Автор: st1mpar
Дата: 06-09-18 18:12
Здравейте,
Искам да разкажа за моята малка драма с един определен сервиз в гр. София , и по-точно DigiService (Руски паметник). Ще се опитам да бъда кратък и точен, въпреки че мога да напиша книга за този 4 месечен ужас.
Ще започна от началото на проблема -
Началото на април месец, тази година, бях дал мой обектив за временно ползване на колега, докато се прибере вкъщи (работим на кораб).
Не е ясно как е използвал обектива, но малко по-късно след като ми го върна го сложих на моят апарат (Nikon D800E), при самото слагане обектива не спря, където трябваше и се превъртя. В следствие на това се беше изкривило лостчето в тялото, което контролира блендата на обектива (не съм техник, но мисля че се казва Aperture Control Lever), а обектива беше с изкривен байонет.
Видимо апарата работеше окей, но седмица по-късно това лостче се отчупи и всичко със ползването му приключи. Резултат - повреден апарат и обектив
Тогава започнаха проблемите.
Началото на май месец се прибрах в България и започнах да търся сервиз, който да може да се справи с този проблем.
Обадих се на Profiled,ZENTEX и т.н. , но ми казаха, че нямат налична частта за апарата и ще отнеме минимум месец. След това видях в интернет за DigiService и реших направо да отида на място. Посрещна ме г-н Петър Петрунов, като беше учтив и доста приятелски настроен. След като му разказах и показах за проблема той ме изненада, като каза че има налична при него частта за камерата (целия механизъм) и беше сигурен, че е фасулска работа. Не се и замислих и оставих камерата и обектива. Изрично ги помолих да го направят качествено, защото държа на това. 03.05.2018г.
Около две седмици по-късно ми се обадиха да ми съобщях, че по някаква причина механизма, който имат наличен не е станал на моето тяло и са го ремонтирали по техен си начин (побългаряване) без да ме питат дали искам, при което аз не бях щастлив, защото исках да се смени целият механизъм, за да няма последващи проблеми. Казах си окей, може всичко да е наред и отидох да взема техниката.
Малко по-късно след като се прибрах вкъщи забелязах, че фокуса въобще не е точен и след неуспешен af fine tune бях разочарован.Също така имаше пръсти по огледалото и прах по матрицата.Обектива беше направен качествено и все още няма никакви проблеми с него.
Няколко дни по-късно се върнах и оставих апарата за калибрация и почистване на мизерията.
Мисля, че на следващият ден (вече не помня) беше готов и се върнах да го взема. Тъй като им бях оставил една батерия и апарата не можеше да се включи (момчето, което беше там се опитваше да й даде ток по някакъв начин!?), а те нямаха зарядно? го взех и се прибрах вкъщи с пореден кеф. След множество опити, различни батерии и какво ли не след около 2 дни се върнах пак, защото апарата не искаше въобще да се включи.
След около ден ми се обадиха, че е готов. Отидох, видях че работи и тъй като нямах време го взех без да тествам много (не ми дадоха обяснение защо не искаше да се включи).
След като вече мислех, че съм приключил драмата, останах неприятно изненадан за пореден път от качеството им на работа. Фокусът въобще не беше добре, като за бонус - когато снимах вертикално с апарата , огледалото не се връщаше и след всяка направена снимка фокуса отиваше някъде назад, като трябваше да се повтори. Това беше ужас за ужас за continuous shooting.
Върнах се аз и за пореден път ги помолих от сърце да си свършат работата като хората.
Няколко дни по-късно ми се обадиха да взема апарата си. Върнах се и този път нещата бяха наистина добре. Фокуса беше ОК , нямаше проблеми с огледалото.Освен, че беше с прах по матрицата и мръсотия, която видях по-късно, но не беше нещо което да ме накра да се върна.
Точно една седмица по-късно, докато снимах важно събитие за мен, визьора стана черен.
Махнах обектива и за моя изненада видях абсолютен миш-маш - огледалата бяха залепени за горната част, и не искаха да се върнат там, където трябва да стоят. За щастие успях да си свърша работата, снимайки на live view с много мъка и бавна работа.
Върнах се на следващия ден, бесен, да оставя за лечение ОТНОВО камерата.
Около седмица по-късно получих обаждане и ми съобщиха, че механизма, който са поправяли е дефектирал и се налага смяна. Трябвало да го поръчат от ebay и да се чака поне 1 месец за пристигането на частта. С огромна мъка преглътнах и това ,и реших да отида, за да взема апарата докато чакам, поне да снимам на live view, но при поредното му разглобяване вече не отваряше и затваряше блендата като хората.
След разговор със собственикът г-н Петрунов, се разбрахме да ми даде за временно ползване fullframe Пентакс, за да не се налага да наемам постоянно, когато ми трябва. Трябваше някаква компенсация за всичките главоболия, които ми докараха.
След малко несериозност и тук, няколко седмици по-късно ми даде K1 и 24-70mm за около 7 дни.
И така, вече сме 03.08.2018г. , получих заветното обаждане, че камерата е готова.
Още по телефона усетих една нотка несигурност и вече имах лошо предчувствие.
Казаха ми да я взема, без да казвам нищо, да снимам събота и неделя и да дам отзив.
Естествено, след като я взех видях брутален де-фокус. Не бяха милиметри, просто беше нещо, което аз не съм виждал през живота си. Даже им бях оставил 2 мои обектива, за да могат да калибрират и всичко да е наред.Ама уви.
В понеделник отидох отново, за да покажа какво е чудото.
Малко по-късно ми се обади момчето, което работи там, за да ми каже, че според него е добре, но ако може да отида и аз, за да се справим заедно.
Беше горе-долу добре.Горе-долу.
Ползвах камерата няколко дни след това и при използване на различни обективи нещата не бяха добре.Имаше си фокус проблеми, които af fine-tune не успя да разреши.
Вече болен на тази тема, реших да не се занимавам и да не стъпвам повече никога там, занесох камерата в Profiled, за да калибрират фокуса (Без да казвам, че някога е правен ремонт на камерата!!!)
Няколко дни по-късно ми се обадиха, за да ми съобщят, че нещата не са добре и проблема не може да се реши с калибрация.Отидох на място и лично говорих с техника, като ми показа и предположи, че огледалото е за смяна.
С усилие ги навих да опитаме да го разглобят и сглобят наново. (реших, че не са го сглобили добре в DigiService).
Няколко дни по-късно ми се обадиха ми казаха, че по апарата е имало " гаражни изпълнения". Aperture Механизмът, (който DigiService смениха) е бил некачествен и неправилно работещ, метален елемент към огледалото е деформиран (изкривен), плюс лепени части, останало лепило по пружини и т.н..
С огромно съжаление се съгласих на единствения вариант - да сложат нов Front Box, който съдържа въпросните увредени части. Точно 660ЛВ.
Така, на 05.09.2018г. аз получих апаратът си, който вече работи, фокусира и изглежда така, както трябва.
Равносметката е 4 месеца ходене по мъките, разочарования и много хвърлени средства за гориво (не съм от гр.София и пътувах с личен автомобил до сервиза (както виждате доста често)), наем на Full Frame и естествено парите, които съм дал за ремонт.
Искам да кажа,че г-н Петър Петрунов , както и служителите му, не са лоши хора, като им пожелавам да поработят върху качеството на работата си, както и върху това да компенсират очевидно ощетените си клиенти(аз определено бях такъв), защото грешки всеки прави, важно е как ще ги коригираш.
Съжалявам за дългият пост.
Поздрави.
|
|