Автор: nyamago
Дата: 11-02-18 00:52
Това вече е приказка - първият споменат метод вече си го разбрал и опитал. Не спирай дотам! Продължавай да се оглеждаш и за други приятели-с-приятели в киното, телевизията, рекламните и други приложни видео-продукции (или в театъра, многожанровите спектакли и пр.) И по-важно: не се забравяйте с този първия приятел-на-приятел! Следи отблизо творческите му планове и в кое следващо начинание можеш да си му полезен. Разговаряхте ли подробно - и честно - дали е доволен от първия ти опит? Какво би искал да стане другояче? Какво намира за най-успещно? Това са безценни отзиви и създават диалог: само в продължаващ диалог можеш да очакваш нови задачи (вместо пасивно очакване някой да те потърси).
Което не омаловажава потребността от портфолио. Щом имаш вече няколко различни проекта, ТЕ СА твоето портфолио. Дисковете, които споменаваш, са добро начало: дублирай ги и събери колекция за показване - както на заинтересувани клиенти, така и на приятели, които биха могли някого да заинтересуват (първо те трябва да се заинтересуват, макар да не са кинаджии и да разберат за какво става дума). Някои практически идеи:
- Дисковете следва да са DVD (или друг дигитален формат, но с ВИДЕО материал). Никой не се интересува от музикални (аудио) дискове с музика, която 'звучи като от филм' - режисьорите и продуцентите мислят образно и искат да чуят музиката с жива картина. Ако случайно нямаш крайния продукт (а само твоята музика), обезателно поискай от клиента копие от крайния видео продукт и именно него включи в колекцията си (портфолиото).
- Днес времето е в недостиг и се давим в информация: никой няма търпение да изгледа цяла колекция от дискове (за съжаление). Затова внимателно прегледай събрания материал и избери най-силни и въздействащи моменти. Кадри, в които музиката най-добре работи с визуалното повествование, или такива с особено добри музикални идеи или особено добра оркестрация и продукция на звука.
След това ги монтирай в едно парче видеоматериал, 'рекламно филмче', ако щеш. ТО ще ти е портфолио и ще се събере на ЕДИН единствен диск, не давай повече от един.
Оригиналите запази за случаи на по-дълбок интерес и само споменавай, че са налични 'при поискване'.
- Към днешна дата и дискове вече все по-малко се въртят, било то DVD или аудио-CD. Всичко е онлайн и се гледа оттам. Качи си нещата 'в облака' и само подавай на хората URL линк до тях, вместо физически дискове. Практично е, може да се подаде на много повече хора и (ако са приятели-с-приятели) и те могат на повече други да го покажат.
Най-лесно е това да се направи на YouTube: създай си там канал за целта, качи си материала, дай към него обяснения за проекта, каква е твоята роля в него, как е създадена звуковата картина към визуалната, какво разказва или подчертава музиката и пр. Текстовите обяснения на видео-страница в YouTube са ценно допълнение, което на физическия диск го няма.
Веднъж събрал и публикувал портфолио онлайн, можеш да изпозлваш добре отработените стратегии и тактики за дигитален и социален маркетинг и да достигнеш много повече хора, по цял свят, не само тук.
- - -
Само някои идеи, може вече да правиш всичко това (както се оказа с първия ми въпрос дали си писал вече за филм). И от личен опит (занимавал съм се доста с това и до днес помагам на някои хора) - при всичкия потенциал на (задължителното!) портфолио и дигиталното му разпространение, метод номер 1 (с приятелите) си остава най-успешен и ще продължава да е така докато филмите продължават да се правят от живи човеци, а не от умни компютри и роботи. И водопроводчик си избирам с препоръка от приятел, и зъболекар - и филмов композитор, няма лошо.
На слука!
|
|