Автор: nyamago
Дата: 05-02-18 15:29
И 'лайковете', и вижданията са ненадежден индикатор за търговски успех. Зависимостта с крайния бизнес резултат изобщо не е линейна и е доста трудна за моделиране.
В маркетинга има по-надеждни мерни величини като response rate (колко души от виделите или лайк-ващите са влезли в контакт с тебе) и още по-доброто: conversion rate (колко всъщност са купили нещо в резултат). Тези мерки, обаче, не са в интерес на платформите и агенциите, защото от реалните резултати доста биха им паднали доходите. Затова Фейсбук (и Гугъл, и други) не са особено услужливи с данни за такива статистики, а упорито ни убеждават във въображаемата (и доказано невярна) линейност на "фунията", т.е. трябва да вярваме, че:
- Ако от 100 виждания сме получили 5 лайк-а, от 500 виждания ще получим 25.
- Ако от 100 лайк-а 5 души са ни писали да попитат за подробности, от 500 лайк-а, 25 ще се обърнат към нас.
- Ако от 10 обадили се един ще купи, от 100 обаждания ще имаме 10 поръчки...
Нито едно от тези НЕ работи така пропорционално. Изобщо. Но хората купуват ли, купуват платена реклама, за да получават виждания и лайкове. Които, обаче, не ни плащат тока и бирата
- - -
Повтарям се: и органични, и платени резултати МОГАТ да се обърнат в предсказуеми реални поръчки - но се искат знания и опит, за които си струва да платим, вместо сляпо да харчим пари (лесни, защото са дребни) за пробни рекламКи без добре да знаем какво правим...
Публикацията е редактирана (05-02-18 15:49)
|
|