АПИ няма да може да вземе книжка в нормална държава, но тука измислят пътна безопасност......

Ето я рекламата.

https://www.youtube.com/watch?v=TqKoYlO0PBw

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: imitev   
Дата:   04-01-19 11:34


Много важно условие, при покупката на скъпи, ненужни и безсмислени вещи, е човек вътрешно да е убеден, че му трябват.

В особена степен това важи ако вещите са скъпи и маркови.

Стъклата/пластмасите, сложени пред нещо, имат свойството единствено и само да влошават изображението.

И всички неща, които се правят последсвие - покрития, просветлявания, корекции, са с цел да намалят негативното влияние на съклото/пластмасата.

Иначе казано, ако виждаш добре -> не ти трябват никакви стъкла за много пари, а правилни навици на шофиране.

За да избегнеш заслепяването при разминаване просто гледаш леко в страни от фаровете на насрещния автомобил.

Съответно оглеждаш пътя, по който ще минеш, преди да е наближил насрещният автомобил и да те е заслепил.

В момента на разминаването превключваш на дълги и прочее хитрини.

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: stoikovv666   
Дата:   04-01-19 11:46

Дълги години имах проблем с нощното шофиране, преди 3-4 години си купих ZEISS DriveSafe и съм неразделен с тези очила. Без тези очила не мога да шофирам повече от 15-20 мин, при слаба светлина или нощем. С тези очила нощното шофиране е просто удоволствие. Поръчах ги от България, аз също виждам само знак ZEISS, без никакъв номер по стъклата. Но никога не съм имал и грам съмнение, след като резултата е на 100% задоволителен и нямам какво повече да желая.

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: mitakabs   
Дата:   04-01-19 11:48

Дам, всичко що е на пазара вече е пластмаса.
Стъкла няма, но е и превантивна мярка в ЕУ заради опасноста от счупване и нараняване на окото.
Но това е друга тема и няма нищо общо с измишльотините наречени драйв стъкла....
А и друго, ZEISS произвеждат всичко вече в Китай!
Производството само на оптика за обекиви и медицинска апаратура се парвят в Европа, другото е Китайско и има мнооооого ментета!
Имайте го в предвид за диоптричните стъкла...

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: stoikovv666   
Дата:   04-01-19 12:06

hotsnail
Дата: 04-01-19 11:24

Така де ще намалят малко светлината от фаровете, но и като цяло ще стане малко по-тъмно и трудно да виждаш къде си....


Нищо вярно няма в това! Практиката показва друго [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: petervassilev   
Дата:   04-01-19 12:41

Въпросът за снимки/видео за демонстриране на ефекта или липсата на ефект, е съвсем фотографски/технически и е наистина интересен.

За да се сравни със симулацията от рекламата, която претендира да е картинка от “мозъка на шофьора”, както казва Деков. И двете илюстрации ще са нереалистични, но ще е интересно сравнението. Защото и перцептуалният ефект при използване на тези очила е различен при различните хора и в този смисъл приемам твърденията на St666.

И аз ще добавя един съвет, защото заради възрастта имам подобен проблем. И за да не е като типичното българско “Тц, това няма да стане / не върши работа”, без да се предложи след това какво ще стане или ще помогне. Упражнения за очния мускул (напр. от йога), за да е по-бърза реакцията при фокусиране на близко и далечно разстояние.


Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: ghostbuster   
Дата:   04-01-19 12:45

Оказа се, че ZEISS VISION CENTER - Сердика Център са били прави, има код на очилата - VD60.



Публикацията е редактирана (12-01-19 10:20)

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: imitev   
Дата:   04-01-19 13:09


Упражнения за очния мускул [cool]

Желая успех при тренировките на цилиарните мускули с йога на втвърдената от възрастта леща [cool]

Може да си тренирате и зениците с йога...

PS: Нося очила от 4ти клас. Тогава нямаше многослойни покрития и хелиоматик/фотосолар. Имаше само прости, обикновени стъкла. Сигурно е имало и с екстри за "по-равните" другари. Но аз си виждах добре. После измислиха всички тези "екстри" за да могат да "доят" клиентелата. След това създадоха и премиум марките с още повече екстри и важни, хитро измислени рекламни надписчета и послания за да доят "феновете".

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: to6e   
Дата:   04-01-19 13:15

Не съм 100% сигурен, но в логото на Zeiss, което е гравирано има разлики за отделните серии.
До карането на фарове - едно от решенията е FLIR ADK. Двата съществени недостатъка само са, че е камера с екран и цената му е по-висока от тая на повечето автомобили на нашия пазар /втора употреба/.

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: marves   
Дата:   04-01-19 13:22

Mercedes още преди 5-6 години сложиха термо камери за нощно шофиране в S-Class, направо да направят предното стъкло дисплей, никой няма да ни свети право в очи.


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Audi_A8_2013_%2811209949525%29.jpg




https://cnet2.cbsistatic.com/img/-G2i28tqvkzmOMhXxvc6-ZAmTMc=/970x0/2018/05/04/de6b5e38-9aca-43ca-b7

Отговори на това съобщение
 Re: ZEISS DriveSafe - аз ли нещо не разбирам
Автор: imitev   
Дата:   04-01-19 13:26

Аз чакам да махнат воланите, вие камери искате...

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна
Емисии   RSS | Atom
Абонамент   Google

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »