Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: MarinY   
Дата:   23-01-18 21:40

не се опитвате да скочите на следващото ниво?
След като "владеете" камерата и резултатът е технически, грамотен кадър, хванат момент или разказ, показани в прилична композиция ..., е време да опитате контрол и управление и на светлината.

Във Форума има достатъчно такива снимки,от т.н. environmental portrait, които, заради липсата на игра с осветлението, остават на ниво "технически грамотен, каталожен кадър", а могат да се превърнат в нещо много повече.
Ще пусна за пример една, която сега се появи, с надеждата, че авторът (нарочно не съм гласувал или натиснал копчето, да видя, кой е) няма да ми се разсърди. Не е пример за неудачен кадър, а пример за ползване, без никаква намеса на наличното осветление.


https://photo-forum.net/static/site_pics/2018-01/1516701715_DEM_8707w.jpg



А какво имам предвид, като игра и контрол на осветлението е следният автор, не е единственият, но какво може да се направи с обикновени светкавици, с подходящи гелове, чаршаф и идея - Joe McNeil
В YouTube има много филмчета за това как го прави. Сладкодумен, но ясен разказвач.

Имам една молба. - Да не започнем да категоризираме, кой колко е гола вода и не става, а да споделим, какво ни пречи да отидем по-нагоре.

За съжаление, въпреки, че много ми се иска да покопая в тази посока, само гледам и си подреждам разни идеи, но нито имам време, нито място да се занимавам с това.


Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: Gecata   
Дата:   23-01-18 21:50

Защо не се опитвате да скочите на следващото ниво?
Не се ли опитваме...?

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: MarinY   
Дата:   23-01-18 22:13

Е тука е малко опасна територия. [smilie3]
Малко обобщаващо ми звучи писанието, което автоматически го прави невярно. [smilie7]

Да конкретизирам: За всички автори, масово от портрет и голо тяло, качествено регистриращи състоянието на стаята/помещението и разположеният там обект.
[beer]

П.П. Добре де! Това за което искам да поговорим е: Защо не сме "Владетелите" на светлината, а я оставяме тя да ни поставя условията си?



Публикацията е редактирана (23-01-18 22:17)

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: flac   
Дата:   23-01-18 22:24

"MarinY" - конкретизирай какво не ти харесва в този кадър, защото е малко объркващо за останалите и мен.

Лично не ми харесва, че задният фон ( нито е размит, нито се вижда.. )
Според мен, ако трябва да изглежда точно така е - да се виждат куклите и играчките - тя ги е правила.

Ако се търси портрет - останалото да не разсейва...

3-тото и по-голямо нещо, за което може би ти говориш е заигравка със светлината, фонове, гелове и прочее.

Днес си купих списанието Асп$кто - там ако знаеш има доста интересни фотографии...
Та гледам Доналд Ръмсфелд - няма да обяснявам кой е... го снимат за ББС или Нешънъл:

Едно студио - на една лампа се кичи бял чаршаф - студиото полу-тъмно - зад него контрово осветление - мижаво.
До него едно столенце с бутилка 500 мл. вода и един фотограф ( вероятно с 70-200 мм ) го снима от 7-8 метра...

Нема Бронколор,нема Хаселблат, нема превземания... ма тия са егати Про-тата...



Публикацията е редактирана (23-01-18 22:37)

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: Gecata   
Дата:   23-01-18 23:00

Господ е сътворил едно светило от което всички се ползваме най често. Да се научим да се съобразяваме с него е все едно да се научим да го контролираме. Аз лично не харесвам светкавиците. Избягвам ги когато мога. Това просто означава, че контролирам свелината като се съобразявам с нея. Не мисля, че това е по малъко професионално или по малка стъпка към овладяването и от контролирането на изкуственото осветление.

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: MarinY   
Дата:   23-01-18 23:02

flac, Не ми се иска да обръщам внимание на една единствена снимка. Не е честно. И не става дума, че не ми харесва.
Както написах в първия пост, изряден, технически изпълнен кадър.

Говоря за използването на светлината при режисирани снимки.
В случая - еднакво плоско осветление от прозореца, еднакъв, силен колорит по целия кадър. Няма обем, няма акцент или нещо водещо погледа. Какво иска да ни покаже авторът? - платовете, куклите, конците, модела ...?
Пълно е с такива кадри. Особено, това отношение окаква снимките в голо тяло. Там, в повечето случай, се получава обикновена документалистика в легло или порутена сграда. Жива папаращина, а не художествена снимка на модел.

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: MarinY   
Дата:   23-01-18 23:06

Ге(к)[smilie3]ца, това си е различна философия и подход. Но дори и с естественото (амбиентно) осветление, човек може да играе.
Пусни частично завеса, сложи за подсветка един картон, доближи обекта до прозореца и фонът ти ще потъмне. На теб са ти пределно ясни тези неща и е тъпо, аз, аматьорът да ги казвам.
[beer]
П.П. редактиране на сгрешено име.



Публикацията е редактирана (23-01-18 23:15)

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: Gecata   
Дата:   23-01-18 23:08

"Геца" - от Георги [smilie3]
Само едната светлина, не стига... :)



Публикацията е редактирана (23-01-18 23:09)

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: MarinY   
Дата:   23-01-18 23:12

Извинявай,... Георги.

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: Gecata   
Дата:   23-01-18 23:15

В този ред на мисли - светлината във фотографията винаги е с вътрешно противоречие:
Хем е в основата на направата на фотография, хем е само допълнение към сюжета.

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: MarinY   
Дата:   23-01-18 23:19

Пак различие във философския подход.
За мен, светлината не е допълнение, а първичен, организиращ фактор. В един кадър, само с промяна на осветлението или интензитета/акцента, можеш да смениш посланието.

Е, няма да се стреляме за това.

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: rimohit   
Дата:   23-01-18 23:22

Тоест, ако автора е целил точно такъв тип осветление то ти му казваш да не го прави? Това си е похват,човече. Едва ли има нещо неконтролирано тук.

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: Gecata   
Дата:   23-01-18 23:24

Нямаме различия :) Говорим за едно и също с различни думи:
Gecata: "светлината е в основата на направа на фотография"
MarinY :"светлината е първичен, организиращ фактор"

Gecata: "светлината е допълнение към сюжета"
MarinY :"само с промяна на осветлението можеш да смениш посланието"

[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: MarinY   
Дата:   23-01-18 23:41

rimohit, в едно двумерно изображение, трябва да има степенуване, някакъв акцент да ти задържи погледа или да го води. Някаква организация, дори и в привидно най-шарения кадър.
Да, похват е да облееш всичко с равномерна светлина, но за основа на това, за което си направил кадъра и искаш да го акцентираш. И това нещо ще плаче за някаква разлика в осветеността.

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: rimohit   
Дата:   23-01-18 23:49

Да но това е твоето възприятие за нещата. Има ги и двете течения .Виж наградените от хаселбад , че лесно се търсят. В сайта 1х се лансира пък друг тип. Въпрос на много фактори, решения и условия е кое как да се снима с оглед какво точно е посланието на снимката и за какво и как ще се използва.

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: diana2017   
Дата:   23-01-18 23:51

Нямах намерение да пиша в тази тема, но автора ме провокира. Правите ли си сметка колко тежат стативите за една жена, а и моноблокове да помъкна, няма как да стане. Фонове пък абсурд, за гелове тук-там и ръчна светкавица съм съгласна...и кой ще ми го плати това накрая и като кажа и хонорар за асистент...Снимката която давате за пример по-горе, не е обработена правилно, страничната светлина от прозорците въобще не е плоска [smile] , иска се работа още в RAW с подходящата тонална и цветна корекция!

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: MarinY   
Дата:   24-01-18 00:48

Диана2017, понеже сме 21 век, Вие сте права. Вместо стативи, тела и друга железария, може и с фотошопа. В същност няма значение как. Просто трябва да се прави, за да се отиде на по-високото стъпало.
[shtrak]

П.П. Понеже препрочетох мнението на Диана - фонове - няма нужда. Моноблокове - няма нужда. Мъкнене на неща - част от професията. Има и едни лица, наричащи се помощници и те също са част от професията. Кой ще плаща? - Клиента.
[beer]



Публикацията е редактирана (24-01-18 00:55)

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: flac   
Дата:   24-01-18 01:59

"MarinY"

Разбирам за какво говориш - Фотографът, който ме е "побъркал" - снимащ спортисти, а аз не харесвам спорт, освен Формула 1 и Тенис.., но това няма значение...

Това е Joel Grimes - страхотен Лектор - обяснява всичко - нищо не крие - насърчава всички останали...

Гледам негово 6-часово видео... показва Човека всичко - как снима - експозиции, с каква техника, как настройва апаратурата...
Ето вика - как се обработват снимки на Шопа - час и половина - показва някои тайни...много добър !!!

И по едно време тоя Джоел вика - аз съм Далтонист - не различавам цветове..., ей падна ми ченето...

Ето негови снимки:

текст



Публикацията е редактирана (24-01-18 02:28)

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: MarinY   
Дата:   24-01-18 03:20

Във Форума има много добри професионалисти, за съжаление снимките им се губят в наливания океан. Дори и всред тези с нула или един кадър има майстори, но не е работа да се копае в нета, евентуално да откриеш, че някой, наистина има право да се нарече фотограф-художник.

Мен ме е яд на останалите, които мъчат професията и не показват грам желание за развитие. 100% самодоволни и авторитетно поставящи ни в “чистилещото”. Гледам им снимките - заредили се с хубава техника, имащи хубави модели, снимащи, видимо всеки ден, защото това им е професията, а резултатът, тъга.

А, толкова е лесно да се научи - позиране, ракурси, осветление, композиция. Всичките тези неща са занаят. Изкуството идва след тях, за “избраните”. За останалите, поне да видим професионализъм.

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: flac   
Дата:   24-01-18 03:53

"MarinY"

Поздрав към теб !

https://www.youtube.com/watch?v=Eyn9r-qc5aw




Публикацията е редактирана (24-01-18 03:57)

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: flac   
Дата:   24-01-18 03:59

https://www.youtube.com/watch?v=wbKKm1iB9ko


И с това те поздравявам !

Някои могат - други - не, трети не искат..., но тия дето могат - евала !



Публикацията е редактирана (24-01-18 04:13)

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: nokoniko   
Дата:   24-01-18 07:51

Ей, тоя Gilmour - ВЕЛИК Е!!!!!

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: iasen2   
Дата:   24-01-18 08:16

MarinY , снощи прави ли кекс?

Снимката, която си посочил е с точно определена цел снимана и според мен перфектно е постигнала целта си.

Не смесвайте вашето разбиране за кич с рекламата и продуктовата фотография. Успех!



Публикацията е редактирана (24-01-18 08:53)

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: Антивик   
Дата:   24-01-18 08:46

rimohit написа:

> Да но това е твоето възприятие за нещата. Има ги и двете течения .Виж наградените от хаселбад , че лесно се търсят. В сайта 1х се лансира пък друг тип. Въпрос на много фактори, решения и условия е кое как да се снима с оглед какво точно е посланието на снимката и за какво и как ще се използва.

С една дума Брате Римо, "Во вкус и цвет товарища нет". То по доле някъде Флак е дал пример с няк`ви други снимки/в случая по- горе от моето писание/. Ми те па за мен не са пример, за мен са преработени, прекалено фотошопирани със звучене на електронна игра или от съвременните фантастики/като филм - Трансформърс/[smilie2][smilie8] .
По дебелите книги на времето ги имаше тези теории за които пише MarinY, има го и за гледна точка, и за акцент, и за обем в изображението обаче, кога преди няколко години се ръгнах тука, се оказа, че има хора де не ги признават тези работи. Де теория и теоритични постановки свивали полето за изява на твореца.
Така че Масторите да си решават, кой крив, кой прав. За мене последно остава моя си критерии"Харесва ми - не ми харесва".[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Към професионалните фотографи - защо ...
Автор: мара   
Дата:   24-01-18 10:13

[smilie18] [smilie18] значи... според мен тук има настъпило някакво объркване...
професионален фотограф и художествена фотография на са непременно свързани понятия.
съгласна съм с ясен за показаната в началото снимка.
за представяне на мацката и нещата, които прави, е съвършена.
ПРОФЕСИОНАЛЕН фотограф в общия случай значи ПРОДУКТОВ фотограф, моден фотограф, фоторепортер и подобни...не значи майстор на художествена фотография.

отделен въпрос е защо наистина има твърде малко снимки, в които светлината да е впрегната на работа.
и изобщо не говоря за осветление...говоря за естествената светлина, за прозореца...примерно.

май по тоя въпрос нямаме голямо разминаване. но - добре зададеното условие на една задача, води до по-голям успех с решението й...марине :)
за мен в огромна част от снимките липсва не само светлина, ами и идея...
и каквото и да било замисляне.
да бе, ясно, портретът си е портрет - щракаш и човекът се харесва и се радва...ама ако искаш да надскочиш ТОВА - иска се повече.
и ако един портрет не е забележителен с нещо, за повечето хора не представлява интерес. в общия случай.
същата работа е и с всичко друго...

в най-общия случай трябва да имаш поне интересен МОДЕЛ/ПЕЙЗАЖ/ОБЕКТ

...и пак можеш да ги прецакаш славно [smilie18]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »